Toon posts:

internet verbinding delen via wireless network

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb de volgende situatie. ik heb een router, daaraan een switch en daar zitten alle computers met old fashioned ethernetkabels aan. Werkt prima. Alle poorten op de swith zijn nu bezet. Ik heb in mijn eigen computer een pci wireless networkcard (sitecom 54g wl-115). Ik heb ook een laptop met een draadloze verbiding.

Vraag: Hoe kan ik de internetverbinding (en het lan netwerk) delen?? met andere woorden, hoe laat ik die laptop verbinden met mijn computer?? Hoe doe ik dat een beetje veilig?

Ik ben redelijk onbekend op het gebied van wireless internet. Het oude systeem met draadjes volgde ik een stuk beter. Kan iemand me helpen of een duw in de goede richting geven??

Groeten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er trouwens nog een kleine vraag bij. tijdens het zelf klooien heb ik de ethernetverbinding op shared gezet. ((zo stom als ik ben)) ik krijg dat shared niet meer uit! hoe doe ik dat?

Verwijderd

Wireless of niet is qua delen niet echt anders. Je kan vind ik het beste eenvoudig delen van bestanden uitzetten (deze computer->extra->mapopties->weergave) want dan kan je user rechten toekennen.
Gewoon op alle pc's de netwerkwizzard draaien en dan moet het goed komen.
Je wireless netwerk beveiligen middels WPA.
Van je netwerkkaart weet ik zo niet, ben je wel administrator op je eigen pc ?

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10-2025
Hallo, ik heb eigelijk een soortgelijk probleem, alleen dan iets anders... kijk hier even naar mijn eigen quote:
FTMarcella schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:43:
Hallo iedereen,

Ik wil mijn huidige thuisnetwerk uitbreiden met een Wireless access point, maar ben bang dat dingen niet gaan werken waardoor ik geld ga verspillen. (met mijn nu al vreselijke kleine budget)

Hier is schematisch uitgelegt wat mijn huidige configuratie is en wat het moet worden.

[afbeelding]

Er moet dus een WAP bijkomen, maar alleen weet ik niet wat de best prestaties gaat opleveren, en bovendien heb ik een probleem met die switch.

Namelijk als ik die switch nu aansluit op mijn PC, en de switch op de router, doet het internet het nog wel, maar niet voor lang.
Heeft dat te maken met het type kabel ofzo? of moet ik ook nog ergens instellen dat die switch ertussen zit?
Nu vraag ik me af, of iemand nog toevallig een goedkope 802.11g wap heeft... of misschien een beter voorstel hoe ik mijn netwerk goedkoop kan uitbreiden met een WAP. En bij voorkeur zoveel mogelijk bedraad hou..

(BTW de WAP is voor mijn Wii, dus als iemand weet dat die niet compatibel is met bepaalde access points, dan hoor is het graag!)
Ik heb dus 2 PC's en een laptop en een playstation met draad, en een switch waarvan ik niet weet hoe die werkt :S
Alleen nu wil ik ook mijn Wii online, mijn router is trouwens een SweeX (zeer tevreden) en de switch een 5 port eminent.(nummers weet ik even niet)

Nog even voor informatie: als ik mijn PC in mijn switch prik, en dan mijn switch met een cross-over verbind met mijn router, knippert langzaam en constant het lampje corresponderend aan mijn router wat volgens mij geen positief gegeven is. na 20 seconden geeft de LAN-verbinding (winXPhome) aan dat er geen of beperkte verbinding is. (geen verbinding dus)

Misschien helpt je dit een een beetje, en misschien kan iemand mij ook nog helpen.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Wat ik redelijk zeker weet is dat je de verbinding van switch naar router niet moet kruisen. crossover is alleen voor pc naar pc dacht ik.

Ik ben nu iets verder lijkt het. Ik heb een beveiligde verbinding gemaakt tussen de PC en mijn laptop. Goed om te weten dat er in ieder geval een wachtwoord nodig is.

De verbinding doet alleen helemaal niets. internet wordt niet gedeeld en de printers en bestanddeling ook niet. Vooral dat laatste had ik verwacht dat dat geen enkel probleem was. ik heb inderdaad die wizrds gebruikt en die lijken precies voor me in te stellen wat ik wil...

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nog 1 keer

mijn computer met ethernetkaart: in de router. deze computer heeft internet en kan bestanden en printers delen.

er zit ook een wireless kaart in.

in mijn laptop zit ingebouwd wireless network iets. deze laptop en deze computer hebben een draadloze verbinding. er staat zelfs exellent. Ik kan alleen geen enkel bestand delen en internet doet het ook niet op de laptop.

wat klopt er nu niet?? een network bridge kan ik niet maken omdat de lan verbinding gedeeld wordt.

een beetje hulp zou gaaf zijn

Verwijderd

En wat als je nou op je laptop ook een bestand deelt. Als het goed is zou dat de bestanden zichbaar moeten maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
is al gedaan....

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu eindelijk wel gelukt om bestanden te delen. Bestanden zijn echter alleen gedeeld tussen twee computers en niet tussen de laptop en andere computers op het netwerk. Ik dacht dat daarvoor een bridge nodig was, maar dat kan blijkbaar niet omdat de verbinding gedeeld wordt??

Internet blijft trouwens nog angstvalling stil. Heeft het iets met maken met het toewijzen van adressen?

Misschien een instelling in de firewall die ik over het hoofd zie?
Pagina: 1