Toon posts:

[CSS] 100% height met scrollable div.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede morgen,

Ik ben bezig een website te maken, normaal gesproken maak ik nooit 100% websites maar dit keer is het dan ook geen website voor me zelf.
De wensen waren: een website, 100% hoogte met een header en footer die een vaste hoogte hebben en het content stuk moet scrollable zijn. dus als er meer tekst in komt dan de div hoog is dat er aan de rechterkant van de div een scrollbalk in komt.

Op internet kon ik alleen 100% sites vinden zoals deze waar de hoogte 100% is als de tekst minder is dan 100%, maar als er hier meer content in komt wordt de site dus ook langer.

Met frames is dit natuurlijk heel gemakkelijk te doen zoals op deze website maar frames heb ik al jaren achter me gelaten en was niet van plan deze nog eens op te pakken.

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk over komt, anders maak ik wel even een plaatje :)

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Kijk even naar overflow: scroll, ik denk dat dat is wat je wilt.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
oo fanks man, dat ziet er wel ongeveer zo uit als ik het bedoelde ja.
Het idee was meer om alleen een scrollbalk te krijgen in de middelste div, maar hier kan ik ook mee leven. dank!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Dat voorbeeld van hierboven heeft een scrollbalk in de middelste div. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Grijze Vos schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:42:
Dat voorbeeld van hierboven heeft een scrollbalk in de middelste div. ;)
In IE wel en in FF niet :)

Totaal andere implementatie in IE

Let wel op, voor IE gebruiken ze de "* html" bug, het is verstandig om hiervoor conditional comment te gebruiken.

Hier vind je nog meer voorbeelden van "fixed" layouts:
http://www.cssplay.co.uk/layouts/index.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 12:58 ]

Pagina: 1