Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
1. Welk merk & type moederbord heb je?
2. Zoek alsjeblieft ff verder bij NVidia; er zijn wel degelijk Vista / beta drivers te vinden!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Mainboard is een Gigabyte GA-K8NF9, nForce4 (Socket 939)
Ik zal nog even verder zoeken op de site van Nvidia.
Hier staan wel beta-drivers, maar dus niet netwerk
Kortom alleen maar audio, SMBus en SMU drivers.These drivers are tested for use only with Microsoft Windows Vista RC1 only.
Package contents include Audio driver, SMBus driver, SMU driver.
Network drivers are provided "In-The-Box" and are automatically installed during the Windows Vista RC1 installation process.
This driver package does not include an installer. You must use the INF installation to install these drivers by going to the Windows device manager and manually updating the drivers.
Ook op de site van Gigabyte geen Vista drivers
[ Voor 71% gewijzigd door TD-er op 15-01-2007 13:32 ]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
dat staat 'ie ookelevator schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:24:
Gigabit is vziw altijd auto-negotiate, zet je driver dus eens op automatisch?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Wat bedoel je met dat laatste?Hero Of Time schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:22:
Gigabit en Auto, hmm, op mijn computer (specs onder in sig) staat hij idd ip auto (nVidia only, Marvell wil niet naar gigbit) maar mijn laptop kan ik hard op 1000 Mbps zetten. Hij schakelt dan wel automatisch terug als er een 100 Mbit aan hangt, maar staat wel degelijk hard op 1000. De nVidia kunnen idd niet hard op 1000, nieuwere kaarten wel.
Ik heb er namelijk alleen maar problemen mee onder Vista. Onder XP draait 'ie netjes op Gbit snelheid (met Gbit switch)
Mijn Marvell chip bijvoorbeeld zou gigbit aan moeten kunnen, maar ik heb nergens die optie. Nu kan het aan de driver liggen, maar gezien ik al verschillende versies heb geprobeerd die wel degelijk gigbit aan kan, moet mijn chip de beperkende factor zijn.
Dat laatste kan ook komen wanneer bijvoorbeeld de netwerkkaart niet aangesloten is op een Gbit switch (of andere PC met Gbit ethernet)Hero Of Time schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:43:
Hiermee bedoel ik dat de nVidia nForce chip voor netwerk automatisch 1000 ondersteunt, niet verder. Nieuwere kaarten, zoals van realtek ea zullen wel hard op 1000 gezet kunnen worden. Voor zover ik weet kan dit aan de driver liggen, maar is ook goed mogelijk dat het een limiet is van de chip zelf.
Mijn Marvell chip bijvoorbeeld zou gigbit aan moeten kunnen, maar ik heb nergens die optie. Nu kan het aan de driver liggen, maar gezien ik al verschillende versies heb geprobeerd die wel degelijk gigbit aan kan, moet mijn chip de beperkende factor zijn.
Maar goed, zonet nog weer even gekeken onder XP en daar staat toch echt ook de optie om 1000FD te kiezen, maar ook 100FD/HD en 10...
Onder Vista kan ik dus niet verder dan 100 Mbit komen
Bij mij kan ik in XP Auto 1000FD instellen op mijn nVidia, Marvell kan op geen enkele manier. Zelfs als ik die twee aan elkaar koppel met nVidia op auto en marvell ook, 100Mbps verbinding. Zet ik nVidia op auto 1000FD dan krijg ik cable unplugged. En ja, het is een geschikte kabel (Cat 5e). Mijn crosscable kan ook makkelijk gigbit aan (heb ik tussen laptop en computer).
Maar goed, Vista ondersteunt het schijnbaar dus niet. Ik heb geen idee of het bij mij ook zo was. Iig heb ik op mijn laptop wel gigbit kunnen instellen.
Ik neem aan dat ik namelijk niet de enige ben met dit probleem.
Verwijderd
Mijn Asus P5B Deluxe heeft ook dat zelfde issue.
In XP wil ie prima naar 1Gbit, in Vista maar naar 100Mbit.
(Net als de tv out, kleur in XP, z/w in Vista).
Driver issue lijkt mij.
Verwijderd
Heb ook Gigabyte GA-K8N Pro SLI mobo.
In XP perfect gigabit (moet er wel handmatig opzetten), onder
vista enkel 100 MBit
Iemand al werkende oplossing/drivers voor Gbit onder Vista
Voor mij dus met de NForce4 chipset, maar hierboven is dus ook al genoemd dat met een andere chipset ook de lan op 100 Mbit komt te staan.
Als ik google op dit probleem komt deze post al bovenaan te staan, dus mogelijk zijn er al veel meer mensen naar op zoek
Verwijderd
Ik heb een nForce4 chipset op een Gigabyte GA K8N pro SLI moederbord.
De driver is deze van nVidia, versie 65.5.5.0, de recentste op de nVidia-site.
In Windows XP was 1000mbps full duplex geen probleem.
Heeft iemand ondertussen al een oplossing gevonden?
Ik heb een gigabyte K8NF9-Ultra, met Vista.. Heb vrij weinig zin om er een aparte NIC in te stoppen omdat die gasten hun driver niet af gemaakt hebben...
Ik heb laatst toevallig nog een keer gezien dat mijn onboard kaart in de taskmanager 1 Gbps aangaf. Alleen zit daar momenteel geen kabel meer in omdat ik een Intel Gbit kaartje gebruik (PCIe-1x aansluiting).OlivierF schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:52:
Ik heb helaas het zelfde probleem, heeft iemand nog suggesties om iets te proberen?
Ik heb een gigabyte K8NF9-Ultra, met Vista.. Heb vrij weinig zin om er een aparte NIC in te stoppen omdat die gasten hun driver niet af gemaakt hebben...
Ik kan vanavond wel even kijken welke drivers ik gebruik. In elk geval draai ik ook SP1 met alle updates, dus mischien dat je daar ook alvast naar kunt kijken.
Onder het advanced tabje staat bij "Speed & duplex settings" geen 1000 Mbit (wel automatic), maar als ik in de taskmanager kijk bij het tabje "Networking", dan staat daar tegenwoordig wel 1Gbps bij, waar dat voorheen toch echt 100 Mbit was.
Ik heb alleen niet meer getest met een kabel erin, want het is zo'n gepruts onder mijn bureau en de Intel-kaart doet het hier nu prima.