Een aantal weken terug viel mijn monitor uit (Philips 107MB). Dit gebeurde ongeveer 30-45 min nadat ik hem had ingeschakeld, maar ging direct weer aan. Dit herhaalde zich zo`n 5 keer en de rest van de dag had ik er geen last meer van. Een paar dagen geleden schakelde hij na een halve dag aan gestaan te hebben voor 30 sec. uit. Dit herhaalde zich een aantal maal en bleef dan op een zwart beeld. Heb daarom een oude compaq erop aangesloten, maar deze werkte helemaal niet(functioneert wel op een andere pc). Via de de tv-out op de kaart krijg ik wel gewoon beeld. Videokaart is sapphire 9600xt 256mb. Ligt het nu aan de monitor of aan de kaart?
Heb je al een andere monitor of andere VGA-kaart geprobeerd?
*edit*
Waarschijnlijk wel; ik lees Compaq maar dat is een merk en geen onderdeel. Wat je ook kan proberen is om de videokaart even uit te bouwen en opnieuw te plaatsen in het slot. Soms wil dat ook nog wel helpen.
*edit*
Waarschijnlijk wel; ik lees Compaq maar dat is een merk en geen onderdeel. Wat je ook kan proberen is om de videokaart even uit te bouwen en opnieuw te plaatsen in het slot. Soms wil dat ook nog wel helpen.
[ Voor 64% gewijzigd door MAX3400 op 15-01-2007 13:33 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
ik heb de kaart er al een keer eruit gehaald, vanwege upgrade, had toen meteen alle onderdelen beetje gestoft. Maar dit was pas nadat ik de problemen met de monitor had.
Is de ingestelde resolutie/refreshrate niet te hoog voor die Compaq waar je mee getest hebt? Geeft dat scherm wel beeld tijdens het opstarten van de pc?
in m`n andere pc heb ik een sapphire 9550 265 mb kaart, en daar werkt de compaq ook zonder problemen, volgens mij past windows toch vanzelf de resolutie aan als je er een met mindere max resolutie op aansluit?