Striker Extreme en Corsair CM2X512A-6400

Pagina: 1
Acties:

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik loop tegen een probleem aan met m'n Striker Extreme en m'n 2x 512Mb Corsair CM2X512A-6400 geheugen.

Aangezien er veelvuldig wordt gemeld dat de C2D E6600 al snel op 3 Ghz te krijgen is met standaard boxed koeler, wilde ik dat ook voor elkaar krijgen.

Dus niet.

Wat ik ook doe, het lukt niet om de E6600 sneller te laten gaan dan 2,4 Ghz.

Ik heb al verschillende sites nageplozen over gebruikte settings in de bios.

Na deze pogingen die op niets stranden is mij langzaam duidelijk geworden dat het geheugen dwars ligt, en dan met name de juiste timings.

Gebruik ik zelfs de door Corsair vermelde timings 5-5-5-15 dan loopt ie nog vast.

Vastlopen gebeurt dan in 2 smaken:
- POST lukt niet
- POST lukt wel, maar Windows boot niet/BSOD

Memtest86 geeft geen fouten op het geheugen en het draait ook Dual Channel.

Nu staat mijn geheugen niet op de QVL van Asus voor de Striker Extreme, maar goed, dat staat OCZ geheugen ook niet en dat wordt veel gebruikt op hardware sites voor leuke overclocks.

Mijn systeem specs:
C2D E6600 B2 (Standaard koeler)
Striker Extreme BIOS 0701
2 x CM2X512A-6400
Hitachi Deskstar 80 en 160 GB
Sparkle GeForce 7600GT (Zalman 700 koeler)
Chieftec Power Supply (400+ watt als ik het zo uit het naakte koppie goed heb)

Voltages gebruikt:
Vcore Voltage: 1.525
Memory Voltage: 2.100v
1.2v HT Voltage: 1.3v
NB Core Voltage: 1.4v
SB Core Voltage: 1.55v
CPU VTT Voltage: 1.4v

Timings geheugen: 5-5-5-15 (zoals door Corsair aangegeven)
Uit Everest Corporate:
RC - 22
RFC - 30
RRD - 3
WR - 6
WTR - 3

Maar met deze settings wil ie niet in Windows komen, zowel Vista RC2 32bits als WinXP SP2.

In Vista kom ik niet verder dan na het laadbalkje. Meestal komt dan een BSOD, een enkele keer blijft het scherm na het Windows logo zwart, 1 keer kreeg ik rechtsonder de tekst met versienummer etc van Vista maar verder niks. Kon toen wel taskmanager starten met Ctrl-Alt-Del maar verder niks.

Al met al krijg ik het idee dat de Striker Extreme m'n Corsair geheugen absoluut niet leuk vindt.

Iemand enig idee of suggesties wat te doen?

PS: Dit topic heb ik ook gestart in PMG en wilde hem hierheen verplaatsen, maar die knop zie ik niet.

[EDIT]
Nu heeft Turkish het dus verplaatst, kan deze wel verwijderd/gesloten worden.