Toon posts:

Logitech G5 firmware upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte GOT'ers,

Ik zag bij de Meuktracker dat er een nieuwe firmware versie voor de Logitech G5 Laser Mouse is.
En volgens de berichten die erbij staan gaat het flashen bij iedereen zonder problemen, alleen bij mij niet.

Zodra ik de updater opstart, zie ik dat mijn G5 firmware versie 1.0 heeft. Nu maakt het niet uit of ik de firmware 1.1 ( hier ) van een tijdje terug of deze nieuwe firmware 1.2 ( hier ) probeer, want ze werken beide niet bij mij.

Ik download de firmware, ik volg de stappen die erbij staan. Dus zodra ik hem opstart vind hij mijn G5 muis, zegt dat ik firmware versie 1.0 heb, ik druk vervolgens op de FLASH knop, dan staat er in het schermpje "preparing to flash", mijn muis gaat uit en vervolgens gebeurt er niets meer. Ook niet als ik hem zo 10 min laten staan. Vervolgens haal ik mijn muis uit men PC en plug hem opnieuw in en dan reageert de Updater weer met dat ik firmware 1.0 heb en kan ik weer opnieuw proberen.

- Ik heb ook mijn muis al aan een andere usb poort aangesloten;
- Ik heb mijn virusscanner uitgezet;
- Ik heb de Setpoint software uitgezet;
- Ik heb mijn pc opgestart in veilige modus (Win XP Pro + SP2) en onder Administrator ingelogt;

Maar ik kom geen stap verder, niets lijkt te helpen, en mijn muis krijg ik dus niet naar een nieuwe firmware geupgrade.

Weet iemand een oplossing misschien?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
Probeer het eens via een andere pc. Met mijn oude pc kreeg ik mijn G5 ook niet van 1.0 naar 1.1 geflasht. Snel ingeplugt in mijn ouders pc, flash progie gedownload, en geinstaleerd. Werkt prima ;)

Edit: Overigens niet moeilijk doen op de 2de pc waar je hem wilt flashen. Alleen inpluggen, en niks kwa Drivers instaleren. Hij werkt tijdelijk wel @ de windows drivers, goed genoeg om hem te flashen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door GoldenBatt op 15-01-2007 19:51 ]

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal hem morgen eens aan mijn laptop hangen en uitproberen.

Wordt vervolgd...

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Overigens niet onbelangrijk, waarom wil je de muis flashen? Hij werkt toch nog naar behoren.

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-02 15:48
Btw (off topic misschien?) weet iemand of de G7 ook geflashed kan worden?

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Verwijderd

Als er een flash voor uit komt of al is, zou ik toch even zoeken op http://www.logitech.com/i...CRID=1792,contentid=11013

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 14:52 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:33

w0w

G7 kan niet geflashed worden

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Kawaii schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:55:
Overigens niet onbelangrijk, waarom wil je de muis flashen? Hij werkt toch nog naar behoren.
Wat is dat voor een opmerking. Waarom wil je bijvoorbeeld je dvd-writer/mp3/moederbord flashen? Omdat je betere compatibiliteit/snelheid/meer opties etc kan krijgen.

Verwijderd

Probeer even op andere pc. Hier lukte het wel, en ik moet zeggen dat hij fijner aanvoelt. Soepeler , in ieder geval positief dus.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:49:
[...]

Wat is dat voor een opmerking. Waarom wil je bijvoorbeeld je dvd-writer/mp3/moederbord flashen? Omdat je betere compatibiliteit/snelheid/meer opties etc kan krijgen.
Een relevante opmerking, omdat je een muis voor een specifiek doel gebruikt. En als dat werkt, waarom zou je dan de muis moeten flashen? If it ain't broke, don't fix it.

Verwijderd

Kawaii schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:28:
[...]
If it ain't broke, don't fix it.
Niet iedereen deelt dit standpunt, sommige "tweakers" willen hun hardware beter/nieuwer maken, dit kan oa. door flashen. De ts heeft ervoor gekozen zijn muis te flashen en heeft dus weinig boodschap aan jouw moreel bezwaar. Sorry maar ik het momenteel al te veel gelezen.

@TS: heb je het al op een andere pc geprobeerd? Bij mij lukte het van de eerste keer.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
zoals jou ondertitel ook beaamt, alles kan beter ;)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1