Toon posts:

is dit een goed systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende bij Alternate in elkaar weten te vinden (via mijn pcbuilder natuurlijk). Een aantal dingen had ik al zoals:

- Harde schijf IDE Maxtor 160 gb
- Zalmon koeler (welk model weet ik niet, kan je dit via een prog of wat dan ook achter komen?)
- 1 gb Kingston 3200 ddr 400 intern geheugen

Nu heb ik een Asus Socket 478 moederbord en een grafische AGP kaart 128 mb van Geforce. Met een intel Pent. 4 Processor van 2400mhz.

Dit wil ik voor het volgende vervangen:

- Moederborden Socket 939 - MSI RD480 Neo2-FI
- Behuizingen Midi Tower - Thermaltake Swing
- CPUs Socket 939 - AMD Athlon™ 64 3700+
- Behuizingen - Koelers - Arctic-Cooling Fan 12 L
- Grafische kaarten ATI PCIe - MSI RX1300

Is dit een verstandige keuze geweest??
Ik ben hier 300 euro voor kwijt en wil er niet meer voor uitgeven.

Alvast bedankt voor jullie reactie's!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, wat is verstandig? Als jij over 2 jaar nog de nieuwste games wilt spelen heb je een slechte keuze gemaakt. Wil je alleen emailen en msn'en dan is het overkill. Maw, wat zijn je eisen? En waar twijfel je precies over?

Verwijderd

RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:21:
Tsja, wat is verstandig? Als jij over 2 jaar nog de nieuwste games wilt spelen heb je een slechte keuze gemaakt. Wil je alleen emailen en msn'en dan is het overkill. Maw, wat zijn je eisen? En waar twijfel je precies over?
inderdaad, we worden niet echt wijs van wat je ermee van plan bent, ik zou zeggen geef even aan wat je eisen zijn enzo, en dan kunnen de mensne hier tenminste goede adviesen geven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voor het gamen hoef ik het niet te doen, doe ik bijna niet. Vooral veel internetten en ben webdesigner, dus zware prog als Dreamweaver, photoshop enz Moet ie makkelijk en snel te gelijker tijd kunnen laden. Ik twijfel of het allemaal wel compatibel is. Niet dat ik dadelijk alles thuis gestuurd krijg (ik ga het namelijk zelf in elkaar zetten) en het 1 past niet op het ander. Begrijp je??

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Die Zalman koeler past waarschijnlijk niet, en wat voor voeding neem je?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Neem Socket AM2 met een Athlon X2 die kost 110 euro geloof ik, en er zijn meer zaken dan Alternate!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:25
die zalman koeler waar je het over hebt is dat een cpu koeler?
Toch maar opzoeken of die op de nieuwe cpu past, anders een boxed versie van de cpu kopen.

Edit: @termi
dan kan hij zijn ram geheugen niet herbruiken. AM2 is DDR2, S939 is DDR

[ Voor 22% gewijzigd door gerre22 op 14-01-2007 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de oude voeding die nu in mijn kast zit. Dat is een 350 watt voeding die bij deze kast zat. Dus het is geen speciale ofzo.
En over die koeler, ik zag er namelijk 2 op Alternate staan die er precies hetzelfde uitzagen. 1 van die 2 heb.
deze:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLZ02

of deze:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLZ12

1 van deze 2 is het, maar zou echt niet meer weten welke het was

• gerre22
die koeler is geschikt voor:
Socket 478, 604, 754, 775
tot 2400 MHz
( 4000 + )

als je koeler exact dezelfde is.

Lees je spanningen eens uit om te zien of de voeding nog stabiel is.

[ Voor 23% gewijzigd door gerre22 op 14-01-2007 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zag ook dat de ene wat breder is dan de ander. Maar goed daar kom ik nog wel achter.

Nog een klein vraagje, is mijn processor keuze een goede geweest. Ten opzichte wat ik nu heb (P4 2400mhz)
deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HQDI17.

Ik heb nog nooit met AMD gewerkt dus weet ook niet of het een stabiele of snelle processor is

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik die spanningen vinden dan??

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
om toch ook een keer vriendelijk te zijn:

Neem een goedkoop asrock-bordje dat om kan gaan met ddr-geheugen
Neem een C2D E6300
Als videokaart de goedkoopste pci-e die je kan vinden

pricewatch: Asrock 775Dual-VSTA (ATX, AGP/PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)
deze dus.

50 + 160 + ehh 30 (?) =240 euro. Heb je nog 60 euro voor verbeteringen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• gerre22
Op tomshardware kan je processoren vergelijken, en de spanningen kan je in de bios uitlezen.
Als die nog normaal zijn kan je de voeding verder gebruiken, ikzelf ben niet zo voor de noname voeding.
Vandaar dat ik je vraag dit na te kijken.
Hou er ook rekening mee dat S939 end of life is en dat er geen nieuwe processoren voor dit socket uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik zie het al met Everest. En die verteld mij dat alles goed draait bij me voeding

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
En let er wel op dat nieuwe moederborden meestal een 24 pins voedings stekker vereisen... Mocht jij een 20 pins hebben, moet je ook even een converter erbij kopen nog.

Verwijderd

Topicstarter
Maar met andere sockets krijg ik met ddr2 te maken toch?? En over die Asrock lees ik hier en daar niet zo hele positieve berichten.

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:37:
Maar met andere sockets krijg ik met ddr2 te maken toch?? En over die Asrock lees ik hier en daar niet zo hele positieve berichten.
waar dan niet ?
Tja, ik raad mensen geen asrock aan als ze een budget van 1600 euro hebben, maar bij een budget systeem hoort een budget-moederbord. En Asrock maakt super goede budget-moederborden. Totaal niets mis mee. Ik ken ook weinig mensen met grote problemen met asrock's: Ik heb zelf een asrock gwhad: niet slechter als andere moederborden.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker 100 euro extra vinden voor nieuw geheugen. Desnoods verkoop je dat ddr-geheugen. Door de relatief hoge prijzen voor geheugen is dat best nog wat waard.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik nog ff verder zoeken, misschien dan toch maar een Arock. Bedankt voor je support. Ik kom hier later nog wel op terug.

Thank you!!!

• Quacka
je moet wel met wat zaken rekening houden, dus verdiep je er wel in...
tip: moederbord moet al een bepaalde bios onboard hebben

Verwijderd

Topicstarter
en die AMD processor is die veel sneller als wat ik nu heb of valt dat wel mee??

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat er een AMI bios op zit. Is dat goed??

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:09:
en die AMD processor is die veel sneller als wat ik nu heb of valt dat wel mee??
www.tomshardware.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:33:
Ja ik zag ook dat de ene wat breder is dan de ander. Maar goed daar kom ik nog wel achter.

Nog een klein vraagje, is mijn processor keuze een goede geweest. Ten opzichte wat ik nu heb (P4 2400mhz)

Ik heb nog nooit met AMD gewerkt dus weet ook niet of het een stabiele of snelle processor is
Snel is deze processor zeker tegenover de P4 2.4GHz. En naar mijn weten heeft AMD nog nooit "onstabiele" processors uit de fabriek laten rollen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik zou een moederbord met onboard video nemen, als je toch geen spelletjes speelt :). Hoef je geen aparte graka te kopen. Als je niet helemaal zeker bent kan je een mobo nemen met onboard video en een pci-e x16 slot, dan kan je er later altijd nog eentje in doen mocht het nodig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar die onboard video pakt toch vaak veel intern geheugen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:25:
Als het goed is kan je in het bios instellen hoeveel intern geheugen je beschikbaar wilt stellen als shared memory.

• Quacka
En volgens mij gebruikt hij alleen zoveel geheugen als dit nodig is.
Bijv als je een game gaat spelen. Daarom is gamen met shared geheugen ook zo rot.

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:45:
En volgens mij gebruikt hij alleen zoveel geheugen als dit nodig is.
Bijv als je een game gaat spelen. Daarom is gamen met shared geheugen ook zo rot.
Mja sowieso. Het is niet alleen het afsnoepen van het werkgeheugen wat gamen met een onboard chip vervelend maakt :P

Verwijderd

Topicstarter
wat is nog meer een nadeel van een onboard chip??

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:50:
Dat het traag is vat het wel leuk samen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat zal je alleen maar merken bij zware games?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:52:
maar dat zal je alleen maar merken bij zware games?
Nee. Maar zoek even wat benchmarks ofzo, dan weet je hoe het zit.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.alternate.nl/h...X1&source2=coList#tecData

Zou dit een goed moederbord kunnen zijn met onboard VGA chip??

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zou wel eens zou kunnen zijn ja. Waarom is je keuze gevallen op dat bordje? Waar twijfel je precies over?

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik geen echte gamer ben, vond ik het onnodig om een grafische kaart aan te schaffen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:00:
omdat ik geen echte gamer ben, vond ik het onnodig om een grafische kaart aan te schaffen.
Maar ik neem aan dat je qua moederbord er wel wat features op wilt hebben.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

rapture schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:09:
Hoe ziet de gemiddelde workload van de laptops eruit?
Voor een beetje project moeten we dus veel programma's door elkaar draaien, bv een site ontwerpen heeft het volgende nodig:
- Dreamweaver voor de code
- Flash voor de animaties
- Illustrator voor de vectortekeningen
- Photoshop om de foto's te bewerken
- Powerpoint om in de slides/cursussen rond te bladeren
- Word om de opgave te bekijken
- Firefox/IE om te searchen
- Outlook/Thunderbird voor de nieuwsgroepen van de hoge school voor project-specifieke informatie/hulp
- MSN om aan je medestudenten raad te vragen
- Winamp voor wat muziek
- ...
Je hebt waarschijnlijk zo'n soort workstation-profiel? Zoveel mogelijk programma's door elkaar draaien, webdesign is daarvoor gekend. En een klein budget zodat we zo efficiënt proberen te werken.

De harde schijf en 1GB PC3200 ram neem ik direct mee. Ik zou voor een directe-performance-shot ipv van een langere-termijn-keuze kiezen door voor een goedkoop en snelle Socket 939, deze is niet meer upgradebaar, maar tegen dat je wil upgraden zijn we al 3 jaar ofzo verder.

Goedkope nForce4-chipset-gebaseerde-mobo.
MSI K8N Neo4-F, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 57

Goedkope Aopen kast met degelijke 350W voeding.
AOpen H500C (ATX, 350W, Zwart) € 62

Heel eenvoudige grafische kaart voor 2D-beeld, ik zou het zelfs "PCI-Express-slot-vulling" noemen. Voor zulke trage grafische kaarten maakt het aantal MB's niet veel uit.
XFX GeForce 7300 LE 64MB DDR (PCI-e, DVI) PV-T72P-JAMG € 39

Athlon 64 X2 dualcore processor past nog net in je budget, boxed versie met AMD-koeler en 3 jaar garantie.
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed) € 140

Totaal 298 euro (pricewatchprijzen) en na winkelkeuze en verzendingskosten zou je op 328 euro (10% marge) eindigen.

Achteraf zou ik nog een 2de latje van 1GB PC3200 ram bijplaatsen voor dual channel en uiteraard meer ram voor de vele applicaties dat je door elkaar draait.
Een goedkope mobo met onboard grafische kaart, dan kan je ineens een grafische kaartje uitsparen.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 15-01-2007 01:40 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot. Bekijk a.d.v. van benchmarks, reviews en ervaringen eens wat wel of niet goed is.

Verder zijn de volgende vragen ietwat basic. Dat kun je prima zelf uitzoeken.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:33:

Lees reviews, benchmarks en ervaringen. Die kunnen jou vertellen hoe de laatste AMD of Intel processoren presteren. Verder is het een fabeltje dat AMD minder stabiel zou zijn. De processoren zijn van prima kwaliteit en er zijn meer dan genoeg stabiele en geschikte moederborden te vinden :).
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:34:
En waar kan ik die spanningen vinden dan??
Dit kun je zelf opzoeken met wat eigen inzet.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:09:
Lees daarover wat benchmarks.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:11:
ik zie dat er een AMI bios op zit. Is dat goed??
Lees ervaringen.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:37:
Lees de informatie op de site van de fabrikant. Daar staat aangegeven welk geheugen past. Wat betreft ASRock, het is een budget merk. Moederborden met budget onderdelen. Er zijn mensen welke dat volledig (en soms onterecht!) afkraken. Er zijn mensen die er daadwerkelijk problemen mee hebben (geldt ook voor andere fabrikanten) en er zijn mensen die geen enkel probleem ondervinden. Deze laatste groep zul je overigens minder snel zien omdat die groep logischerwijs geen probleemtopics openen omdat alles lekker draait :z.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:25:
Daar kun je zelf prima informatie over vinden.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:50:
Idem.
Zoek reviews, benchmarks en ervaringen.

Menig basic vraag dus en dat zien we liever niet op GoT. Wat we wel zien? Dat je dergelijke vragen eerst zelf even opzoekt en probeert te beantwoorden met informatie wat je op het Internet kunt vinden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.