Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Wil niet in slaapstand blijven (gelijk weer power-on

Pagina: 1
Acties:
  • 4.126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik draai nu Vista op dit systeem

- P4 2800 MHZ
- Asus P4C800 deluxe mobo
- 2x256 mb ddr 3200
- Audigy 2
- 300 GB hdd op s-ata
- Asus AGP 8x Radeon x850XT 256mb videokaart

En alles werkt verder prima, maar ik wil vanwege media center gebruik gaan maken van de slaapstand. Dit werkt echter niet. Als ik de slaapstand inschakel, en gaat ie ff denken zeg maar, de gegevens op de hdd zetten, en vervolgens moet ie uitgaan. Het probleem is dat hij direct weer aanvliegt.

Ik heb er een Aerogate 2 inzitten, en die piept altijd 2 keer als je de pc aanzet, en dat is nu ook het geval. Ik weet dus wel dat ie een fractie van een seconde uitgaat, maar daarna sprigt ie gelijk weer aan.

Als ie aan is gegaan, dan is hij wel echt in de slaapstand geweest, want hij start ook vet snel weer op.

Ik heb al gezocht op het forum, en ik kwam al iemand tegen die dit probleem ook had:
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:45:
ikzelf heb, (vista RC2), als ik in vista zit, en slaapknop indruk, dat het beeld uitgaat, vervolgens duurt het vet lang, en dan ineens gaat de pc heeeeel even uit, en gelijk weer aan (tik,tik, in fractie van seconde) heel irritant, maar zodra ik pc dan uitdoe, en weer aanzet, blijkt ie idd in de slaapstand geweest te zijn, want hij start dan heel snel, er staat dan ook; 'resuming windows'. Maar wat heb ik aan slaapstand als ik zolang moet wachten, en dan vervolgens pc alsnog handmatig uit moet drukken...

voor jou probleem; probeer eens 1 monitor, kijken of het dna wel goed werkt, zo ja, dan ligt het toch aan instellingen van beeld oid..

Ultramon al geinstalleerd?? da's een goede tool voor dualscreen...
http://gathering.tweakers...3981///vista%2Cslaapstand

Daar is toen geen antwoord op gekomen..

Kan iemand mij misschien verder helpen?
Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 00:19
Ik heb precies hetzelfde probleem, met bijna identieke specs op een asus p4p800. Na wat pruttelen gaat de pc in slaapstand, om daar vervolgens 2 seconde later weer uit te komen.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
Nog mensen!! Eindelijk, ik heb dit ook al gezien, nu heb ik er geen last meer van (behalve dat windows zelf wakker wordt op de guide van media center te updaten, kan je wel uitzetten, maar dan is het helemaal handmatig, waarom nu gewoon niet als de computer aanstaat).

Toen ik het had had ik mijn laptop herstart, en toen ging het weer wel. Je kan eens kijken in het logboek of er daar iets staat, als vista uit slaapstand komt, dan zet die een bericht in het logboek met een reden, mss kan je daar iets uit opmaken (of mss met berichten in de buurt)

rechtermuisknop op deze computer (in menu) > beheren > logboeken > windows > systeem

edit: en ja hoor, toen ik gisterenavond vista weer in slaapstand gooide, was het weer van dat... gelijk gewoon uitgezet, en dan blijft het wel uit, maar toch is een oplossing wel gewenst :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mayco op 16-01-2007 09:10 ]

• TheSixkiller
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:18

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Er tis nog niet echt een oplossing voor het probleem dus.....

ik heb ook een Asus P4P800 (se)... waarschijnlijk ligt het daar dus aan omdat de meeste mensen hier ook een asus bordje hebben... wel heb ik van intel de goede chipset drivers gedownload en geinstalleerd, want deze schijnt vista niets standaard te hebben.... al zag ik geen verschil na de install.

heeft iemand het ondertussen al opgelost?

Verwijderd

Ik heb dit ook op een splinternieuw systeem. Asus P5B met een Intel E6600. Ik ben er nog niet echt ingedoken, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben en dat dit probleem ook op andere configuraties voorkomt.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 10:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik had dit probleem ook (trouwens ook een ASUS bordje) en bij mij lag het aan de USB apparaten in de bijgeleverde USB bracket. Zodra ik daar iets in had wilde hij niet in slaapstand. Prikte ik alle apparaten in de onboard USB dan was er geen probleem.

Bij de mensen die Media Center actief hebben: ik dacht dat dan automatisch de slaapstand wordt vervangen door 'away', en dat moet je handmatig weer terug zetten in de powermanagement console, bij advanced settings, sleep.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik heb hetzelfde probleem met een Asus P5B moederbord. Als ik al mijn USB-poorten vrijmaak (alle stekkers eruit) blijft hij wel in Sleep-modus (slaapstand)...heel vreemd.

Heeft inmiddels iemand al een oplossing?

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Ik heb nog een oud Asus SK8V bordje,

hier ook dezelfde problemen. Ben benieuwd wie als eerste de oplosssing weet

en post 8)

specs

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden voor het 'Direct starten na Sleep'-probleem. Bij mij is het iig opgelost :).

Ik heb de USB device wake-up jumpers op mijn moederbord, Asus P5B, alledrie op +5VSB gezet (standaard staan ze op +5V).

Hoop dat het bij jullie ook lukt op deze manier...

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik ga het eens proberen

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
Hier hetzelfde probleem maar dan met het uitzetten van de PC. Hij start meteen weer op en dan kan ik in het inlogscherm alsnog de pc uitzetten en dan werkt het wel.
Nu ik jullie hoor over USB bedenk ik me dat het pas kwam nadat ik mijn USB 1.1 hubje vervangen heb voor een USB 2 model van digiconnect. Waar dan een muis, usb-stick en een niet aangesloten kabel voor me camera inzitten.
Overigens heb ik een MSI 965 Neo-F moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 08-04-2007 12:42 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 23:06
voor iedereen die dit zelfde probleem nog heeft
het ligt inderdaad aan een van je usb devices (bij was het zelfs het extra bracket die je in een pcislot hangt, zat lampje op)
als jumper omzetten niet werkt alle usb eruit trekken totdat je de boosdoener gevonden hebt

succes

Ja zou ik ook zeggen

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05
Ik had hetzelfde probleem met een P5B en het is makkelijk te verhelpen in appaaraatbeheer. Open apparaatbeheer, dubbelklik op je USB muis/toetsenbord en haal even het vinkje weg bij de tab 'energiebeheer'. Je hoeft dus niet met jumpers te spelen.

• extince
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met een giabyte moederbord.
Bij mij is het opgelost. Misschien heh je hier wat aan.

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
mister_S schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:53:
Ik had hetzelfde probleem met een P5B en het is makkelijk te verhelpen in appaaraatbeheer. Open apparaatbeheer, dubbelklik op je USB muis/toetsenbord en haal even het vinkje weg bij de tab 'energiebeheer'. Je hoeft dus niet met jumpers te spelen.
bij mij werkt het ook op die manier, simpel maar efficient :)
thx dude!!
Pagina: 1