UPC DVR of gewone DVD/HD recorder ?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:20
Ik zag dat er nog geen topic bestaat waar de (praktische) voor- en nadelen van de UPC DVR tov een 'conventionele' DVD/HD recorder vermeld staan. Ik kan zelf de volgende voor- en nadelen verzinnen:

voordelen UPC DVR:
-opnames in 'digitale kwaliteit'
-1 kanaal 'digitaal' kijken terwijl ander kanaal 'digitaal' opneemt.
-slechts 1 kastje voor decoder/DVR (scheelt weer een AB)
-geen gedoe met decoder (die op juiste kanaal aan moet staan/blijven) als je digitaal op wil nemen. (je zal je DVD/HD recorder ingesteld hebben maar vergeten je decoder aan te zetten of op het juiste kanaal...., of je wilt 2 programma's opnemen die niet op zelfde zender uitgezonden worden)
-?

voordelen DVD/HD recorder:
-opnames naar DVD branden zodat ze ook op andere DVD speler af te spelen zijn.
-je kunt ook 'echte' DVD's bekijken, bij de UPC DVR heb je nog een aparte DVD speler nodig.
-?

Aan de hand van de voor- en nadelen hoop ik te kunnen bepalen wat ik aan zal schaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door sanook op 15-01-2007 11:20 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

Tja, je betaald bij UPC geloof ik bijna een tientje per maand. Als je 4 jaar van het apparaat gebruik wilt maken, had je er beter 1 kunnen kopen. Was je goedkoper uitgeweest. Volgens mij blijf je een maandelijks bedrag aan UPC afgeven zolang je het apparaat hebt? Voordeel kan wel zijn, als hij stuk gaat je makkelijker een nieuwe krijgt. En dat ze misschien om de zoveel tijd een nieuw model uitbrengen. Maar ik vindt het toch wat prijzig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:20
Het gaat mij hier niet om de financiele kant van het verhaal, want ik weet dat je na 3 of 4 jaar net zo veel betaald hebt als een huidige redelijke kwaliteit DVD/HD recorder.
Het gaat mij om de praktische kant van het verhaal, bv dat je met een DVD/HD recorder verplicht bent om analoog te kijken als je digitaal opneemt (of analoog opnemen terwijl je digitaal kijkt) want je heb maar 1 decoder. De UPC DVR heeft een dubbele decoder dus dat lijkt mij een voordeel van de UPC DVR.
Nadeel van de UPC DVR is dat je niet direct kunt branden op een DVD, je kunt dus maar op 1 plaats de opnames bekijken en niet bv in de slaapkamer. Je kunt natuurlijk wel (via Scart) de opname kopieren naar een DVD recorder, maar dat is natuurlijk niet echt praktisch.

Over het algemeen is men hier en op chelloo.com vrij positief over de UPC DVR...

[ Voor 5% gewijzigd door sanook op 15-01-2007 10:54 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:31

YellowCube

Wait...what?

ik zou eerst ook wel eens wat willen weten over de geleverde DVR van UPC.
Is het ding zelf een beetje in orde of is het Aldi kwaliteit (sorry als mensen zich aangesproken voelen, maar ik weet het even niet anders te omschrijven) met de nodige ergernissen. De UPC box zelf is imo ook niet helemaal je-van-het.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, die box is van Thomson en is muv DVR-functionaliteit identiek aan de Thomson mediaboxen die veel mensen in UPC gebied ondertussen goed kennen.

Oslik blyat! Oslik!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
de firmware op de UPC DVR is nog steeds een oudere versie dan die die op de 'gewone' Thomson zwarte/grijze boxen die hebben bijv. favorieten lijst en reminder en stabieler.

al moet ik zeggen dat laatste 1,5 week er weer veel artifacts/blokjes in beeld zijn en dat is tijden niet zo geweest. Heb niks aan kabels gerommeld. Zelf overigens Pioneer harddisk recorder staan. Laatst met bijv. opnames Jochem Meyjer aan diverse vrienden doorgepasst dmv op dvd branden. Enige nadeel dat ik zie je niet 2x digitaal kan kijken/opnemen. Nu neem ik over het algemeen de 'gewone' kanalen (RTL,NED3) van analoog op waardoor ik zelden digitaal niet kan kijken. En vaak neem ik op als ik niet thuis ben dus maakt dan niet uit.
Pagina: 1