Linux Laptop met VM's

Pagina: 1
Acties:

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik wil een laptop met een kleinde linux distro op een flash kaartje. Dit zodat ik de laptop in de tas aan kan laten staan. omdat de hd niet draait. (server)
En de HD vullen met VM's (KVM werkt)
met 1 grote linux distro (Main) voor thuis zooi en een X aantal windows vm's

Dat die windows zooi op kvm gaat draaien is wat mij betreft duidelijk. Maar wat over de Main.
ook KVM of usermode linux. of gewoon een chroot.

Wat het ook is. zodra ik het klepje dicht doe. moeten alle VM's afgesloten worden hd unmounted.
en "server" op een laag pitje draaien.

Wat voor ideeen hebben jullie hier over.
Eigenlijk wou ik zelf langzaam aan experimenteren. om te beginnen met partiton magic de windows partitie op schuiven maar dat had een vernietigend effect. (Met complimenten van SP2)

daarom wil ik er wat haast mee maken.

btw weet iemand een winkel waar ze express_card. flash kaartjes verkopen?

>.< >.< >.< >.<

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

daft_dutch schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:33:
Ik wil een laptop met een kleinde linux distro op een flash kaartje. Dit zodat ik de laptop in de tas aan kan laten staan. omdat de hd niet draait. (server)
En de HD vullen met VM's (KVM werkt)
met 1 grote linux distro (Main) voor thuis zooi en een X aantal windows vm's

Dat die windows zooi op kvm gaat draaien is wat mij betreft duidelijk. Maar wat over de Main.
ook KVM of usermode linux. of gewoon een chroot.

Wat het ook is. zodra ik het klepje dicht doe. moeten alle VM's afgesloten worden hd unmounted.
en "server" op een laag pitje draaien.

Wat voor ideeen hebben jullie hier over.
Eigenlijk wou ik zelf langzaam aan experimenteren. om te beginnen met partiton magic de windows partitie op schuiven maar dat had een vernietigend effect. (Met complimenten van SP2)

daarom wil ik er wat haast mee maken.

btw weet iemand een winkel waar ze express_card. flash kaartjes verkopen?
Op zich zou je kunnen kijken naar Damn Small Linux lijkt me. Als je daar dan VMWare (player of server) op zou installeren, dan kan je volgens mij best wel wat leuke dingen doen. Echter zal je host OS niet je VMs automatisch suspenden. Dat moet je zelf er nog bij knutselen als je dat event van 'klep-dicht' kan afvangen uit je host OS.

Al lijkt het me maar gek om zo nog meer performance van je laptop op te offeren via de VMWare virtualisatie.

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 15-01-2007 16:09 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
KVM werkt geweldig.

>.< >.< >.< >.<

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001