Toon posts:

[XP] Raar probleem met gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een heel raar probleem. Ik heb een week geleden XP prof opnieuw geïnstalleerd. Dit moest i.v.m. de plaatsing van een raid0 config (2x raptor). Alles oké, niks aan de hand, loopt als een zonnetje. Gewoon 1 gebruiker aangemaakt met alle rechten.

Nu een week later liep ik wat te klieren met atitool om m'n 7600gt wat te overclocken. Op een gegeven moment begin hij artifacts te geven en begint Windows te haperen. Ik klik op abort, hij stopt, artifact weg, alles weer oké. Nu komt het, ik start mn pc opnieuw op, logt ie zich ineens aan als administator, al m’n settings weg, achtergrond enzenzenz. Heel m’n (normale) gebruiker weg! 8)7 . In documents en settings staat ie nog wel! Ik kan me niet aanmelden als die gebruiker. Het lijkt net alsof Windows heel die gebruiker niet meer ziet. Als ik bij gebruikers kijk in het config.scherm ziet ie ook alleen ''administrator'' en ''gast'', maar die laatste is uitgeschakeld.

Weet iemand iets? Hoe kan ik deze gebruiker weer terughalen?

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:00
lusrmgr.msc bij uitvoeren.

typo O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond P op 15-01-2007 12:07 ]

- knip -

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
@Raymond P, dat moet lusrmgr.msc zijn, je was de r vergeten :)

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie! Ik wil dat best doen, no problemo, maar wat doe ik dan precies?

• Raymond P
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:07:
Bedankt voor de snelle reactie! Ik wil dat best doen, no problemo, maar wat doe ik dan precies?
Start, uitvoeren, lusrmgr.msc intypen en enter...

Dan kijken of je gebruikers er nog tussen staan en kijken of je onregelmatigheden ziet.
Kijk vooral naar account uitgeschakeld.

Kan het niet helemaal precies uitleggen, zit hier achter een "home" en die kent deze functie niet.

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiker staat er wel tussen, zonder volledige naam en beschrijving. Hij is niet uitgeschakeld, hij is lid van Administrators..

uhmm.. tja, en nu? Ik zie dus in Windows deze gebruiker nergens..

• Alex)
Log eens in met die gebruiker... dat doe je zo:

Wanneer je bent aangemeld, kies voor Start > Afmelden. Wanneer je op het welkomstscherm bent druk je 2x op Ctrl-Alt-Del en log je in met die gebruiker. Windows gaat een nieuw profiel aanmaken. Zodra je bent aangemeld meld je jezelf weer af en log je in als Administrator.

Ga naar Systeem > Geavanceerd > Gebruikersprofielen. Daar staat een lijstje met profielen, een van die profielen zal wel als "onbekend" staan (is dit niet zo, kijk dan naar grootte of laatst gewijzigd). Kopieer dit profiel over het andere profiel heen, nu zullen de meeste instellingen e.d. worden teruggezet.

Let op: doe dit alleen als je zelfverzekerd bent. Weet je het niet 100% zeker plaats dan een screenshot van dat lijstje en doe verder niks, dan kunnen we verder kijken...

Verwijderd

Topicstarter
Alex) schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:26:
Log eens in met die gebruiker... dat doe je zo:

Wanneer je bent aangemeld, kies voor Start > Afmelden. Wanneer je op het welkomstscherm bent druk je 2x op Ctrl-Alt-Del en log je in met die gebruiker. Windows gaat een nieuw profiel aanmaken. Zodra je bent aangemeld meld je jezelf weer af en log je in als Administrator.

Ga naar Systeem > Geavanceerd > Gebruikersprofielen. Daar staat een lijstje met profielen, een van die profielen zal wel als "onbekend" staan (is dit niet zo, kijk dan naar grootte of laatst gewijzigd). Kopieer dit profiel over het andere profiel heen, nu zullen de meeste instellingen e.d. worden teruggezet.

Let op: doe dit alleen als je zelfverzekerd bent. Weet je het niet 100% zeker plaats dan een screenshot van dat lijstje en doe verder niks, dan kunnen we verder kijken...
Oke, alles gedaan tot die laatste stap, de ''let op'' maakt we wat minder happig. Ik ben behoorlijk noob op dit gebied dus zelfverzekerd ben ik niet echt..
Ik kan me gewoon aanmelden (met mn ''verdwenen account'') via dat 2x op Ctrl-Alt-Del. Als ik me vervolgens weer ga aanmelden via administrator en kijk bij Systeem > Geavanceerd > Gebruikersprofielen staat daar ook gewoon de gebruiker tussen! Gewoon zoals het hoort te zijn lijkt me.. toch?:

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/6417/shotpe7.png

Maar als ik dan bij gebruikers ga kijken in het config.scherm of ik wil switchen naar een andere gebruiker is hij weer nergens te bekennen. :?

• Alex)
Toen je inlogde via 2x ctrl-alt-del, kreeg je toen een nieuw profiel of kreeg je je oude profiel?

Verwijderd

Topicstarter
Alex) schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:11:
Toen je inlogde via 2x ctrl-alt-del, kreeg je toen een nieuw profiel of kreeg je je oude profiel?
Mn oude profiel.. bureaublad, snelkoppelingen, alles..

Verwijderd

dan ben je klaar, dunkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Nee?

''Maar als ik dan bij gebruikers ga kijken in het config.scherm of ik wil switchen naar een andere gebruiker is hij weer nergens te bekennen''

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet je classic login aan. Klaar. Start > instellingen > Configuratiescherm > Gebruikers > Manier waarop gebruikers aanmelden > Welkomscherm tonen uitvinken. Ik heb het al eens eerder gezien dat een gebruiker niet in het config scherm stond, maar wel in computerbeheer. Moest toen ook via classic login aanmelden.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:08:
Zet je classic login aan. Klaar. Start > instellingen > Configuratiescherm > Gebruikers > Manier waarop gebruikers aanmelden > Welkomscherm tonen uitvinken. Ik heb het al eens eerder gezien dat een gebruiker niet in het config scherm stond, maar wel in computerbeheer. Moest toen ook via classic login aanmelden.
Dat werk, bedankt, maar is er ook een andere manier. Nu moet ik me via een ''omweg'' aanmelden, kan het niet gewoon via de reguliere manier (automatisch)?

• Raymond P
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:21:
[...]

Dat werk, bedankt, maar is er ook een andere manier. Nu moet ik me via een ''omweg'' aanmelden, kan het niet gewoon via de reguliere manier (automatisch)?
Heb je dingen zoals tweaknow geinstalleerd?

Die geeft namenlijk de optie om accounts te verbergen in het moderne scherm.
Als ik het me goed kan herinneren dan kan dat ook register-matig.

En anders even Tweaknow Powerpack downloaden :)

Edit, googlen geeft me dit.

1. Start the Registry Editor
2. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \ SpecialAccounts \ UserList \
3. Right-click an empty space in the right pane and select New > DWORD Value
4. Name the new value exactly as the Username
5. Leave the Value data as 0
6. If you want to enable this user again on the Welcome Screen, either double-click the Username value, and change the Value data to 1, or delete the Username
7. Close the registry editor

Maar voor jou geldt het natuurlijk andersom

[ Voor 36% gewijzigd door Raymond P op 15-01-2007 20:35 ]

- knip -

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je geen wachtwoord hebt kan je in het register instellen dattie automatisch aanmeld. De sleutel staat op deze plek:
HKLM\software\microsoft\windows nt\current version\winlogon en dan de waardes altdefaultusername en defaultusername moeten jouw gebruikersnaam bevatten. Tevens moet de waarde van AutoAdminLogon op 1 staan.

Je kan ook het commando 'control userpasswords2' in uitvoeren intypen. bron: MS site

Andere resultaten van de MS site: http://search.microsoft.c...S&q=auto+logon+xp&x=0&y=0

Commandline FTW

Pagina: 1