Toon posts:

[2003] Printerproblemen via RDP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even de situatie schetsen:

Lokatie 1:
Lokaal netwerk met ip-range van 10.192.33.1 tot 10.192.33.100
Windows Server 2003 Computer, RDP-calls van buiten worden op deze computer geaccepteerd

Lokatie 2:
Lokaal netwerk met ip-range van 192.168.2.1 tot 192.168.2.100
  • Windows XP Client
  • Toshiba DP2570 (netwerkprinter, wordt met een TCP/IP poort via RAW op 1001 aangestuurd)
De persoon op lokatie 2 logt via RDP in op de server. Printers delen staat ingeschakeld. Omdat de fabrieksdrivers van deze printer Windows Server 2003 niet ondersteunen, heb ik het advies gekregen om een "HP Laserjet 4000 Series PCL" driver te gebruiken ipv de fabrieksdrivers. Lokaal werkt dit. Nou heb ik de drivers in Server 2003 klaargezet (Printers en Faxapparaten --> Bestand --> Eigenschappen voor Server --> Stuurprogramma's enz...), de printer op de client geinstalleerd en ingelogd via RDP. 2 van de andere printers op de client computer doen het ook op de server, van 2 anderen krijg ik in het logboek een melding dat er geen geldig stuurprogramma is gevonden (dat klopt, die heb ik niet geinstalleerd op de server), maar ik kan nergens ook maar enig spoor vinden van de Toshiba-printer. Kan iemand mij vertellen waarom ik niks in het logboek vind waarom de printer het niet zou doen en hoe ik dit oplos? Doe ik iets verkeerd?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer eens om een fallback printer driver te defineren op je Terminal server. :)

linkje met uitleg

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, wat heeft dit met hardware te maken :?

Klinkt als een Windows Server Software issue :o

Move OH -> WSS

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:40:
Probeer eens om een fallback printer driver te defineren op je Terminal server. :)

linkje met uitleg
hmm... werkt niet, bedankt voor de suggestie. het vreemde is ook dat ik in 't logboek onder systeem wel 'n aantal meldingen vindt van printers die geen correcte 2k3 drivers hebben, maar niet voor de printer in kwestie..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1