Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW]EAN / Model number / Part Number

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 15:47
Wat voor een mogelijk geeft de pricewatch tot het invoeren van de volgende gegevens.
Bijvoorbeeld de 8800GTS van Asus

Deze heeft de volgende gegevens.

4719543026359 "EAN Number"
EN8800GTS/HTDP/640M "Model Number"
90-C3CFQ0-NUAY00T "Part Number"

Aangezien EAN een unieke code is lijkt het mij van belang dit te vermelden bij de pricewatch.
Op deze manier is het mogelijk unieke entry's te maken.
En kan hier geen verwaring meer ontstaan wat welk product is.
Met uitzondering van OEM producten, deze hebben in de meeste gevallen geen EAN nummers.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien EAN nummer bij meerdere fabrikanten, bij elke revisie van het product veranderen noteren wij deze niet. Bij Asus hanteren we het modelnummer. Helaas is Asus één van de fabrikanten die daar nogal eens een puinhoop van maakt.

• nova
Het EAN nummer is verplicht in Nederland voor elk product wat retail verkocht wordt.
Hierop werken onder andere de kassa systemen.
Het is niet hellemaal waar dat ze bij elke revisie een ander EAN nummer vermelden.
Voornamelijk omdat zij deze per code moeten betalen.
Producten alleen registreren op product nummer leid vaak tot verwarring.
Omdat meerdere producten dezelfde benaming krijgen.
Met of zonder spel wordt al niet vermeld bij Asus.
Wat wel gebeurt is dat een wildgroei van part numbers ontstaat.
Asus bijvoorbeeld heeft voor elke revisie een andere part number.

Het lijkt mij een zinvolle toevoeging van de pricewatch.
Ook met name als koppeling voor de winkels.
Zij zullen dit steeds meer gebruiken, en koppelen aan hun ERP systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door nova op 15-01-2007 20:19 ]

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hoeft niet per nieuw EAN nummer te betalen hoor :?

Je kunt zelf een nieuwe EAN nummer uitgeven als je dat wilt, je zult het alleen naar je afnemers moeten communiceren. Het idee is overigens wel goed :).

[ Voor 9% gewijzigd door P_de_B op 15-01-2007 20:19 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• nova
P_de_B schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:19:
Je hoeft niet per nieuw EAN nummer te betalen hoor :?

Je kunt zelf een nieuwe EAN nummer uitgeven als je dat wilt, je zult het alleen naar je afnemers moeten communiceren. Het idee is overigens wel goed :).
OKay ik heb het gevonden in Nederland gaat het om de omzet die je doet.
Ik weet niet hoe dat buiten Nederland is geregeld.
Meer info kan je vinden op http://www.gs1.nl/

http://www.gs1.nl/sscc-de...4CF9-904E-80A3EBFAF646%7D

Ik denk dat een hoop winkels op hun knieen vallen en danku beginnen te roepen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)

[ Voor 95% gewijzigd door nova op 15-01-2007 20:29 ]

• Longbeard

Longbeard

In het verleden hebben we al bekeken of we EAN nummers op zouden nemen in de Pricewatch. Juist omdat de EAN nummers van bijvoorbeeld Acer en HP bij elke revisie veranderen hebben we besloten die niet op te nemen.

De meeste shops hanteren deze fabrikantcode in hun database en meerdere Pricewatch Manager Shops met database koppeling koppelen aan de hand daarvan hun producten aan de pricewatch.

Misschien dat we daar in de toekomst de EAN en UPC en UPC (J) in de Pricewatch opnemen, echter voorlopig houden we in de PW 1.x versies vast aan de fabrikantcode.

• nova
Ik hoop dat waneer dit wordt omgezet dit zal worden vermeld in de Buyers zone topic.
Het lijkt mij erg belangrijk dat dit dan breed wordt getrokken.

• Longbeard

Longbeard

Wanneer de PW 2.0 verschijnt zal er zeer waarschijnlijk op de Frontpage een aankondiging komen. Echter is het nu nog te vroeg om maar iets te kunnen mededelen over een eventuele PW 2.0 en of we daarin de EAN code opnemen is nog maar de vraag.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
nova schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:24:
[...]

OKay ik heb het gevonden in Nederland gaat het om de omzet die je doet.
Ik weet niet hoe dat buiten Nederland is geregeld.
Meer info kan je vinden op http://www.gs1.nl/

http://www.gs1.nl/sscc-de...4CF9-904E-80A3EBFAF646%7D

Ik denk dat een hoop winkels op hun knieen vallen en danku beginnen te roepen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)
Dat is heel iets anders. Dat gaat over een standaard voor RFID.
EAN Nederland verstrekt de aangesloten bedrijven een uniek EAN-bedrijfsnummer. Bedrijven (meestal fabrikanten) maken zelf artikelcodes, verzendcodes en adrescodes aan op basis van dit unieke bedrijfsnummer. Dit gebeurt aan het begin van de keten. Een eenmaal toegekende code voor een bepaald product staat wereldwijd voor dat ene product en kan dus niet gebruikt worden voor een ander product.
En zo gaat het ook. Door per bedrijf een unieke prefix te hanteren, krijg je gegarandeerd unieke nummers. De eerste 7 cijfers van een EAN-code zijn prefix voor het specifieke bedrijf, ieder bedrijf mag zelf daarna EAN nummers uitgeven. Is het een artikel in de verpakking/specificatie van de klant, dan vermeldt de fabrikant een eigen EAN-code, is het een artikel in een private label, speficiek voor 1 klant, levert de klant het EAN-nummer. Je moet wel een deelnemersbijdrage betalen, en die zal best omzet gerelateerd zijn, maar je hoeft niet per nummer te betalen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• nova
Longbeard schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:28:
In het verleden hebben we al bekeken of we EAN nummers op zouden nemen in de Pricewatch. Juist omdat de EAN nummers van bijvoorbeeld Acer en HP bij elke revisie veranderen hebben we besloten die niet op te nemen.

De meeste shops hanteren deze fabrikantcode in hun database en meerdere Pricewatch Manager Shops met database koppeling koppelen aan de hand daarvan hun producten aan de pricewatch.

Misschien dat we daar in de toekomst de EAN en UPC en UPC (J) in de Pricewatch opnemen, echter voorlopig houden we in de PW 1.x versies vast aan de fabrikantcode.
Wat is de definitie voor een fabriantcode?
Is dat Model Number of Part Number.

• Longbeard

Longbeard

Dat ligt eraan wat de fabrikant zelf als UPID (Unique Product Identifier) opgeeft.
Pagina: 1