Toon posts:

Asus: F3JP-AP041M of Toshiba: Tecra A7-243

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat de Asus wel heeft en Toshiba niet
DVI poort
Grafische adapter, soort geheugen VRAM
Grafische adapter ATI Mobility Radeon X1700
Geheugen video-adapter 512 MB
(Ingebouwde camera; niet belangrijk)
Beeldscherm TFT

Wat de Toshiba wel heeft en de Asus niet
CardBus PCMCIA slot (1)
Infrarood datapoort
Parallelle poort(1)
CardBus PCMCIA slot type Type II
Aansluitingen 1 x Express-Card.
Seriële poort(en) 1
Grafische adapter, soort geheugen DDR Video RAM
Grafische adapter ATI Mobility Radeon® X1600
Geheugen video-adapter 256 MB
Max. intern geheugen 4 GB (Die van de Asus 2 GB, beide worden geleverd met 2 GB)
Beeldscherm Toshiba TruBrite® WXGA TFT

De Asus is iets duurder maar wordt mij wel door mensen aanbevolen.. Voor welke laptop kan ik het beste gaan? Ik wil 1 van deze twee, maar deze onderlinge verschillen vrewarren mij een beetje..

Als iemand mij zou kunnen vertellen wat de 'beste' van deze twee is met een goede reden waarom; graag. De videokaart van de Asus is iets beter en ik denk niet dat ik het intern geheugen van de Toshiba ooit zal verhogen...

Verwijderd

Topicstarter
Asus: http://www.centralpoint.n...72002gb160mce_Retail.html

Toshiba: http://www.centralpoint.n...82x1gb%29_120gb-5400.html

Er zit ook een verschil in de audio, maar moet wel toegeven dat ik waarschijnlijk gebruik ga maken van een koptelefoon dus ik ga ervan uit dat dat dan verder weinig uitmaakt..

Asus:
Audio Audiosysteem Intel HDA
Ondersteunde audiostandaarden SoundBlaster Pro

Toshiba:
Audiosysteem Intel High Definition, 16 bit

De ondersteunende SoundBlaster heeft toch geen (kwaliteit) invloed?

Edit; weet ik

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 16:00 . Reden: weet ik :) ]

Verwijderd

Ik denk dat je het beste voor de Asus kunt gaan, hoewel het nog lastig zal worden deze te vinden. In een aantal andere fora hebben we het ook over dit product gehad en er zijn maar weinig bedrijven die dit model nu kunnen leveren. Over de leverbaarheid van de Toshiba weet ik niet zoveel.

Het verschil tussen de X1700 en de X1600 is volgens mij te verwaarlozen, hoewel de X1700 iets zuiniger (met energie) schijnt te zijn. Misschien dat het scherm van de Toshiba iets beter is, maar ik ken geen schermen van Toshiba en kan je daar niet mee helpen.

Volgens mij heeft Toshiba verder maar één jaar garantie en de Asus standaard twee jaar.

Je zou eens kunnen kijken op notebookreview.com, om te kijken of je daar nog bruikbare reviews kunt vinden.

edit-
Je kunt ook de edit knop gebruiken, om je post aan te passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:47:
Ik denk dat je het beste voor de Asus kunt gaan, hoewel het nog lastig zal worden deze te vinden. In een aantal andere fora hebben we het ook over dit product gehad en er zijn maar weinig bedrijven die dit model nu kunnen leveren. Over de leverbaarheid van de Toshiba weet ik niet zoveel.
Volgens mij heeft Toshiba verder maar één jaar garantie en de Asus standaard twee jaar.

Je zou eens kunnen kijken op notebookreview.com, om te kijken of je daar nog bruikbare reviews kunt vinden.
Dan; waarom de Asus?

Het verschil in videokaart zal wel te verlozen zijn... Een vriend zei mij dat het beeldscherm van Tecra stukken beter is en het intern geheugen is uiteindelijk eventueel nog uit te breiden (mocht Vista daar ooit om vragen) - dit is zijn mening, ik sta open voor meer meningen

Ohw en ik ga ervan uit dat 1 jaar garantie al genoeg moet zijn? Voor toshiba:
Internationale garantieverlenging van 1 naar 2 jaar = €52.92 (excl. BTW)
1 jaar extra Pick Up & Return garantie = €90.12 (excl. BTW)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 16:03 ]

Verwijderd

Je hebt gelijk. Dan kun je wellicht beter voor de Toshiba gaan.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:55:
[...]

Je hebt gelijk. Dan kun je wellicht beter voor de Toshiba gaan.
Ik ben niet geheel eens met je gegeven advies:

Ik mis namelijk een aantal voordelen van de Asus laptop tegen over de Toshiba laptop:

Extra voordelen:

- standaard 2 jaar pick up garantie.
- 9 cell accu ( meer dan 4 uur op de accu, bij toshiba is dit ongeveer 2.08 uur)
- De Asus heeft intern geheugens met een bandbreedte van 667MHz (meer compatible met een Core 2 Duo CPU), de Toshiba 533MHz
- Gratis upgrade naar Windows Vista Home Premium edition
- Gratis draagtas en muis (Logitech)
- 7-in-1 cardreader in vergelijking met 5-in-1 cardreader van Toshiba
- X1700 ( deze is sneller en zuiniger dan de x1600 )
- Kwaliteit van de schermen zijn vergelijkbaar. (vergeleken met iemand met een Toshiba A100 serie)
- Verbeterde A6 serie, de F3 serie heeft een zeer goede koelfunctie waardoor deze bij langdurig gebruik nauwelijks warm word.
- Kwaliteit van deze laptop is zeer goed te noemen

Dat de F3Jp moeilijk leverbaar is valt op zich mee, ik heb mijnes binnen 8 werkdagen ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
PCMedic schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:54:
[...]

Ik ben niet geheel eens met je gegeven advies:

Ik mis namelijk een aantal voordelen van de Asus laptop tegen over de Toshiba laptop:

Extra voordelen:

- standaard 2 jaar pick up garantie.
- 9 cell accu ( meer dan 4 uur op de accu, bij toshiba is dit ongeveer 2.08 uur)
- De Asus heeft intern geheugens met een bandbreedte van 667MHz (meer compatible met een Core 2 Duo CPU), de Toshiba 533MHz
- Gratis upgrade naar Windows Vista Home Premium edition
- Gratis draagtas en muis (Logitech)
- 7-in-1 cardreader in vergelijking met 5-in-1 cardreader van Toshiba
- X1700 ( deze is sneller en zuiniger dan de x1600 )
- Kwaliteit van de schermen zijn vergelijkbaar. (vergeleken met iemand met een Toshiba A100 serie)
- Verbeterde A6 serie, de F3 serie heeft een zeer goede koelfunctie waardoor deze bij langdurig gebruik nauwelijks warm word.
- Kwaliteit van deze laptop is zeer goed te noemen

Dat de F3Jp moeilijk leverbaar is valt op zich mee, ik heb mijnes binnen 8 werkdagen ontvangen.
ALs ik op centralpoint kijk (zie links bovenaan) zie ik dat de Toshiba ook een Processor systeembus heeft van 667 MHz.
Waar zie jij verder iets staan over de gratis draagtas en muis?
Ik zie verder ook niks staan over de 7-in-1 cardreader, kan je mij vertellen welke site je gebruikt om te vergelijken?

En over de Accu van Toshiba:
Energie
Batterijtechnologie Lithium-Ion
AC adapter ingangsspanning 100/240 V
Batterij levensduur 2:39 h
Aantal cellen in de batterij 6

Accu Asus:
Batterijtechnologie Lithium-Ion
AC adapter uitgangsspanning 19 V
AC adapter ingangsspanning 100-240V
AC adapter uitgangsstroom 3.42 A
Externe adapter
AC adapter vermogen 65 W
AC adapter frequentie 50/60 Hz

Geen idee wat deze accu gegevens in praktijk betekenen.. :?

• PCMedic
Ik heb de site Laptops4U gebruikt

Link Asus: http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap041m-1188.html
Link Toshiba: http://www.laptops4u.nl/i...du-tecra-a7-243-1168.html

Overigens staat dit ook op de fabrikant site: http://nl.computers.toshi...rvice=NL&SERIES_ID=112529

Wat ik met het 667 MHz verhaal bedoel is niet het CPU gedeelte maar het interne geheugen. Wanneer je interne geheugen max op 533MHz draait en de rest van de componenten op 667MHz, dan betekend dit dat er een verlies in snelheid is dan wanneer alles op 667MHz draait. (wat overigens bij de Asus gebeurd)

Wat betreft de accutijdsduur van de Asus F3 kan ik je wel een antwoord op geven.
Windows MCE geeft een accutijdsduur aan van max 5.2 uur wanneer ik mij instellingen op het laagst zet.(volle accu) Gemiddeld lukt het mij om 4.2 a 4.5 uur uit de accu te krijgen (office werkzaamheden)

Verwijderd

PCMedic schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:54:
[...]

no offence mode
Begin je nou weer? Het kan best zijn dat jij je laptop binnen acht werkdagen binnen had (een maand geleden). Op dit moment zijn ze echter niet leverbaar. Misschien dat ze binnenkort wel weer leverbaar zijn, maar als de ts nu voor de keuze staat en wellicht op zeer korte termijn de knoop door wil hakken, kan hij dus niet voor de Asus gaan.

Qua keuze denk dat het een close call is. Ik zou zelf ook voor de Asus zijn gegaan, maar dat is meer persoonlijk. Op Notebookreviews kwam ik tegen dat de Toshiba een heel goed scherm had. Verder is PCmedic een owner van een F3Jp, dus dingen als accutijd en bouwkwaliteit zullen wel kloppen. Een accutijd van 4 uur is volgens mij zeer netjes. De Toshiba heeft 120 GB en de Asus 160 GB. Het verschil in de snelheid van het geheugen is imo verwaarloosbaar.

Het ligt er dus maar net aan wat je zelf belangrijk vindt. De verschillen zijn redelijk klein. Wil je meer ruimte, dan neem je de Asus. Hecht je meer waarde aan een het scherm, dan neem je de Toshiba.

Als het hebt over het meeste krachtige systeem, is dat denk ik de Asus. Hoewel de verschillen (in rauwe performance) tussen de twee waarschijnlijk vrij miniem zijn.

@PCmedic: Mag ik vragen wat jij betaald hebt? Jij hebt T5600 toch? Heb je ook twee gig geheugen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het maximum dat ik in de trein zit is 2 uur, dus die accu zou niet een heel groot probleem moeten vormen.. het gaat mij meer om de kracht van het systeem zelf, is de Asus beter dan de Tecra?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Asus staat op CentralPoint: Verwachte voorraad datum: 2007-01-20

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:00:
Bij de Asus staat op CentralPoint: Verwachte voorraad datum: 2007-01-20
Klopt en twee weken geleden stond er dat ie 12 januari weer binnen zou komen. Binner een ander topic hier op Got over de F3Jp heeft iemand contact opgenomen met 5 winkels waaronder central point en laptops4u. Al die 5 webwinkels hadden allemaal geen flauw idee wanneer die binnen zou komen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het onmogelijk is dat centralpoint hem inderdaad de twintigste binnenkrijgt, maar bedenk je dat de levertijd al een keer naar achter is geschoven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze vandaag gemailed en heb ook meteen vandaag nog een antwoord gekregen. Zal dus morgen idd even over die datum mailen en kijken of ze mij beloftes kunnen doen :)

Verder heb ik nog een aantal andere online winkels vorige week gemailed maar nog steeds geen antwoord (een week, 5 werkdagen!) en met zulke winkels doe ik liever geen zaken... (als ze al zo lang doen een eenvoudig mailtje te beantwoorden zal de service waarschijnlijk ook traag en slecht zijn :P)

• PCMedic
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:46:
[...]

no offence mode
Begin je nou weer? Het kan best zijn dat jij je laptop binnen acht werkdagen binnen had (een maand geleden). Op dit moment zijn ze echter niet leverbaar. Misschien dat ze binnenkort wel weer leverbaar zijn, maar als de ts nu voor de keuze staat en wellicht op zeer korte termijn de knoop door wil hakken, kan hij dus niet voor de Asus gaan.

@PCmedic: Mag ik vragen wat jij betaald hebt? Jij hebt T5600 toch? Heb je ook twee gig geheugen?
Hoezo weer? ik probeer gewoon een duidelijk en goed overwogen advies te geven, zodat de persoon achteraf geen spijt zo krijgen van zijn aankoop. Daarnaast staat er ook geen deadline wanneer de beslissing gemaakt moet worden :)

Verder kan ik opzich je frustratie wel begrijpen, maar de antwoord die jij kort geleden binnen had gekregen, kreeg ik destijds ook. Ik had toen er gewoon op gewaagd en deze besteld en gehoopt dat ie binnen 1 a 2 werkdagen binnen was, aangezien Laptops4U deze regel hanteerd bij laptops die op voorraad staan.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat wanneer je zelf geen stap verder gaat ondernemen en gehele tijd een levering op een mailtje laat rusten (in dit geval heb ik het alleen over Laptops4U) dan kun je verwachten dat je blijft denken dat ie niet leverbaar is. Mijn gedachten waren destijds dat als mijn bestelde laptop niet binnen 5 werkdagen binnen was, dat ik de bestelling zal gaan annuleren, echter op de 5de werkdag had ik even gebeld (vrijdag) en kreeg toen gelukkig te horen dat ie besteld was en binnenkort binnen zou komen. De week erop (dinsdag) had ik hem in huis.

De laptop die ik binnen had gekregen was:

F3JP-AP041M prijs:1550,10 euro

Intel Core 2 Duo T5600 (1.83GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
160GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive/ 7-in-1 cardreader
ATI Mobility Radeon X1700 512/1024Mb VGA/ Interne Webcam
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
Windows XP MediaCenter NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth 2.0
Li-Ion 9 cells: 7200mAh, 3S3P, 79.92WHrs
365 x 269.5 x 28-40.5 mm; 2.95kg
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis

Dit was gewoon de duurste versie, waarbij ze de CPU hebben gedowngraded en een slotje geheugen eruit hebben gehaald.

Kortom raad ik gewoon aan om te proberen, tenzij je erover denkt om direct het geld over te gaan maken. (ik had het namelijk onder rembours besteld) ;)

Verwijderd

Topicstarter
PCMedic - die laptop is toch dezelfde laptop die ik dan zou nemen?
http://www.centralpoint.n...72002gb160mce_Retail.html
http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap041m-1188.html

of zit er nog verschil tussen de 2 laptops op die site's? Of moet ik ook nog helemaal laptops op sites gaan vergelijken? :-/

En waarom was die van jou goedkoper? omdat je MHz iets lager is en je MB L2 cache?

• PCMedic
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:52:
PCMedic - die laptop is toch dezelfde laptop die ik dan zou nemen?

of zit er nog verschil tussen de 2 laptops op die site's? Of moet ik ook nog helemaal laptops op sites gaan vergelijken? :-/

En waarom was die van jou goedkoper? omdat je MHz iets lager is en je MB L2 cache?
Het verschil tussen die van mij en de boven genoemde Asus F3 is dat in die van mij een T5600 zit in plaats van een T7200 die sneller is. Verder heb ik maar 1 reepje intern geheugen in zitten (1024MB) in plaats van 2048MB. Dat is de reden waarom die van mij goedkoper is. Waarom Laptops4U die 160 GB HD in heeft laten zitten bij mij is voor mij ook een raadsel. Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad :9

Verwijderd

Topicstarter
PCMedic schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:58:
[...]

Het verschil tussen die van mij en de boven genoemde Asus F3 is dat in die van mij een T5600 zit in plaats van een T7200 die sneller is. Verder heb ik maar 1 reepje intern geheugen in zitten (1024MB) in plaats van 2048MB. Dat is de reden waarom die van mij goedkoper is. Waarom Laptops4U die 160 GB HD in heeft laten zitten bij mij is voor mij ook een raadsel. Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad :9
Hehehe
maar dan even het 2e deel van mijn vraag; zijn de laptops op de verschillende site's hetzelfde? Als ik zo snel kijk wel en het lijkt me logisch dat een bedrijf niet zomaar iets gaat aanpassen toch...?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 21:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:01:
[...]

Hehehe
maar dan even het 2e deel van mijn vraag; zijn de laptops op de verschillende site's hetzelfde? Als ik zo snel kijk wel en het lijkt me logisch dat een bedrijf niet zomaar iets gaat aanpassen toch...?
Helaas, achter het type staat nog een type en dat kan best wel verschil uit maken, bij de A6T heb je uitvoeringen met 100 GB 5400 rpm en 120 GB 4200 RPM en 7600 TC en 256 MB fixed. Dat soort kleine verschillen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:45:
[...]

Helaas, achter het type staat nog een type en dat kan best wel verschil uit maken, bij de A6T heb je uitvoeringen met 100 GB 5400 rpm en 120 GB 4200 RPM en 7600 TC en 256 MB fixed. Dat soort kleine verschillen.
Ik heb het nu over de Asus en zie overal Asus: F3JP-AP041M staan.. Zou dus betekenen dat het dezelfde laptops zijn toch?

Bij CentralPoint krijg ik er iets van een Windows Vista coupon bij.. Harstikke handig natuurlijk om erg goedkoop Vista te krijgen, maar zal ik dat ooit op een laptop willen installeren? Of is het systeem van een laptop daar eigenlijk niet goed genoeg voor?
http://www.zercom.nl/inde...=2048&f=1&h=1&s=1&a=37701

Ik ga ervan uit dat er onderling geen verschil is in de Laptop (bij Centralpoint windows vista coupon, bij laptops4u gratis tas/muis, etc) maar vraag me nu af bij welke winkel ik heb best kan kopen.. Iemand ervaring?

Verwijderd

Qua winkel zal er weinig verschil zijn. Ik denk dat eerder een probleem wordt waar ie verkrijgbaar is. Geloof me, ben zelf ook al weken op zoek naar deze laptop, en er is geen enkele winkel, ook centralpoint en Laptops4u niet, die hem op dit moment kunnen leveren..

edit: Als jij ergens weet waar ze em wel kunnen leveren...hoor ik dat natuurlijk graag.. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 09:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Humpf heb jij toevallig al die bedrijven gemailed?

Ben net gebeld door Centralpoint (had ze dezelfde vraag gemailed als titel van deze topic) en de man aan de telefoon vertelde me dat de recentste informatie die ze hadden gekregen inhield dat ze ze volgende week vrijdag zouden krijgen..

Dus ik ga wel gewoon bestellen en betalen en zie het vanzelf wel :P

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 15:01 ]

Verwijderd

Ik heb zo'n beetje allemaal die bedrijven afgemaild. CentralPoint bevestigde inderdaad dat ze binnenkort een nieuwe voorraad zouden moeten krijgen. Laptops4u wist te melden dat ze niet wisten wanneer ze een nieuwe voorraad mochten verwachten. Ik vertrouw CentralPoint en hun levertijden overigens niet helemaal, ze zitten al weken te zeggen dat ze em binnenkort binnen krijgen. Vandaar dat ik in ieder geval nog even de kat uit de boom kijk..

• PCMedic
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:32:
Humpf heb jij toevallig al die bedrijven gemailed?

Ben net gebeld door Centralpoint (had ze dezelfde vraag gemailed als titel van deze topic) en de man aan de telefoon vertelde me dat de recentste informatie die ze hadden gekregen inhield dat ze ze volgende week vrijdag zouden krijgen..

Dus ik ga wel gewoon bestellen en betalen en zie het vanzelf wel :P
Ik weet niet of je het al besteld hebt, maar ik raad je af om vooraf geld over te maken bij een product met een onbekende levertijd. Echter kun je dit wel doen bij bedrijven waarbij je een product onder rembours kan bestellen. Op deze manier kom je namelijk niet voor verrassingen te staan.

Wat betreft jou tweede vraag kan ik het volgende antwoord op geven.
Gezien het typenummer moeten dit gelijk laptops zijn.

Wat ik trouwens was vergeten te vermelden, was dat ik eigenlijk de Asus F3JP -AP026M (goedkoopste versie) met een T5600 CPU had besteld. Maar omdat deze laptop niet goed leverbaar was, hebben ze denk ik de duurste versie voor mij besteld en vervolgens deze gedowngraded naar mijn gewenste configuratie.

[ Voor 21% gewijzigd door PCMedic op 16-01-2007 20:14 ]

Pagina: 1