Het spijt me maar ik heb toch een topic hierover geopend, na grondig zoeken.
Ik heb Demon via BBNed en dat is routed internet.
Ik gebruik niet mijn standaard modem meer maar een Speedtouch 580 met een configuratie die ik gedownload heb van speedtouch.nl http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#580en dan de link Download Routed Ethernet BBned Configuratie R4.2
Het werkt perfect. Mijn router krijgt het ip adres beginnend met "83." en hij deelt tegelijk ipadressen uit aan mijn lokale pc's (op dit moment 1).
Nu wil ik echter apache draaien, lokaal op wat voor poort dan ook en extern maakt de poort ook niets uit.
Via de configuratie heb ik UPnP uitgezet en bij NAPT naar mijn inziens ook alles goed ingesteld (lokaal ip en poort + extern ip + poort, TCP).
Ook ipadres lokale pc, static ingevuld en firewall uitgezet.
Als ik lokaal ip in IE intoets krijg ik de webserver er voor maar bij extern ip adres niet.
Wat ik wel krijg als ik extern ipadres intoets als poort 80 is de configuratiepagina van de speedtouch.
Kan NAPT-mapping wel met routed internet? Zo ja, hoe?
Moet ik iets doen met IP-routing?
Misschien nog belangrijk, de IP Adress Table ziet er als volgt uit:
ETHoA_1
(extern-ipadres)/24
Auto
napt
eth0
169.254.141.11/16
Auto
none
eth0
10.0.0.138/24
User
none
loop
127.0.0.1/8
Auto
none
Ik heb Demon via BBNed en dat is routed internet.
Ik gebruik niet mijn standaard modem meer maar een Speedtouch 580 met een configuratie die ik gedownload heb van speedtouch.nl http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#580en dan de link Download Routed Ethernet BBned Configuratie R4.2
Het werkt perfect. Mijn router krijgt het ip adres beginnend met "83." en hij deelt tegelijk ipadressen uit aan mijn lokale pc's (op dit moment 1).
Nu wil ik echter apache draaien, lokaal op wat voor poort dan ook en extern maakt de poort ook niets uit.
Via de configuratie heb ik UPnP uitgezet en bij NAPT naar mijn inziens ook alles goed ingesteld (lokaal ip en poort + extern ip + poort, TCP).
Ook ipadres lokale pc, static ingevuld en firewall uitgezet.
Als ik lokaal ip in IE intoets krijg ik de webserver er voor maar bij extern ip adres niet.
Wat ik wel krijg als ik extern ipadres intoets als poort 80 is de configuratiepagina van de speedtouch.
Kan NAPT-mapping wel met routed internet? Zo ja, hoe?
Moet ik iets doen met IP-routing?
Misschien nog belangrijk, de IP Adress Table ziet er als volgt uit:
ETHoA_1
(extern-ipadres)/24
Auto
napt
eth0
169.254.141.11/16
Auto
none
eth0
10.0.0.138/24