Toon posts:

Overclocken met een D975XBX2 en E6600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een Intel D975XBX2 (Bad Axe), een E6600 en Corsiar XMS2 Dominator 6400 CL4.
Het lukt me wel om mijn setup te overclocken naar ongeveer 2900Mhz
.
Ik heb mijn geheugen setting verlaagd naar 667mhz. Als ik mijn FSB naar 330 verhoog kom ik met mijn geheugen uit op ca 850 mhz en dat draait prima. Hoger werkt echter niet en dat lijkt vooral met mijn geheugen te maken te hebben.

Mijn vraag is: Hoe kan ik de bios van dit moederbord instellen zodat ik mijn CPU nog wat sneller kan laten draaien zonder dat mijn geheugen in de problemen komt. Met een E6600 is de multiplier gelocked dus ik moet wel de FSB vehogen.

Ik lees overal dat je met andere moederborden het overclocken van geheugen en de CPU los van elkaar kan instellen (niet gelinked) ik begrijp dat de FSB natuurlijk op beide invloed heeft. Ik kom er met deze bios echter niet helemaal uit.

dank voor jullie hulp

Steven

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Kijk dit eens door: Bad Axe bios guide

De Bad Axe is een vaag bord qua bios. Alles is anders qua benaming en plaatsing dan op ieder ander mobo wat ik ken dus specifieke hulp kan ik je niet geven.

Verder hoort zoiets eigenlijk in TCA maar ik verwacht dat het topic daar ook niet echt lang zou leven. Misschien even posten in het algemene Core 2 Duo draadje aldaar?

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Gewoon je mem @ 533Mhz instellen dan loopt het 1:1 met de FSB. 400Mhz FSB moet opzich geen probleem zijn voor het bord.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat is nu precies wat ik wilde horen.
TNX m8

(mijn koeling is wel ok)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Deze hoort inderdaad niet hier thuis.. DOC => T&C dus :)

Verwijderd

Topicstarter
nou dar lukt dus een heel end. Mijn E6600 loopt no ongeveer op 3,4Ghz. Door die andere mem setting blijft mijn geheugen wel wat achter ca 740 ipv 800) Loopt nu wel 1:1. Kan ik mijn mem verhogen naar rond de 800?

• NoepZor
Dan moet je weer met die geheugenclock gaan spelen. Ook kun je met de reference clock gaan spelen om de gewenste geheugensnelheid te krijgen, maar in veel gevallen dus weer over die 850Mhz heen. Je zou kunnen proberen om de FSB naar 400 te krijgen, dan loopt je geheugen op 800Mhz.

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals dank voor je reactie.
Helaas krijg ik problemen boven de 380. Nou ja op zich ook niet slecht.

dit is trouwens best handig voor D975xBX2 bezitters
http://www.peakin.com/xbx2/calculator.html

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
De mp van een conroe is niet gelocked dus daar kan je ook mee spelen.

• NoepZor
Is alleen te verlagen, echter helaas op de BX2 niet ;(

Verwijderd

Topicstarter
IDD

Ik vraag me overigens af of het heeeel veel verschil maakt of mijn mem op 750 of 800 mhz draait.
mijn 3dmark06 score was in elk geval redelijk gestegen.

• NoepZor
Probeer het zou ik zeggen. Normaal heeft sneller geheugen wel voordeel door hogere bandbreedtes en ook omdat je geheugen latency bij hogere snelheden minder wordt. Een kloktik bij 350Mhz duurt 2,85ns bij 400Mhz nog maar 2.5ns. Dus bijv Cas 4 gaat van 11.4ns vertraging naar 10ns vertraging.

Pagina: 1