Toon posts:

Karaoke versterkers van 100W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede karaokevertser van 2x100W RMS. Ik ben al bij een aantal winkels geweest, waar ik te horen krijg dat deze bijna niet op de makrt zijn, en dat ik verval aan een losse versterker met echo mengpaneel. Nu ben wil ik dus graag weten of deze echt niet te koop zijn, ook niet in de professionele markt.

Weet iemand enige type karaokeversterkers met 2x100W RMS??

SAplayer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al even gegoogled jah, die laatste is wel 120W, maar heeft geen RMS en op marktplaza staat maar één karaokeversterker, 120W maar ook zonder RMS... Iemand nog een andere optie?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Definieer eens precies wat je van zo'n versterker verwacht? "karaoke versterker" is wel erg vaag! Verder zou je inderdaad even het internet mogen afzoeken. Check eens bij New-line, of feedback (.nl'en).

Hoezo moet het perse 100W zijn? Zie ook: AV FAQ; Veelgestelde vragen (kopje vermogen).

Verder is er ook geen budget bekend.

Ik denk zelf dat je beter af bent met een los kastje en een normale versterker. Is veel flexibeler en biedt je meer keuze.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek ongeveer het volgende:

2x100W RMS
2 line-in microfoon ingangen
echo (karaoke) functie
rond de €400,-

de rest is niet zo belangrijk, maar dit zoek ik sowieso, ook de prijs is niet heel belangrijk, mag ook duurder zijn, maar het liefst rond de €400...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Nogmaals: wat is zo belangrijk aan die 100W :?

Microfoons geven nooit een line leven signaal, zonder voorversterker ertussen.

Koop anders zo'n ding: http://www.feedback.nl/?id=55&b=VPDVX880P en een losse versterker.

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 15-01-2007 10:32 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:29:
Nogmaals: wat is zo belangrijk aan die 100W :?

Microfoons geven nooit een line leven signaal, zonder voorversterker ertussen.

Koop anders zo'n ding: http://www.feedback.nl/?id=55&b=VPDVX880P en een losse versterker.
ik heb het artiekel gelezen, maar om een vrij grote open oppervlakte van het geluid te voorzien met maar 4 speakers, is die 100W RMS wel nodig toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:35:
[...]

ik heb het artiekel gelezen, maar om een vrij grote open oppervlakte van het geluid te voorzien met maar 4 speakers, is die 100W RMS wel nodig toch?
ligt helemaal aan wat voor speakers het zijn.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Ik denk dat de TS zo'n karaoke syteem bedoeld. Voor 400 euro heb je makkelijk een 4-kanaals mixer + losse goede versterker. Op zo'n losse mixer zitten veel meer mogelijkheden en kun je ook nog andere bronnen aansluiten ( line level en phono). En als je nog altijd in het woordje 'vermogen' geloofd, kun je losse versterker kopen die heel wat meer levert dan 2x100 watt RMS.

En heel belangrijk,kijk tweedehands. Dan kun je nog veel goedkoper zijn,en dus voor minder geld iets nog veel beters kopen (10 kanaal mixer met VU-meters, crossfader, versterker met 500 watt RMS en speakers met een gevoeligheid van 120+ dB :9~ )
Pagina: 1