Toon posts:

Bijhouden gebruik van een Excel bestand op het netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag van een Excel bestand weten hoe vaak het wordt geopend (en evt. door wie).
Heeft iemand een idee of hier software voor is, of dat we dat in Excel in kunnen stellen of iets dergelijks?

Groeten en alvast bedankt,

Sjaak

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02
Auditing? tenminste als je een Windows server omgeving hebt... Wellicht kan je iets meer info geven?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een bestand met cijfermateriaal. Dit staat op een netwerkschijf en wordt toegankelijk gemaakt voor al de netwerkgebruikers.

Zodra deze gebruikers het bestand openen, zou ik graag dit geregistreerd willen zien in een logbestand of statistieken programmaatje.

Het gaat dus om statistieken over de frequentie van het gebruik van het specifieke bestand, en evt. door wie op het netwerk het gebruikt wordt / is.

Hebben jullie enig idee of hier al programma's voor bestaan?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:33
Als je eerst eens vermeldt welke server gebruikt wordt. Met auditing als zoekterm moet je een aardig eind kunnen komen. :)

-

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Op mijn stageplaats ben ik bezig geweest met een soortgelijk probleem. Hier ging het om complete directory's die verplaatst werden door gebruikers en vervolgens niet meer wisten waar het gebleven was.

Hiervoor heb ik een tool gebruikt die dit biedt: File System Auditor.
Het is alleen geen gratis applicatie, maar doet wel exact wat jij wilt!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Volgens mij is dat een standaard functie in Excel zelf (Opties, Werkmap delen....)
Dan wordt niet alleen bijgehouden wie wanneer het bestand opende, maar ook welke wijzigingen werden aangebracht. Dit bekijk je dan via de zelfde optie in Excel.
Het bestand kan na een tijdje wel erg groot worden door de logging.

Verwijderd

Wanneer je een excel-bestand shared, hoe kan je dan zien wie er in de loop der tijd het bestand hebben bekeken? Ik kan dit toch echt niet vinden in het submenu

Ik wil hetzelfde doen als Sjaakstaal, maar dan met een powerpoint presentatie. Voor zover ik kan beoordelen zit er in ppt geen share-functie. Ook heb ik weinig zin om hiervoor zelf software te gaan kopen en die vervolgens door de systeembeheerder te laten installeren. Heeft iemand nog tips om het gebruik van een .ppt bestand te monitoren?

groet,

jopie

• pwhooftman
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:20:
Wanneer je een excel-bestand shared, hoe kan je dan zien wie er in de loop der tijd het bestand hebben bekeken? Ik kan dit toch echt niet vinden in het submenu
http://img184.imageshack.us/my.php?image=werkmapdelenhc2.jpg

Verwijderd

@pwhooftman: dank voor het plaatje, maar dat gaat over het instellen dat er geshared mag worden. Mijn vraag is waar ik, nadat ik dit heb ingesteld, kan achterhalen hoevaak (en eventueel door wie) het bestand in de loop der tijd is geopend (niet perse gewijzigd, maar juist ook geopend).

Groet,

Jopie

• pwhooftman
Inderdaad, met werkmap delen wordt alleen info opgeslagen als er wijzigingen aangebracht worden.

Kun je hier iets mee: http://sharealarm.nsauditor.com/
Pagina: 1