Toon posts:

Nieuwe geluidskaart en speakers vraagstuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet zoals je denk weer een help me eens bij mijn keuze. Ik heb al een keuze gemaakt. Al dan niet met een bepaalde redenering die ik niet zo 1.2.3. kon terug vinden op het internet. Daarom dan ook mijn vraag of jullie kunnen beoordelen of mijn aannames die ik hier doe ook kloppen.

Ik ben van plan om mijn huidige audigy 2 i.s.m. logitech x620 te verruilen voor een Creative SoundBlaster X-Fi Elite Pro i.s.m. de Creative gigaworks s750.

Mooie keuze lijkt me... Maar nu de hamvraag. Ik heb ook een xbox 360. Die ik nu met een kabeltje heb aangesloten op de line-in achterop mijn audigy 2. Gewoon stereo geluid over mijn 6.1 speakers.

Nu ik toch bezig ben met een nieuwe set zag ik dat de xbox360 een optische uitgang heeft. De X-fi kaart ook een optische ingang (correct?) de s750 heeft dit niet.

Op veel sites wordt dit dan ook als nadeel aangegeven omdat je je xbox (of iets dergelijks) niet kan aansluiten op de speakerset.

Maar wat nu als ik het volgende doe. Ik sluit de xbox360 met een optische kabel aan op mijn x-fi kaart. deze stuurt het geluid dan naar mijn s750 set (nog steeds digitaal toch?) en zo kan ik toch genieten van mijn xbox360 games in surround sound met DD.

Ja ik weet het nadeel. Als ik wil gamen met de xbox dan moet ook de pc aanstaan anders heb ik geen geluid. Dit is geen belemmering omdat mijn pc toch altijd aanstaat. Graag jullie mening of mijn beredenering klopt.

Als ik namelijk een salland of zo bel krijg ik het antwoord: "uhm ja dat klinkt wel aannemelijk"

NIet echt hulpzaam dus. Alvast bedankt!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:29:
Maar wat nu als ik het volgende doe. Ik sluit de xbox360 met een optische kabel aan op mijn x-fi kaart. deze stuurt het geluid dan naar mijn s750 set (nog steeds digitaal toch?) en zo kan ik toch genieten van mijn xbox360 games in surround sound met DD.
Dat is nog maar zeer de vraag. Als de Xfi een loopback functie heeft voor de optische in- en uitgang, dan heb je kans dat het werkt. AC3 is echter vaak een probleem in dit soort gevallen, en ik zou er dus niet zomaar op vertrouwen.

Je kunt toch gewon de Xfi analoog aansluiten (moet je toch, anders heb je geen 5.1 in games), en je Xbox digitaal op je speakerset. Dan kun je gewoon op de speakerset switchen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt toch gewon de Xfi analoog aansluiten (moet je toch, anders heb je geen 5.1 in games), en je Xbox digitaal op je speakerset. Dan kun je gewoon op de speakerset switchen.
Hoe bedoel je? De S750 heeft geen digitale aansluitings mogelijkheden. Alleen analoog. Als dat wel het geval geweest zou zijn dan zou ik deze vraag niet gesteld hebben :)

Ik wil 5.1 genieten van mijn xbox games. Als ik gewoon met de rood-wit kabel van de xbox naar de speakerset ga.. heb ik dan 5.1?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:04:Hoe bedoel je? De S750 heeft geen digitale aansluitings mogelijkheden. Alleen analoog. Als dat wel het geval geweest zou zijn dan zou ik deze vraag niet gesteld hebben :)
In dat geval kun je het helemaal vergeten. De Xfi is geen Dolby Digital decoder.
Als ik gewoon met de rood-wit kabel van de xbox naar de speakerset ga.. heb ik dan 5.1?
Nope.

Verwijderd

Topicstarter
Huh.... Ik volg je niet helemaal meer. In je 1e reactie zeg je dat ik het anders moet doen. Dan vraag ik om verduidlijking en dan zeg je opeens dat het niet kan? Heb je wel kennis over de xfi pro kaart en de s750?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik had gedacht dat de s750 een optische ingang zou hebben. Dan zou je dus de Xbox via de Xfi kunnen doorlossen (als de Xfi AC3 doorgeeft).

Nu heeft je s750 geen optische ingang, dus zul je de Xfi als decoder moeten gebruiken. Dat kan dus niet.

Oplossing is dan een losse decoder. Misschien is er ook wel software oplossing te vinden, maar echt ideaal lijkt me dat niet.

Als ik jou was zou ik een speakerset zoeken waar je beiden direct op kunt aansluiten, dus eentje met decoder aan boord. Bijvoorbeeld de T7900.

Pagina: 1