Ahum, ik heb zelf de 600, die gaat bij mij stabiel tot 850, loopt wel op 900, maar dan loopt tie nog wel eens vast. Best wel een aardige processor naar mijn mening.
Maar ik raad je een 566 aan, die dingen schijnen echt veel beter voerklokbaar te zijn en lopen over het algemeen ook makkelijk op 850.
Maar ik raad je een 566 aan, die dingen schijnen echt veel beter voerklokbaar te zijn en lopen over het algemeen ook makkelijk op 850.
Verwijderd
Zo langzaam mogelijke. dus 600. Ze kunnen allemaal even ver, verschil alleen per stuk niet het model. Met de langzaamste hal je alleen de hoogste fsb en zal dat systeem het snelste zijn.
Suc6
Suc6
Ik zou een 566 pakken, die van mij haalt makkelijk 952 maar ik heb hem op 850 staan
kan misschien nog hoger, maar ik heb maar 100 mhz geheugen. gewoon bestellen bij eynstein (zie pricewatch) en een orbje halen bij mycom of zo (40 piek)
kan misschien nog hoger, maar ik heb maar 100 mhz geheugen. gewoon bestellen bij eynstein (zie pricewatch) en een orbje halen bij mycom of zo (40 piek)
ik heb een 633 die fijn op 950 loopt. maar iemand die ik ken heeft precies dezelfdse setup [633+abit slotket 3+spire cooler+ abit BX mobo] maar daar werkt het niet op 950. het is dus gewoon geluk hebben. hoe langzamer je hem koopt. hoe meer kans je hebt dat ie op 100mhz loopt.. en je kunt dan altijd nog 103 of 112 ofzow proberen. ik denk dat een 600 cC0 nu wel een hele goeie keus is. 900 als ie op 100mhz loopt. en ja kan altijd nog voor de ghz gaan.
Verwijderd
Ik heb een 667 cBo stepping...
Mijn loopt stabiel tot 1000mhz. Met 1100mhz start hij nog effe op, maar verder niet en op 1050mhz komt hij net niet tot windows.
Dit is allemaal op 1.95 en 2.00 Volt. Cooler is Alpha PEP66.
Greetz
Greetz
566 is oké, als je een 600 met de nieuwe stepping kan krijgen...ook goed 
de langzaamste uitvoeringen zijn (meestal)
het beste over te klokken
Suc6
de langzaamste uitvoeringen zijn (meestal)
het beste over te klokken
Suc6
Verwijderd
Hoe weet je dan dat hij makkelijk 952 haalt?Op zaterdag 03 februari 2001 15:01 schreef DaManiac het volgende:
Ik zou een 566 pakken, die van mij haalt makkelijk 952 maar ik heb hem op 850 staan
kan misschien nog hoger, maar ik heb maar 100 mhz geheugen.
Verwijderd
Dat weet hij ook niet zeker. Hij geeft alleen zijn eigen ervaring aan. Wat betreft het halen van een FSB van 100 of hoger is de factor geluk groter dan de factor kunde... Ik heb zelf een C600 cB0 die stabiel op 900MHz draait. Had hier onlangs ook een C633 (cC0) en die draaide zonder probleem 950 MHz. Maar ik denk dat je met C633 wel zo'n beetje de boven grens qua FSB100 heb... De eerst volgend in lijn moet namelijk bij FSB100 op 1GHz draaien, en de fysieke grens ligt voor de CeleronII zo'n beetje rond de 950 MHz... Dus ik zou zo zeggen haal een C600 (cB0 of cC0 maakt mijn inziens geen ruk uit qua overclockbaarheid
, als je maar een van de latere weeknummers van de cB0 serie hebt) en de kans ik groot dat je de 900 MHz haalt (en misschien wel 1008 Mhz, daar ben ik nu zelf mee bezig
)
effe inhaken op dit topic:)
ben nog ook nog bezig met een upgrade voor een pctje(MSI 6309 mobo) hier:) maar aan de hand waar van herken je van een celly-2 de stepping:?
ben nog ook nog bezig met een upgrade voor een pctje(MSI 6309 mobo) hier:) maar aan de hand waar van herken je van een celly-2 de stepping:?
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
o.a. aan het voltage (Vcore). Stepping cB0: 1,5 of 1,65 Volt. Stepping cC0: 1,7 Volt.[b]...maar aan de hand waar van herken je van een celly-2 de stepping:?
Pagina: 1