Toon posts:

verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik weet wel wat van computers maar niet heel veel, dus zal proberen goed uit te leggen)

Heb al aardig wat gegoogled maar kon niet echt iets vinden

Wij hebben sinds kort een nieuwe computer (aldipc november versie). En de internetverbinding verlengt naar een andere kamer.

Nu valt de verbinding soms weg, ik kan niet meer sites bezoeken downloaden enz maar onderin het scherm staat bij de verbinding informatie wel dat hij nog steeds +- 1/5 kb down gebruikt. Het icoontje dat aangeeft hoe het met de verbinding is blijft ook helemaal groen.
Als ik dan op reset klik werkt hij gewoon weer, ook als ik de internet usb er uit en in doen.
Maar dit is zwaar irritant. Hij doet het ook niet standaard om de zoveel tijd maar de ene keer om de 5 minuten en dan om 20 enz.

modem: sagem F@st 800-840

Ik gebruik wel bitcomet voor torrents.

Hoop dat het probleem duidelijk is en alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 13:39 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ook al een Firmware update gedaan als dat mogelijk is?

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 15-01-2007 13:57 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe / wat heb je verlengd? Misschien gewoon een slechte kabel of verbinding gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de drivers geupdate nu en nog steeds het zelfde probleem

de kabel was helemaal nieuw

maar ik vind het raar dat als ik op reset klik hij het gewoon weer perfect doet

Verwijderd

En als je met minder verbindingen gaat werken in je bt client?

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:46:
ik heb de drivers geupdate nu en nog steeds het zelfde probleem

de kabel was helemaal nieuw

maar ik vind het raar dat als ik op reset klik hij het gewoon weer perfect doet
De vraag blijft:

1) welke kabel heb je verlengd?
2) wat voor een kwaliteit kabel was dat?
3) Trained het modem opnieuw in? Of verlies je alleen IP verkeer.

Ben zelf geen fan van USB modems, maar begrijp dat t in sommige gevallen door een ISP geleverd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Sleejuhr schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:03:
[...]

De vraag blijft:

1) welke kabel heb je verlengd?
2) wat voor een kwaliteit kabel was dat?
3) Trained het modem opnieuw in? Of verlies je alleen IP verkeer.

Ben zelf geen fan van USB modems, maar begrijp dat t in sommige gevallen door een ISP geleverd wordt.
1) de internetkabel (hoe en wat precies weet ik niet maar volgens mij is het een telefoonkabel)
2) tsja 7.5 meter 4 euro
3) Deze vraag snap ik helaas niet

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Weet niet of je ADSL of Kabel hebt, maar bij ADSL is het iig zo dat 2 mogelijkheden zijn om geen verbinding te hebben.

De verbinding valt weg doordat het modem opnieuw verbinding moet maken (intrainen). Dit kan je zien aan de lampjes op het modem. Bij ADSL heb je bijvoorbeeld de PWR, Line en Status. PWR moet iig altijd aanstaan. Line en status hangen vaak van het type modem af. Branden ze allebei niet dan is het modem de verbinding verloren en opnieuw aan het intrainen.

Bij verliezen van een IP adres, blijven alle lampjes branden zoals ze dat altijd al deden. Alleen heb je geen mogelijkheid meer om te internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Sleejuhr schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:54:
Weet niet of je ADSL of Kabel hebt, maar bij ADSL is het iig zo dat 2 mogelijkheden zijn om geen verbinding te hebben.

De verbinding valt weg doordat het modem opnieuw verbinding moet maken (intrainen). Dit kan je zien aan de lampjes op het modem. Bij ADSL heb je bijvoorbeeld de PWR, Line en Status. PWR moet iig altijd aanstaan. Line en status hangen vaak van het type modem af. Branden ze allebei niet dan is het modem de verbinding verloren en opnieuw aan het intrainen.

Bij verliezen van een IP adres, blijven alle lampjes branden zoals ze dat altijd al deden. Alleen heb je geen mogelijkheid meer om te internetten.
Allebij de lampjes blijven branden als de verbinding wegvalt, adsl en pwr

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Probeer eens een poos (een paar dagen) geen torrents te up- en downloaden. Kijk dan of het beter wordt.
Als ik met torrents bezig ben (maakt niet uit met welke client) dan stort na verloop de internetverbinding in en wordt het sdurfen supertraag en valt de msn-verbinding weg.

Verwijderd

Topicstarter
icefire1971 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:10:
Probeer eens een poos (een paar dagen) geen torrents te up- en downloaden. Kijk dan of het beter wordt.
Als ik met torrents bezig ben (maakt niet uit met welke client) dan stort na verloop de internetverbinding in en wordt het sdurfen supertraag en valt de msn-verbinding weg.
zal het eens proberen, maar ik moet toch gewoon probleemloos torrents kunnen downloaden. En waar zou de fout dan zitten als het aan torrent zou liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:18:
[...]

zal het eens proberen, maar ik moet toch gewoon probleemloos torrents kunnen downloaden. En waar zou de fout dan zitten als het aan torrent zou liggen?
Het is geen fout in je torrent maar in de instellingen van je torrent progamma. Als jij het op standaard instellingen heb staan dan mag 1 torrent vaak al 300 verbindingen hebben met een ander. Laat staan als je 10 torrents hebt lopen, praten we nog even niet over de upload.

Het is hetzelfde als 300 man tegelijk tegen je beginnen te praten, daar kan je ook geen touw aan vastknopen. Ik weet niet welke client je gebruikt maar ik zou eens de readme file doorlezen en wat sites hierover, dat geeft je wat meer inzichten en lee je gelijk hoe je je client moet instellen ;)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je de kabel die uit de splitter komt en bestemd is voor het internetdeel verlengd met normale telefoonkabel? Als dat zo is, dan heb je een dikke kans dat daar je storingen vandaan komen. Heb je overigens echt verlengd (lees; houtje-toutje oplossing), of heb je gewoon een nieuwe kabel getrokken vanaf je splitter?

In dat geval begrijp ik dat het lastig is met een USB-modem, maar het is echt een waardeloze oplossing. De enige goede oplossing is een ethernet-modem die in de buurt staat van je splitter en waarvandaan je de rest van het huis voorziet van internet voorziet. Bovendien zou je dan nog beter geen telefoonkabel kunnen gebruiken, maar cat5-kabel.

Mocht je niet willen investeren in een nieuw modem, dan kán je in ieder geval nog proberen om direct vanaf je splitter een cat5-kabel te trekken naar je usb-modem. Ik weet niet wat de totale lengte is die je moet overbruggen (en ook de sterkte van het signaal wat je binnenkrijgt) hangt af van de kwaliteit, maar dan heb je misschien nog een kans op een wat betere verbinding.
Pagina: 1