Toon posts:

Rare kleuren afbeeldingen in FireFox

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam ergens achter toen ik 2 foto's open stonden in Firefox en Safari. In de volgende afbeleding staan 2 exact dezelfde foto's open.

Links is FireFox rechts is Safari links
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/3276/afbeelding1xa7.png

Weet iemand wat dit is en hoe ik het oplos?

Wat het vreemd is de foto hierboven zie ik rechts de kleur inFF wel goed waarschijnlijk vanwege PNG.

FF geeft JPG's niet goed weer denk ik zelf.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 21:17 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Het is al eens besproken hier, heb je deze (http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart) al eens bekeken? :)

Ik neem aan van wel, anders had je dit topic natuurlijk niet gestart... Dus brand maar los met je werkelijke vraag :).

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:15:
Links is FireFox rechts is Safari links
Welke staat nou waar? :+

Volgens mij is daar niets aan te doen. Misschien werkt de ene browser met 16-bit kleuren en de andere met 32-bit.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf nu wat rond gelezen maar eigenlijk niks gevonden hoe het op te lossen is.
Weet iemand wel een manier om de kleuren goed te krijgen?

Safari gebruiken zie ik niet zitten (gebruik van tabbladen kan ik niet meer missen)

Ter info ik gebruik een 20" CoreDuo iMac.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Safari heeft ook tabs hoor :)

Goed te krijgen is het niet: andere browsers ondersteunen gewoon geen colormanagement.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:35:
Heb zelf nu wat rond gelezen maar eigenlijk niks gevonden hoe het op te lossen is.
Weet iemand wel een manier om de kleuren goed te krijgen?

Safari gebruiken zie ik niet zitten (gebruik van tabbladen kan ik niet meer missen)

Ter info ik gebruik een 20" CoreDuo iMac.
Safari kan ook tabbladen aan.

Het verschil tussen de twee wordt veroorzaakt doordat safari, zoals dat hoort bij een goed apple programma, wel color management ondersteunt, en firefox, als echt linux kneusje, nog nooit van zoiets gehoord heeft. Je wilt dus eigenlijk voorkomen dat safari plaatjes color managed weergeeft*, dus wil je je afbeeldingen opslaan zonder embedded color profile. Dan zou het verschil moeten verdwijnen. Overigens slaat photoshop voor PNGs altijd een embedded color profile op, en wordt deze feature door de PNG decoder in internet explorer ook ondersteund. PNGs kan je ontdoen van color profiles met de tool pngcrush.

* Werken met color management zorgt er in principe voor dat de kleuren die je ziet in je afbeeldingen overal hetzelfde zijn. Als je color management uitzet is dat niet meer zo.

Verwijderd

Blijk maar lekker Safari gebruiken. Met Shiira de enige garantie dat kleuren goed weergegeven worden. Enig verschil met Photoshop blijft bestaan.

Zie ook:
http://colormanagement.nl...iewtopic.php?t=18&start=0
http://colormanagement.nl/forum/viewtopic.php?t=23

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon het liefst Firefox gebruiken omdat ik dat het fijnst vind werken. Command+t voor tab command+w voor tab afsluiten en links openen zich in tabs. Dat wil ik zo houden, maar ik wil dat foto's goed weer gegeven worden in FF. Zoals in TS te zien is is FF en safari een heel verschil in kleur, in safari is hij zo op het blote oog het zelfde als in Photoshop.

Maar er zijn geen plug-ins of trucjes om FF color management te laten ondersteunen?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 12:46

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:44:
Het verschil tussen de twee wordt veroorzaakt doordat safari, zoals dat hoort bij een goed apple programma, wel color management ondersteunt, en firefox, als echt linux kneusje, nog nooit van zoiets gehoord heeft.
Pst, diep in z'n hart zal Safari natuurlijk altijd meer 'Linux kneusje' zijn als FireFox ooit zal kunnen wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit ook even getest op een ander systeem (windos met FF)

http://img249.imageshack.us/img249/23/5goed7md.jpg

Deze foto hoort te lijken op de rechtse in de topicstart maar ook op een windos systeem lijkt het op de linkse.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:15:
Ik wil gewoon het liefst Firefox gebruiken omdat ik dat het fijnst vind werken. Command+t voor tab command+w voor tab afsluiten en links openen zich in tabs. Dat wil ik zo houden, maar ik wil dat foto's goed weer gegeven worden in FF. Zoals in TS te zien is is FF en safari een heel verschil in kleur, in safari is hij zo op het blote oog het zelfde als in Photoshop.

Maar er zijn geen plug-ins of trucjes om FF color management te laten ondersteunen?
Alle mogelijkheden die je opnoemt zijn gewoon ook te gebruiken in Safari ("Appeltje + ," en dan naar "Tabs"). Standaard zijn er niet zulke hele grote verschillen behalve de vormgeving. Het meeste verschil zit in de uitbreiding door middel van plugins of addons. Bij FireFox is dit open source en daardoor zijn er veel modules aanwezig.

Dus je moet een reden hebben waarom je FF wilt gebruiken. Dan moet je een afweging maken of die reden belangrijker is dan de bedoelde weergave van kleuren.
Pagina: 1