Nieuwe installatie: PS/2 weigert

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 21:25
Hallo,

Vanmorgen heb ik Windows XP Professional (met SP2) geinstalleerd op de PC van mijn vriendin. Aangezien zij gebruik maakt van een draadloos muis en toetsenbord, heb ik tijdens de installatie gebruik gemaakt van een 'bedrade' uitvoering van bovenstaande zaken, aangesloten op de PS/2 connectoren.

Na de volledige installatie wil ik de draadloze variant aansluiten maar dit wil niet werken op PS/2, enkel op USB. Om het een en ander te testen sluit ik wederom de bedrade apparaten aan via PS/2 en start de PC op. Die drie ledjes op het toetsenbord (Num-lock, Caps-lock en Scroll-lock) lichten even op, maar helaas, muis en toetsenbord blijven ook nu onbruikbaar.

Weet iemand misschien waardoor dit kan komen? Samengevat werken beide PS/2-poorten *tijdens* de installatie wel (bedraad), maar na afronding niet meer waardoor ik gebruik moet gaan maken van USB.

Is dit een bekend probleem?

Alvast bedankt.

• Jewie
Ter aanvulling:

Wanneer ik de zgn. 'zender' aansluit op de PS/2, springen hiervan wel de ledjes aan. Schijnbaar staat er wel nog spanning op de PS/2-poorten.

Iemand met advies?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je bent toch niet 'on the fly' die PS/2 devices aan het wisselen of wel? PS/2 is niet hotswappable namelijk, doe je dat wel is de kans dat je je PS/2 poorten sloopt best aanwezig.

Iets anders dat ik kan bedenken is dat de chipset niet lekker is geinstlleerd, hoewel dat wel onwaarschijnlijk is (gezien je geen melding maakt van specs is dat natuurlijk giswerk).

Verwijderd

Laatst heb ik met een soortgelijk probleem gestoeid.

Ik weet niet of je in de bios nog wat dingen veranderd heb, maar ik had bijvoorbeeld de optie
USB Mouse Support op enabled staan waardoor mijn PS/2 Toetsenbord niet wilde werken.
Je kunt in de bios die 2 dingen (USB Mouse & Keyboard) net zo goed op disabled zetten, want windows geregeld dit zelf.

Zie hierboven, dat PS/2 poorten absoluut op geen enkele wijze hotswappeble zijn, en dat je ook nog eens kans loopt ze te slopen, pc dus geheel uitschakelen en dan pas stekkers omwisselen/aansluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 14:54 ]

• Jewie
Terw_Dan schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:49:
Je bent toch niet 'on the fly' die PS/2 devices aan het wisselen of wel? PS/2 is niet hotswappable namelijk, doe je dat wel is de kans dat je je PS/2 poorten sloopt best aanwezig.

Iets anders dat ik kan bedenken is dat de chipset niet lekker is geinstlleerd, hoewel dat wel onwaarschijnlijk is (gezien je geen melding maakt van specs is dat natuurlijk giswerk).
Het kan best zijn dat ik ze 'hot' gewisseld heb. Maar is het dan niet opmerkelijk dat er wel nog spanning op staat, aangezien ledjes (toetsenbord en 'zender') wel nog oplichten?

• Jewie
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:53:
Laatst heb ik met een soortgelijk probleem gestoeid.

Ik weet niet of je in de bios nog wat dingen veranderd heb, maar ik had bijvoorbeeld de optie
USB Mouse Support op enabled staan waardoor mijn PS/2 Toetsenbord niet wilde werken.
Je kunt in de bios die 2 dingen (USB Mouse & Keyboard) net zo goed op disabled zetten, want windows geregeld dit zelf.
Nee, in de bios heb ik verder niets meer aangepast; enkel de 'bootvolgorde' bij de installatie van Windows.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:33
misschien moet je de muis en tobo nog connecten met de ontvanger

Tijd van werken, tijd van rusten

• Jewie
Driek schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:58:
misschien moet je de muis en tobo nog connecten met de ontvanger
Heb ik al geprobeerd, zonder succes. Probleem is echter ook dat een bedrade aansluiting niet werkt.
Pagina: 1