Toon posts:

[Exch2000] Delivery Status Notification (Relay)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen iedereen,

Ik heb even een vraagje mbt een van onze servers.
Wanneer we een DSN (Delivery Status Notification) melding krijgen (met bijv. Relay of Failure) krijgen we deze van "Systeembeheerder" EN van Bertus de Vries (oude systeembeheerder).

Nu zou ik dit graag wijzigen, zodat we alleen nog DSN meldingen krijgen van Systeembeheerder. Maar kan dit nergens vinden. Ik heb bij de group policy gezocht, alle tabs onder zijn naam bekeken, flink gegoogled ed, maar kan nergens vinden hoe het zit, en belangrijker voor mij, hoe ik het wijzig..

Nu heb ik wel op de site van MS gevonden hoe je een DSN melding kan maken (via een script) maar er staat nergens waar dit script dan moet staan (zodat ik hem, als deze er reeds is, kan wijzigen oid).

Heeft iemand hier misschien ervaringen mee? Ik heb hier 4 Windows 2003 servers staan, en 2 Windows 2000 machines waarvan 1 met Exchange 2000. Ik heb eerst steeds gezocht op de server met de Exchange, maar nadat ik hier niets kon vinden ben ik ook gaan zoeken op de overige servers... Helaas ook zonder resultaat.

Bvd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Komen die meldingen vanaf de exchangeserver zelf, of wordt wellicht mail op een of andere manier naar die systeembeheerder doorgestuurd op een ander systeem, waardoor dat ook een NDR genereert? Ik zou zo niet weten hoe je een dubbele ndr kan genereren in Exchange. Iig kan je wel de afzender aanpassen (met of zonder 3rd party tool?).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heeft die Bertus de Vries toevallig nog rechten op de administrator mailbox of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Hij ZAT inderdaad in de groep Beheer, ik heb hem daar nu uit gehaald en sindsdien geen meldingen meer gehad, maar weet dus niet of het nu is opgelost.

Voor zover ik kan zien verstuurd de exchange de mailtjes zelf.