[2003] Inventory active directory

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Wij zijn hier bezig om intern naar een ander domein te gaan, huidige domein geeft problemen.

Nu willen we een inventory maken van de active directory. Dit kan met programma's gedaan worden, echter kan ik hierover niets vinden. Misschien dat ik niet met de juiste woorden zoek o.i.d.

Met google zoeken naar
- active directory inventory
- active directory report
geven geen resultaat.

Op de microsft site zelf staat verder ook niet veel. SYSinternals geeft ook niets, jammer genoeg.

Ik ben dus op zoek naar een programma om een mooi schema uit te draaien van de AD (2003 domein). Dus de OU's, groepen en gebruikers e.d. Om hier een mooi overzicht van te hebben als er overgegaan wordt naar het andere domein. Misschien dat jullie goede tools kennen voor dit "probleem".

Verwijderd

je beseft wel dat als je een gebruiker aanmaakt op de nieuwe omgeving, met exact dezelfde properties als op de oude omgeving, deze toch niet gelijk zijn...

misschien handiger om je stappenplan voor het opbouwen van het nieuwe domain te geven.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 12:18 ]

• ErikCornelissen
Het betreft hier om een kleine omgeving, 30 man in totaal.

Het enige wat ik op het moment wil is een overzicht van de huidige opzet van de AD. Ik ga niets letterlijk overnemen omdat een aantal zaken zijn veranderd. Maar dan heb ik iets om aan vast te houden zodat ik niets vergeet. Denk aan gebruikers toevoegen e.d.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12
dsquery * -limit 9999 >ad.txt

open ad.txt in notepad en print :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Question Mark
  • Laatst online: 15:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En anders ldifde:

Using LDIFDE to import and export directory objects to Active Directory

Maar goed, de makkelijkste methode zal toch afhankelijk zijn van je plan van aanpak...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ErikCornelissen
Ik wil niets hebben om te importeren.!

Nieuw domein zal erg veel lijken op oud domein, daarom wil ik er een overzicht van. Veel werk zal overklop werk zijn, en dan is het makkelijk om een overzicht erbij te hebben.

Dus een soort van grafisch "ontwerp" van de AD. Verder geen poespas nodig. Soort van Organigram.

Maar evenals bedankt voor het dsquery en LDIFDE, kende het namelijk nog niet

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

ErikCornelissen schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:41:
Ik wil niets hebben om te importeren.!

Nieuw domein zal erg veel lijken op oud domein, daarom wil ik er een overzicht van. Veel werk zal overklop werk zijn, en dan is het makkelijk om een overzicht erbij te hebben.

Dus een soort van grafisch "ontwerp" van de AD. Verder geen poespas nodig. Soort van Organigram.

Maar evenals bedankt voor het dsquery en LDIFDE, kende het namelijk nog niet
Koppel us Visio aan je AD werkt ook met databases krijg je hele mooie organogram eruit hoe het opgebouwd is.

En lopen ziften van "Ik wil niks hebben om te importeren" maakt je niet echt populair hier terwijl mensen je proberen te helpen.. ldifde kent nou eenmaal een EXPORT en IMPORT functie by design.

Verder ga eens lekker zoeken op google enzo..

• ErikCornelissen
Het was niet bedoeling als flame o.i.d. Maar ik wilde benadrukken dat ik niets zoek om terug te importeren en omdat er twee uders achter elkaar een suggestie geven met achterliggende gedachte om het weer te kunnen importeren.

Maar ik zal morgen Visio eens proberen en ik denk dat hier iets bruikbaars uit zal komen. Wist helemaal niet dat dit mogelijk was..!

• Question Mark
  • Laatst online: 15:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post nu voor de gein eens je plan van aanpak...

Er zijn legio migratie-tools die je kunnen helpen bij een migratie, 't is alleen afhankelijk van je migratiestrategie welke tool het beste toe te passen is.
ErikCornelissen schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:50:
Het was niet bedoeling als flame o.i.d. Maar ik wilde benadrukken dat ik niets zoek om terug te importeren en omdat er twee uders achter elkaar een suggestie geven met achterliggende gedachte om het weer te kunnen importeren.
Ik zeg nergens dat je de export van LDIFDE ook weer moest importeren. Je vroeg om een overzicht van de objecten, de export van LDIFDE levert deze keurig op in een textfile. Wat je er vervolgens mee doet moet je zelf weten. ;)

't is overigens een migratie van 'slechts' dertig users. Wat is er zo spannend aan dat er allemaal complete overzichten ed. opgeleverd moeten worden? Een goed plan van aanpak ben je nodig, daar is geen discussie over mogelijk, maar allerlei exotische organigrammen?

[ Voor 66% gewijzigd door Question Mark op 15-01-2007 21:08 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1