[WinXP] Geherinitialiseerd verbinding

Pagina: 1
Acties:

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Beste mensen,

De hele avond krijg ik al een fout bij het internetten. Dit heb ik in het verleden wel een enkele keer gehad, maar dat ging vrij vlot vanzelf weer over.

Bij het bezoeken van een website krijg ik van FireFox de volgende melding.
De verbinding werd geherinitialiseerd
De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over
enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.

* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
En van Internet Explorer krijg ik
Internet Explorer cannot display the webpage
Nu ben ik al aan het zoeken geweest, via Google leverde dit niets op. Op dit forum kwam ik alleen topics tegen waarbij het probleem opgelost na het uitschakelen van de firewall.

Dit heb ik geprobeerd.
- Firewall uitschakelen (ZoneAlarm, Windows firewall staat uit)
- PC Opnieuw starten
- Modem resetten
- Accespoint resetten
- Switch resetten
- DNS Service herstarten
- Netwerk verbinding herstarten
- Netwerk services herstarten

Dit kan volgens mij niet aan mijn draadloze signaal liggen, gezien dit al een aantal maanden prima werkt. De modem is niet verplaatst, het accesspoint is niet verplaatst en er is geen enkele instelling gewijzigd op de pc, modem of accespoint.

Mijn accespoint pakt het signaal op vanaf de modem en stuurt dit naar de switch. Op de switch zitten twee pc's. Op beide pc's draait Windows XP

Iemand die mij kan helpen?! Alvast hartelijk dank!

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:25
Ik raad aan:

* Trek een kabel, vaak problemen met Wireless i.c.m 9 van de 10 AP's
* Gebruik IE ipv FF en kijk of dat verschil maakt (zo ja,maak € 500,- op m`n rekening)\
* Zet het geheel eens uit, dus niet een minuutje ofzo, maar een half uur tot een uur en kijk dan eens of er verschil is
* Ping eens naar de websites en kijk naar de responsetijd, is dit vrij hoog doe dan een traceroute en kijk waar het misgaat.

• littledreamer
IE en FireFox maakt in mijn geval niets uit, zoals ik al in mijn eerste post vermelde.

Als ik een ping doe naar nu.nl schommelt mijn ping tijd tussen de 13 en de 15, prima dus.
Bij een tracert gaat het fout bij de zesde hop, buiten mijn netwerk dus. Ook heb ik vanaf mijn zakelijke Linux server een traceroute gedaan naar nu.nl en deze gaat ook onderuit op de zesde hop. Deze server staat uiteraard op lokatie en dus buiten mijn netwerk hier.

Het spul uitschakelen doe ik zodra ik naar bed ga.

Het gekke is dat ik na een aantal maal op F5 drukken wel de website voor mijn neus krijg. Mja, bij ieder website bezoek eerst drie keer F5 moeten geven en een poos wachten vindt ik ook niets.

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:25
Ik vermoed (heb zelf ook eens iets dergelijks gehad) dat het in je router/acces point zit, die van mij hield ook dingen vast die hij doorvoerde en somehow kreeg ik toen pagina's ook niet te zien met de jouw bekende melding of ik kreeg juist oude pagina's.

Vandaar:

Straks alles uitschakelen en morgen weer kijken!

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:24
Wat je ook nog kunt proberen is om de drivers/software van je draadloze kaartje opnieuw te installeren. Dit heeft mij in het verleden een hoop ergernissen bespaard met betrekking tot draadloze verbindingsproblemen.

• littledreamer
Stekkers eruit heeft geen effect gehad :(
Feelbest schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:38:
Wat je ook nog kunt proberen is om de drivers/software van je draadloze kaartje opnieuw te installeren. Dit heeft mij in het verleden een hoop ergernissen bespaard met betrekking tot draadloze verbindingsproblemen.
Ik heb geen draadloze kaart, ik heb een los accespoint. Deze is al verschillende malen herstart en maak verder prima verbinding.

• littledreamer
Vanmiddag de stekker d'r maar weer eens een paar uur uitgelaten en mijn accespoint verplaatst.
'Gek genoeg' werkt het nu wel. Denk dat het meer aan het verplaatsen van mijn accespoint ligt.

Als iemand nog een structurele oplossing heeft zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt hoor ik het graag! :)

• littledreamer
Inmiddels weer hetzelfde probleem! :/

Iemand een idee? Het WLAN lampje van mijn AccesPoint knippert wel steeds, de LAN niet.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

littledreamer schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:56:
Inmiddels weer hetzelfde probleem! :/

Iemand een idee? Het WLAN lampje van mijn AccesPoint knippert wel steeds, de LAN niet.
Verbinding valt blijkbaar weg.
Mogelijke oplossingen:
1. AP en/of modem resetten/fabrieksinstellingen
2. ander wireless kanaal instellen (buurman(nen) met een AP op eenzelfde of overlappend kanaal)

Verwijderd

Linksys? Firmware updaten dan :D Heb ik ook gehad. Mijn eerste oplossing was de stekker er uit en terug in. Maar had geen zin om dit iedere dag te doen (router staat in garage, ik op 2° verdieping) en dat scheeldetoch veel :D

• littledreamer
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:31:
Linksys? Firmware updaten dan :D Heb ik ook gehad. Mijn eerste oplossing was de stekker er uit en terug in. Maar had geen zin om dit iedere dag te doen (router staat in garage, ik op 2° verdieping) en dat scheeldetoch veel :D
Bedankt voor de reacties!

Hehe, het is geen linksys maar een LevelOne. :)

Vanmiddag werkte alles weer prima, zodra hier verandering in komt ga ik even met de mogelijkheden van Edgarz aan de gang.
Pagina: 1