[Oud]DFI Lanparty UT 250GB

Pagina: 1
Acties:

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 19:46
Hallo,

Ik heb een echt irritant probleem met dit bord..
Nou! ik heb mn lieve processortje geclocked, als ik hem niet clock dan heb ik dit probleem niet.
Als men pc een tijd uit heeft gestaan en dan aanzet geeft die geen beeld en laat ik hem een paar seconden aan staan en zet ik hem uit, +-15 seconden later na de eerste poging start die wel weer en loopt die zonder problemen windows in.

Tegenwoordig zet ik eigelijk altijd mijn pc uit als ik naar mn werk ga, mja ik weet dat het een bekend probleem is met dit moederbord, aleen is er ook iets aan te doen? ik wil niet mn voeding 3.3v lijn aanpassen en een andere bios flashen, en ik wil mn pc wel overclocked houden.

Thnx! :)

Specs:

Amd 64 2800+ (s754) @ 2429.85 MHz
2x Team Group Xtreem DDR400 512 MB (2.0-2-2-3 @ 202 Mhz)
dFI Lanparty UT 250GB

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 11:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

Voltages iets omhoog schroeven, bij een koude boot geeft mijn DFI bord ook minder voltage dan ingesteld is.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Kwomkwommr
Mja raar, maar als ik meer voltage geef blijft hij het nogsteeds doen..
+ Meer voltage is meer warmte. :|
Maar bedankt voor je reactie

[ Voor 12% gewijzigd door Kwomkwommr op 15-01-2007 19:19 ]

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb hetzelfde bord als jou en hetzelfde 'probleem'
Een hogere spanning op de cpu zetten heeft geen zin, er staat hier 0.3V extra op.

Bij de eerste keer opstarten moet ik altijd een 5-8sec wachten voordat hij de bios pas boot.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Ik heb ook een DFI nf3. Alleen dan de Ultra-D versie. het is weliswaar niet dezelfde maar lijkt er wel enigzins op. Ik heb ook wel eens last van cold boot problemen als de PC een tijd uit is geweest of de stroom er helemaal af is geweest. Dan duurt het soms wel 15 seconden voordat de biospiep komt en hij boot.

Ik denk niet dat er een oplossing is voor dit probleem. Je zou kunnen proberen of de voeding vervangen voor eentje met meer vermogen helpt. Die kan immers een hogere piekstroom leveren die nodig is bij het opstarten. Ik zou het er echter niet op gokken. Ik heb een Antec 500W smartpower en nog steeds heb ik wel eens last van cold boot.

Ik heb ook de bekende oplossing geprobeerd zoals andere biossen en iets hogere voltages. Het mocht niet baten. Het ligt er volgens mij aan dat de voltages die het moederbord geeft niet meteen op de ingestelde waarden halen. Misschien heeft het iets te maken met de condensatoren die nog opgeladen moeten worden als hij erg lang uit is geweest.

• Kwomkwommr
Mja ik weet wel dat er een mogelijkheid is tot de laatste bios flashen en een vmod doen..
Heb aleen weinig zin om mn moederbord te gaan slopen met voltmods.
Ik heb niet voor niets een OCZ DDR Booster gekocht.
:)

• Kwomkwommr
Schop? :'( iemand? enige oplossingen behalve een mobile proc aanschaffen.

• Kwomkwommr
*kick mag nu vast wel weer een x :|
Pagina: 1