[Radeon X1600 XT]Compatible met mijn hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Hallo. Ik heb op dit moment een ATI Radeon X300 (PCI-E) en overweeg een X1600 XT (PCI-E) aan te schaffen om performance te winnen. Ik vroeg mij alleen af of het wel zin heeft om voor deze kaart te gaan, aangezien ik niet zeker ben of mijn mobo PCI-E 16x ondersteund:

SiSoftware Sandra zegt:

System Buses
PCIe Bus(es) : 4
Number of PCIe Lanes : 22
PCI 64-bit Bus(es) : 1
PCI Bus(es) : 6
Interface Version : 2.30

Werkt de kaart uberhaupt hiermee? En zo ja, is het misschien overkill en kan ik voor minder geld dezelfde performance boost krijgen als het geen PCI-E 16x ondersteunt?

Bij voorbaat dank.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Misschien even handig als je vermeldt welk merk en type moederbord je hebt? Of, wanneer je dat weet, dat je even op de site van de fabrikant kijkt? Daar staat ook of 'ie PCI-16x ondersteunt.

En kaarten vergelijken kun je doen d.m.v. benchmarks.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

SiSoft Sandra zegt zoveel. Helaas is de uitdraai van een programma niet hetzelfde als fatsoenlijke specs. Op basis van deze informatie kunnen we niets definitiefs zeggen, al zou het vreemd lijken als er met in totaal 22 lanes niet een slot met 16x ertusen zou zitten.

Maar wat je niet aangeeft is waarom het eigenlijk relevant is - dat videokaarten PCIe 16x ondersteunen betekent niet dat ze het ook nodig hebben. PCIe is backwards compatible, je zou in beginsel een 16x kaart in een 1x slot kunnen draaien.

Wat dacht je trouwens van andersom te redeneren? Kijk eens wat voor aansluiting je x300 heeft. Als dat 16x is, dan weet je genoeg.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.