Nvidia 7300GT Flashen?

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
Beste,

Ik heb onlangs een 7300GT met ddr3 geheugen (pci-x)gekocht, ik heb op meerdere sites rond gekeken maar nergens wat over kunnen vinden.
Mijn Vraag is: Kan ik deze videokaart flashen naar een 7600GT

Met riva tuner blijkt dat deze videokaart 16 pipelines heeft en 5 vertex shaders, ook kun je de product ID veranderen(zodat windows denkt dat het een 7600gt is) waaruit blijkt dat deze de zelfde chipset heeft, de G73.

Als ik hem zou flashen is de kans groot dat mijn kaart kapot gaat? Of is er dan altijd nog een mogenlijkheid om hem terug te flashen?

Alvast Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door krijgnuwat op 15-01-2007 13:55 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Zorg iig dat hij ook daadwerkelijk die snelheden core/mem aankan.
En als je hem flasht zorg dat als het fout gaat je een PCI videokaartje bij de hand hebt om hem terug te flashen. ( Bewaar je orginele bios goed ! )

• krijgnuwat
SmoothTweaker schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:50:
Zorg iig dat hij ook daadwerkelijk die snelheden core/mem aankan.
En als je hem flasht zorg dat als het fout gaat je een PCI videokaartje bij de hand hebt om hem terug te flashen. ( Bewaar je orginele bios goed ! )
Pci videokaartje heb ik niet, wel onboard.. is dat ook goed?

Verwijderd

7600GT maakt gebruik van een andere videochip. Wat niet hardwarematig aanwezig is kun je er niet zomaar uit het 'niets' bijflashen ofzo...
Ik moet niet uit mijn nek lullen :X

nieuws: nVidia bereidt introductie GeForce 7300 GT voor
De nieuwe 7300 GT is gebaseerd op hetzelfde ontwerp als de 7600-serie (de 90nm G73-core), maar een van de drie quads wordt uitgeschakeld zodat er nog maar acht pixels per kloktik uit komen rollen. De 128 bit brede geheugenbus blijft wel bewaard.
Lekker kaartje is die 7300GT dus! In theorie zou je hem moeten kunnen flashen, maar misschien zul je de core fysiek moeten bewerken (met een stanleymesje of een potlood) om de beveiliging te omzeilen. Terugflashen kun je altijd met een pci-kaartje, maar zorg wel dat die van een ander merk is (dus geen nvidia, want anders flash je de verkeerde kaart en zit je met 2 kaarten met foute bios :P)

In nvflash zitten een paar opties waarmee je álle beveiligingen uit kunt schakelen, en dus geforceerd een 'foute' bios in de kaart kunt flashen. Zo heb ik mijn oude Geforce 6200 nu ook op 6600 specs draaien

En ook even letten op de koeling, als de 7300 passief gekoeld is kan deze een stuk warmer worden met de extra pipelines

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 15:10 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Dat is ook goed idd.

Zoals hierboven ook al gepost, je oude bios uiteraard backuppen :-)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• krijgnuwat
Nu heb ik dus een probleempje denk ik,
heb me kaart geflashed, toen ik opnieuw opstarte, krijg ik allemaal rare strepen e.d
Op me gevoel heb ik geprobeert terug te flashen maar enigste wat ik nu krijg is zwart beeld. En als ik alsnog probeer terug te flashen dan krijg ik 2 piepjes te horen van geen nvidia kaart in deze pc gevonden.

Help wat moet ik nu??

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
krijgnuwat schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:49:
heb me kaart geflashed, toen ik opnieuw opstarte, krijg ik allemaal rare strepen e.d
Op me gevoel heb ik geprobeert terug te flashen maar enigste wat ik nu krijg is zwart beeld. En als ik alsnog probeer terug te flashen dan krijg ik 2 piepjes te horen van geen nvidia kaart in deze pc gevonden.

Help wat moet ik nu??
Nu heb je een kapotte kaart. Als het terugflashen van het originele bios niet werkt heb je de kaart waarschijnlijk om zeep geholpen. Zit dan niks anders op dan een nieuwe kopen. RMA kan je proberen maar aangezien je de kaart duidelijk zelf hebt gesloopt zou dat niet bijster fair zijn.

edit: beter lezen O-)

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 15-01-2007 16:54 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:04:

[...]

Lekker kaartje is die 7300GT dus! In theorie zou je hem moeten kunnen flashen, maar misschien zul je de core fysiek moeten bewerken (met een stanleymesje of een potlood) om de beveiliging te omzeilen.
Om met een stanleymens op je core te prullen, lijkt me erg slecht idee..

Ik kan zo niet meteen op google iets vinden over een succesvolle flash van een 7300GT naar een 7600GT

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 15-01-2007 16:59 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
krijgnuwat schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:49:

Help wat moet ik nu??
Die piepjes kunnen ook wat anders betekenen. Een oplossing is een oude PCI vga kaart of zelfs ISA vga kaartje gebruiken zodat je wel beeld hebt, en gwoon je agp kan flashen:)

• krijgnuwat
ToFast schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:58:
[...]

Die piepjes kunnen ook wat anders betekenen. Een oplossing is een oude PCI vga kaart of zelfs ISA vga kaartje gebruiken zodat je wel beeld hebt, en gwoon je agp kan flashen:)
2 piepjes zijn van no NVIDIA display drivers found. Betekend dit dat mijn kaart nu dood is?
Ps: heb hem pas 2 dagen :/ |:(

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je met onbaord wel beeld? Als je dat aankrijgt tenminste. Als dat zo is dan is je kaartje overleden. Lijkt me ook niet zo handig om niet eerst wat betere info op te doen. Als het namelijk wel kan dan zouden al veel meer mensen dat hebben gedaan, en dan zouden daar ongetwijfeld topics over zijn geweest.

Gecondoleerd overigens...

Verwijderd

Die uitgeschakelde zijn toch lasercut?
Dus fysiek gewoon kapot, dan kan je flashen wat je wilt maar werken zal het niet.

Verwijderd

Ik was voor zover ik weet ook een van de eerste met 6200 naar 6600, dus zeg nooit dat iets onmogelijk is. Maar ik denk inderdaad dat de uitgeschakelde pipes lasercut zijn, dus zul je met een potlood oid met de core aan de slag moeten (eigen risico :P) Maar nu niet gelijk in paniek raken, ik heb mijn kaart ook al vaak genoeg verkeerd geflashed met strepen etc tot gevolg, en heb altijd succesvol kunnen terugflashen

Gewoon met een simpel S3 pci kaartje booten, onboard gaat niet werken waarschijnlijk, omdat die uitschakeld zodra je het agp slot wilt gebruiken (kan niet on-board en pci-e tegelijk meestal)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 00:00 ]

• aleeh
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 13:11
Zover ik weet kun je de 6 serie de pipeline gewoon met rivatuner unlocken.
Bij de 7 serie gaat dat helaas niet meer.(deze zijn gelasercut)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ik weet niet waar je woont, maar ik heb hier nog 3 pci kaartjes liggen, dus als je bij mij in de buurt woont (Ede, Gelderland) kan je er wel 1 op komen halen, of mischien opsturen (kosten voor jou rekening). maar ik hoop voor je dat je, je kaart weer naar z'n originele bios kan terugflashen

http://specs.tweak.to/15535

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
ToFast schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:58:
[...]

Ik weet niet wat jij voor een bord hebt. Maar ik zie niet zo vaak borden met pci-e en ISA :S

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:51
je hebt van sommige mensen in deze thread slecht advies gekregen en maybe ook zelf niet genoeg onderzoek in deze zaak gestopt.

JA de 7300GT maakt gebruik van dezelfde core als de 7600.
maar 1 quad is gelasercut (dit had je met een beetje googlen kunnen vinden), dit betekent dat ook al heb je een 7300GT met GDDR3 geheugen en een core die 7600 speeds aankan een flash zal nooit werken omdat een 7600 bios zal proberen 12 pipes te gebruiken maar per definitie zijn 4 van deze kapot gemaakt dus zulk je automatisch een verneukt beeld krijgen.
evetuele mods met een potlood of whatever zullen niet werken das allemaal verleden tijd. hedendaagse lasercuts zijn goed.

dus als je een eindelijk een PCi kaart hebt hoop ik dat het je lukt de kaart terug te flashen naar een 7300 end at hij nog goed werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 16-01-2007 03:44 ]

• krijgnuwat
Het enige beeld wat ik nu krijg is zwart geen strepen of iets dergelijks meer..

Verwijderd

krijgnuwat schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:29:
Het enige beeld wat ik nu krijg is zwart geen strepen of iets dergelijks meer..
Heb je nou al eens met een pci kaartje geprobeerd terug te flashen?
Dikke kans dat het dan gewoon goed komt

• krijgnuwat
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Heb je nou al eens met een pci kaartje geprobeerd terug te flashen?
Dikke kans dat het dan gewoon goed komt
Heb 2 pci kaartjes hier liggen maar allebij werken ze niet, verder ken ik hier niemand die een pci kaart heeft.

• krijgnuwat
tjtristan schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:14:
ik weet niet waar je woont, maar ik heb hier nog 3 pci kaartjes liggen, dus als je bij mij in de buurt woont (Ede, Gelderland) kan je er wel 1 op komen halen, of mischien opsturen (kosten voor jou rekening). maar ik hoop voor je dat je, je kaart weer naar z'n originele bios kan terugflashen
Als ik er 1 van je zou kunnen lenen of eventueel kunnen overkopen.. Graag!

Verwijderd

Ok

- Begin met je onboard video zonder verdere videokaarten (booten)
- Ga nu naar je bios, zoek waar je de primary videokaart kan instellen, zet deze op PCI.
- Schakel je pc uit en druk je pci kaart in het slot. Wissel de videokabel, als het goed is heb je nu beeld op de pci.

- Schakel je pc uit, en druk de 7300 in zijn slot, en boot met het pci kaartje

- Flash de bios terug

• krijgnuwat
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:34:
Ok

- Begin met je onboard video zonder verdere videokaarten (booten)
- Ga nu naar je bios, zoek waar je de primary videokaart kan instellen, zet deze op PCI.
- Schakel je pc uit en druk je pci kaart in het slot. Wissel de videokabel, als het goed is heb je nu beeld op de pci.

- Schakel je pc uit, en druk de 7300 in zijn slot, en boot met het pci kaartje

- Flash de bios terug
Die optie heb ik niet op mijn moederbord staan.
Ik heb een asus t2-ah1 barebone.

Verwijderd

Kan je niet gewoon blind terugflashen? Ofwel ff je bootflop (op andere pc) aanpassen met de oude bios en in autoexec.bat ff de juist bestandsnaam noemen of de bios hernoemen.
Als je een pci slot hebt en je pci kaartjes werken niet, dan heb je of 2 kapotte kaarten (waarop de kans me niet groot lijkt) of je hebt een ander probleem.
Zonder deze videokaart zou je onboard video gewoon moeten werken, ik zou eerst daar maar weer eens beeld op krijgen en daarna blind terugflashen.

Verwijderd

Zorg er wel voor dat zowel je on-board video én je pci kaart géén NVidia zijn! Anders heb je kans dat nvflash gewoon de verkeerde kaart flashed

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 15:47 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:46:
Zorg er wel voor dat zowel je on-board video én je pci kaart géén NVidia zijn! Anders heb je kans dat nvflash gewoon de verkeerde kaart flashed
:D ooit gehad.. PCI GF 440MX.. ging hij die proberen te flashen _O-

• krijgnuwat
Onboard is een radeon xpress200 dus daar ligt het probleem niet maar ik kan niet werken met beide kaarten want dan schakelt die auto over naar de 7300.. heb verder ook geen optie staan in me bios om dat te veranderen.

• krijgnuwat
Ik heb dus blind geprobeerd om in dos te flashen, het rare is ik kan wel de oude bios opslaan maar ik kan er geen nieuwe op gooien.. iemand een idee? (ik weet niet precies hoe dat moet want ik heb geen beeld als ik code probeer hoor ik 2 piepjes.)

[ Voor 34% gewijzigd door krijgnuwat op 16-01-2007 22:18 ]

• krijgnuwat
niemand?

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 22:25

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ff een gokje ik heb ook de T2 -AH1,
Bios
Onboard VGA ( enabled)

En de Primary display op (intenal GFX)
Lukt het dan?

Anders weet ik het ook niet

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• krijgnuwat
Montana schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:21:
[...]

Ff een gokje ik heb ook de T2 -AH1,
Bios
Onboard VGA ( enabled)

En de Primary display op (intenal GFX)
Lukt het dan?

Anders weet ik het ook niet
Waar kun je primary display instellen dan?

Edit: bedoel je mijn monitor aansluiten op onboard vga?

[ Voor 8% gewijzigd door krijgnuwat op 16-01-2007 22:35 ]

• Montana
  • Laatst online: 01-02 22:25

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

krijgnuwat schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:29:
[...]

Waar kun je primary display instellen dan?
In mijn bios ( de laatste) 0802 onder advanced.
Maar of je daarmee verder komt weet ik dus niet. Ik heb een 7300LE en kan wel kiezen welke ik wil gebruiken. De Interne Graka of de 7300LE.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• krijgnuwat
Nope dat ken ik niet instellen.. maar ik kan mijn bios van mijn kaart wel opslaan is dat dus een teken dat die niet finaal dood is?

Verwijderd

Ik had toch gehoopt dat het wel kon voordat ik de las dat er een hij nogal goed lasercuted is :(

Ma ik denk als het mogelijk was dat je er wel meer topics op zag
kijk in theorie was het wel mogelijk ma in praktijk dus niet

Ma ja iig veel suscces met het terug flashen hoop dat het lukt

• krijgnuwat
Btw, ik gebruik Nvflash alsk ik probeer te flashen hoor ik 2 piepjes maar ik kan er niet achter komen wat die betekenen.

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:50
Dit soort mensen zijn gewoon overmoedig. Gelijk een kaart kopen en omzeep helpen. Ze staan niet stil bij de consesquenties. Eerst lekker roepen ik ga em flashen ik heb er verstand van en dan zeggen Mama hij is kapot helppppp. Je had beter een duurdere kaart kunnen kopen ipv dat je nu weer een nieuwe kaart moet kopen. Zo zie je maar weer dat iets in één keer goed kopen loont.

Verwijderd

krijgnuwat schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:05:
Btw, ik gebruik Nvflash alsk ik probeer te flashen hoor ik 2 piepjes maar ik kan er niet achter komen wat die betekenen.
http://www.google.nl/sear...l&q=nvflash+2+beeps&meta=

Zo ff snel gezien dat de kaart niet wordt gevonden, maar er staat over "Nvflash 2 beeps"

Verwijderd

maar nergens wat over kunnen vinden.
...

Moraal van het verhaal.. begin niet aan iets waarvan je niet weet of het werkt of niet. Je had at least kunnen beginnen met gewoon de werkende Bios dumpen en daarin Speeds veranderen, doe het stapsgewijs en flash er niet meteen een 7600 Bios in ....

Met welk bios heb je 'm eigenlijk geflashed?

• krijgnuwat
m.theloosen schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:13:
Dit soort mensen zijn gewoon overmoedig. Gelijk een kaart kopen en omzeep helpen. Ze staan niet stil bij de consesquenties. Eerst lekker roepen ik ga em flashen ik heb er verstand van en dan zeggen Mama hij is kapot helppppp. Je had beter een duurdere kaart kunnen kopen ipv dat je nu weer een nieuwe kaart moet kopen. Zo zie je maar weer dat iets in één keer goed kopen loont.
Als je niks nuttigs heb om te melden, zeg dan niks :/

• krijgnuwat
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:18:
[...]
...

Moraal van het verhaal.. begin niet aan iets waarvan je niet weet of het werkt of niet. Je had at least kunnen beginnen met gewoon de werkende Bios dumpen en daarin Speeds veranderen, doe het stapsgewijs en flash er niet meteen een 7600 Bios in ....

Met welk bios heb je 'm eigenlijk geflashed?
met een gigabyte 7600gt met 128mb geheugen, met speeds van 560mhz en 1ghz.. zelfde speeds als de 7300gt eerst standaard liep (asus 7300gt TOP)

[ Voor 9% gewijzigd door krijgnuwat op 17-01-2007 12:20 ]

• krijgnuwat
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:18:
[...]

http://www.google.nl/sear...l&q=nvflash+2+beeps&meta=

Zo ff snel gezien dat de kaart niet wordt gevonden, maar er staat over "Nvflash 2 beeps"
Ja maar als hij niet gevonden word, waarom kan ik dan wel de bios die erop staat saven?

Verwijderd

krijgnuwat schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:19:
[...]

met een gigabyte 7600gt met 128mb geheugen, met speeds van 560mhz en 1ghz.. zelfde speeds als de 7300gt eerst standaard liep (asus 7300gt TOP)
Nee zonder enige voorkennis over het geheugensnelheid, timingen en dergelijk kan je niet zomaar een ander bios erin schuiven... :|

Wat was het verschil tussen beide biosfiles op snelheden na? Kan je de specs van 7600 erbij pakken en die van 7300? Ik denk dat het verschil op het geheugenbus ligt en geheugentimingen, als je het lukt 'm terug te flashen, kan je in de toekomst experimenteren met de timingen van het geheugen. Met atitool bijv kan je uitlezen op ATI kaarten wat precies de CL latency's en dergelijk zijn op die kaarten.

Ik vind het maar stom dat je zomaar afgaand op specs, er een ander bios inflasht :)

• krijgnuwat
mijn bedoeling was dat ik zo miss de pipelines kon unlocken maar het was dom van me om niet eerst door te lezen dat deze goed gelaser cut zijn.

Verwijderd

Zoek nou eerst eens iemand met een (normaal) pci-e moederbord zo dat je kunt zíen wat er gebeurd met nvflash. Ik blijf er nog steeds bij dat er een behoorlijke kans is dat je hem gewoon terug kunt flashen, aangezien ik al een aantal keer hetzelfde heb gehad
(6600GT bios (gddr3 geheugen) in een 6200 (ddr) proberen te flashen bijvoorbeeld O-) )

Altijd zonder probs terug kunnen flashen!!!

• FragileM64
Hij opende het topic met de vraag of het kon en kreeg niet meteen een negatief advies, enkel zaken waar hij zogenaamd op moet letten. Uiteindelijk is het zijn verantwoordelijkheid dat hij zelf info opzoekt maar de mensen die het zogenaamde advies gaven in het begin van het topic hadden er wel even aan kunnen denken dat dit helemaal niet mogelijk is. Voor je advies geeft kan je beter ff checken of het wel degelijk mogelijk is, anders is je advies nutteloos en misleidend...

Verwijderd

FragileM64 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:26:
[...]

Hij opende het topic met de vraag of het kon en kreeg niet meteen een negatief advies, enkel zaken waar hij zogenaamd op moet letten. Uiteindelijk is het zijn verantwoordelijkheid dat hij zelf info opzoekt maar de mensen die het zogenaamde advies gaven in het begin van het topic hadden er wel even aan kunnen denken dat dit helemaal niet mogelijk is. Voor je advies geeft kan je beter ff checken of het wel degelijk mogelijk is, anders is je advies nutteloos en misleidend...
Klopt helemaal en hij heeft hier vast wel genoeg van geleerd.. (niet te snel aan hardware zitten, niet te snel iets veranderen, wachten op meer ideeen, etc) dus verdere kritiek is overbodig..

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Beetje een zinloze reactie imo...

Zonder mensen zoals krijgnuwat kom je helemaal nergens. (die hard) OC'en is proberen: Timings veranderen kijken of je pipes open kunt zetten, bios van andere fabrikant. Het zijn allemaal dingen die je helpen hoger te komen. Als je interesse hebt kun je het Fair Play 3D Contest topic in DOC doorkijken.

Probeer iig eens met een andere kaart (zoals gezegd) de 7300 te flashen, zodat je wel beeld hebt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DesertShooter op 17-01-2007 18:43 ]

• FragileM64
DesertShooter schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:41:
[...]

Beetje een zinloze reactie imo...

Zonder mensen zoals krijgnuwat kom je helemaal nergens. (die hard) OC'en is proberen: Timings veranderen kijken of je pipes open kunt zetten, bios van andere fabrikant. Het zijn allemaal dingen die je helpen hoger te komen. Als je interesse hebt kun je het Fair Play 3D Contest topic in DOC doorkijken.

Probeer iig eens met een andere kaart (zoals gezegd) de 7300 te flashen, zodat je wel beeld hebt ;)
Uit zen TS kon je wel afleiden dat het niet zijn dagelijks bezigheid is om te testen dat nieuwe kaarten geflashed kunnen worden. Iemand die niet die hard bezig is met het flashen van kaarten moet je ook niet adviseren om zijn kaart te flashen zodat ze niet meer werkt.

edit: ongelukkig verwoord

[ Voor 3% gewijzigd door FragileM64 op 17-01-2007 19:19 ]

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

FragileM64 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:48:
[...]

Uit zen TS kon je wel afleiden dat het niet zijn dagelijks bezigheid is om te testen dat nieuwe kaarten geflashed kunnen worden. Iemand die niet die hard bezig is met het flashen van kaarten moet je ook niet adviseren om zijn kaart te flashen en dus mogelijk te vern**ken.
Je vern**kt je kaart niet door een flash! De kans is groot dat hij nog normaal werkt.

offtopic:
24 van de 25 kaarten in de FP3DC werken nog!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Volgens de handleiding die je ook zou moeten hebben (http://dlsvr02.asus.com/p...e/T2-AH1/e2065_t2-ah1.pdf) kun je toch echt kiezen voor je on-board GFX als primaire videokaart... Zie pagina 5-24

• FragileM64
DesertShooter schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:52:
[...]

Je vern**kt je kaart niet door een flash! De kans is groot dat hij nog normaal werkt.

offtopic:
24 van de 25 kaarten in de FP3DC werken nog!
Hallo, kijk eens naar mijn sig, heb men kaartje ook geflashed :)

Als het vern**kt is, dus hij werkt niet meer, en je kan hem zelf niet terugflashen omdat je onvoldoende kennis van zaken of de hardware er niet voor hebt, dan is het dus nog steeds niet aangeraden.

Heb het slecht verwoord in men vorige post, mijn punt blijft echter hetzelfde...

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 17-01-2007 19:21 ]

• Lumics
  • Laatst online: 07:57
Laat dit een wijze les voor je zijn. Eerst researchen dan pas uitvoeren! Wees gerust er is vast wel een oplossing om het weer te fixen. De hardware is iig niet defect

Mijn advies is om even naar de lokale computerboer te gaan en vragen of hij de kaart voor je wilt flashen. Als je hem lief aankijkt doet ie het vast ook gratis. ANders vragen of je een videokaartje (oude meuk) mag lenen.

Maat van mij had zijn moederboard geflashed met officiele bios. Toch fout gegaan. Computerboer heeft het binnnen 10 minuutjes weer gefixed.

Heel veel sterkte!

• krijgnuwat
schaduw schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:54:
Volgens de handleiding die je ook zou moeten hebben (http://dlsvr02.asus.com/p...e/T2-AH1/e2065_t2-ah1.pdf) kun je toch echt kiezen voor je on-board GFX als primaire videokaart... Zie pagina 5-24
Die heb ik ook grondig doorzocht maar die optie staat gewoon NIET in mijn bios, heb de nieuwste bios firmware er op gegooit en ik zie die optie nog steeds niet.

• krijgnuwat
FragileM64 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:17:
[...]

Hallo, kijk eens naar mijn sig, heb men kaartje ook geflashed :)

Als het vern**kt is, dus hij werkt niet meer, en je kan hem zelf niet terugflashen omdat je onvoldoende kennis van zaken of de hardware er niet voor hebt, dan is het dus nog steeds niet aangeraden.

Heb het slecht verwoord in men vorige post, mijn punt blijft echter hetzelfde...
Ik wil niet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een videokaart flash, echter is dit al de 3e keer dat ik zoiets doe, als ik zo in sommige post zie word ik hier beschreven als een totale n00b die nergens wat vanaf weet. Iedereen doet wel eens iets terwijl ze niet weten of het wel werkt. Ik was gewoon benieuwd of het zou lukken (echter was ik ook overtuigd dat het zou werken, maar schijn bedriegt)

Zo ik heb gesproken :+

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

krijgnuwat schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:59:
[...]

Die heb ik ook grondig doorzocht maar die optie staat gewoon NIET in mijn bios, heb de nieuwste bios firmware er op gegooit en ik zie die optie nog steeds niet.
Misschien is de optie afhankelijk van een van de andere opties en verschijnt hij als je bijvoorbeeld Surround View in- of uitschakelt?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
krijgnuwat schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:24:
[...]
Betekend dit dat mijn kaart nu dood is?
Ps: heb hem pas 2 dagen :/ |:(
Dit zijn de 2 mooiste zinnen in TCA sinds tijden _/-\o_
sorry... O-)

• krijgnuwat
schaduw schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:17:
[...]

Misschien is de optie afhankelijk van een van de andere opties en verschijnt hij als je bijvoorbeeld Surround View in- of uitschakelt?
surround view kan ik dus ook niet inschakelen dat is denk alleen als je 2 monitors aansluit.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:31
Met een onboard videokaart opstarten lukt niet. Dat het ik tenminst bij een asus a8n-vm csm moederbord met een nvidia 6150. Mijn 6600gt had een bios corrurpt, eerst geprobeerd via de onboard chip beeld te krijgen en flashen maar lukte niet. Later met een pci kaart geprobeerd lukte perfect. Maar de probleem van de 6600gt was niet verholpen :(

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Heb je in je bios wel veranderd dat hij eerst moet opstarten met onboard. Dus niet eerst pci-e en als dat er niet is pas onboard. Zou ik even nakijken. Misschien werkt het dan wel?

Youtube Download ubersnel.nl

• krijgnuwat
R-O-Y schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:11:
Heb je in je bios wel veranderd dat hij eerst moet opstarten met onboard. Dus niet eerst pci-e en als dat er niet is pas onboard. Zou ik even nakijken. Misschien werkt het dan wel?
Paar berichten terug had ik al gezegd dat ik die optie in mijn bios niet heb staan, snap het ook niet waarom niet, want hij hoort daar te staan.

Verwijderd

krijgnuwat schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:31:
[...]

Paar berichten terug had ik al gezegd dat ik die optie in mijn bios niet heb staan, snap het ook niet waarom niet, want hij hoort daar te staan.
ken je niemand anders met een pci-e moederbord?

Verwijderd

Heb nog wel een Ati X300 kaart voor je liggen..speelt de nieuwste games!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:40:
Ik denk toch dat hij meer heeft aan tips om zijn eigen kaart weer werkend te krijgen!

• kalechinees
  • Laatst online: 28-01 11:10
DesertShooter schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:52:
[...]
Het is dus wel goed mogelijk je videokaart te verneuken... Nvidia is onlangs van procedé omgeschakeld... dit geldt voor zowel de 7600 als de 7300 serie. Verschillen zijn onder andere het voltage van de GPU.

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

kalechinees schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:52:
[...]

Het is dus wel goed mogelijk je videokaart te verneuken... Nvidia is onlangs van procedé omgeschakeld... dit geldt voor zowel de 7600 als de 7300 serie. Verschillen zijn onder andere het voltage van de GPU.
Sinds de 7xxx serie is het voltage niet meer via het bios te veranderen ;)

En als het zou kunnen, ze hebben ongeveer de zelfde vcore. Het zal nooit meer dan 1,4v zijn, en dat kan ie makkelijk aan.

[ Voor 22% gewijzigd door DesertShooter op 18-01-2007 15:26 ]

• krijgnuwat
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:40:
Laat ik die nou net onboard hebben zitten..

• krijgnuwat
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:37:
[...]

ken je niemand anders met een pci-e moederbord?
Ja maar die woont in Den Helder, en ik op goerree overflakkee

[ Voor 6% gewijzigd door krijgnuwat op 18-01-2007 19:06 ]

• krijgnuwat
Jippie, ik heb blind gewoon wat commands geprobeert, echt van alles tot er 1tje lukte.. en eindelijk geen 2 piepjes meer.. Kaart is terug geflasht en werkt helemaal top. Iedereen bedankt voor jullie info. _/-\o_

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Mooi, zo zie je maar weer met flashen kan niet al te veel kapot gaan, maar zorg dat je wel back-up mogelijkheden hebt en weet hoe je ze moet gebruiken, bespaart je een hoop ellende.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
krijgnuwat schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:05:
Jippie, ik heb blind gewoon wat commands geprobeert, echt van alles tot er 1tje lukte.. en eindelijk geen 2 piepjes meer.. Kaart is terug geflasht en werkt helemaal top. Iedereen bedankt voor jullie info. _/-\o_
Zou er maar niet meer mee gaan lopen klooien nu. Als je hem sneller wilt gewoon lekker softwarematig overclocken en het daar lekker bij laten.

Verwijderd

hallo allemaal
ik heb zins kort ook een 7300GT
alleen met ddr2 er op
ik zoek al een week op Google
maar vind weinig info over deze kaard in het Nederlands
nTune geeft als optimale snelheid aan
Core bus 578 mhz
Memory bus 433 mhz
mijn spel loopt hier helaas op vast (Sniper )
de core draait nu op 500 mhz zonder problemen
standaard is dit 400
memory staat nu op 397 mhz
ik ben op zoek naar meer info ? ervaringen ?
bvb Flashen
bvd Ron

• krijgnuwat
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:07:
hallo allemaal
ik heb zins kort ook een 7300GT
alleen met ddr2 er op
ik zoek al een week op Google
maar vind weinig info over deze kaard in het Nederlands
nTune geeft als optimale snelheid aan
Core bus 578 mhz
Memory bus 433 mhz
mijn spel loopt hier helaas op vast (Sniper )
de core draait nu op 500 mhz zonder problemen
standaard is dit 400
memory staat nu op 397 mhz
ik ben op zoek naar meer info ? ervaringen ?
bvb Flashen
bvd Ron
Zou hem maar niet gaan flashen, tenzij je veel gekloot wil hebben.. gewoon kijken wat de hoogst haalbare clock is.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
waarom flashen met riva tuner pipelines open en hogere clocksnelheid instellen is toch hetzelfde effect

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Pipes kunnen niet open, zijn lasercut :O

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
dus je hebt dit topic gelezen en je denkt er nog steeds serieus over om te flashen? dat is gewoon.... knullig

BUH

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:21

DaWaN

'r you wicked ??

Flash eens met de volgende command:
nvflash -4 -5 -6 biosnaam.bin

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

DaWaN schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:25:
Flash eens met de volgende command:
nvflash -4 -5 -6 biosnaam.bin
Ja, daarmee kun je alle waarschuwingen en beveiligingen omzeilen, maar lees het topic aub. De extra pipes van een 7300GT zijn gelasercut.

Voor bijvoorbeeld 6200 -> 6600 zou dit (in sommige gevallen!) wel werken. Eerst dus genoeg vooronderzoek doen voordat je zoiets onderneemt.
Ik heb nu een 6600 bios in mijn oude 6200 (nv43) zitten, maar zonder rivatuner heb ik géén extra pipes open. Er zit dus nog een soort extra beveiliging op.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:21

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:41:
[...]

Ja, daarmee kun je alle waarschuwingen en beveiligingen omzeilen, maar lees het topic aub. De extra pipes van een 7300GT zijn gelasercut.

Voor bijvoorbeeld 6200 -> 6600 zou dit (in sommige gevallen!) wel werken. Eerst dus genoeg vooronderzoek doen voordat je zoiets onderneemt.
Ik heb nu een 6600 bios in mijn oude 6200 (nv43) zitten, maar zonder rivatuner heb ik géén extra pipes open. Er zit dus nog een soort extra beveiliging op.
Ja dat klopt, maar het is voor de TS die wil terugflashen ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

DaWaN schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:50:
[...]

Ja dat klopt, maar het is voor de TS die wil terugflashen ;)
Dat is hem al gelukt :P
Pagina: 1