[XP] Windows schakelt soms terug op oude weergave

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-02 17:41
Hey,

Ik heb een probleem: de laatste tijd schakelt Windows zo eens in de zoveel tijd even terug op de Windows-Klassiek-weergave (Ja, die ene bij Eigenschappen voor Beeldscherm > Vormgeving > Vensters en Knoppen).
Dit duurt dan zo'n 5 seconden, en dan bouwt 'ie alles weer op in XP-stijl.
Soms blijft IE wel ff hangen in oude stijl, maar na herstarten van IE is 'ie weer in XP-stijl.

Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?

Thnx,

Jurriaan

PS: Het enige dat ik de laatste tijd veranderd heb aan m'n PC is de driver voor de onboard geluidchip, maar dat zal d'r toch niks mee te maken hebben?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik weet toevallig dat, als er een bepaald proces, ik geloof svchost.exe afgesloten word, dat ditzelfde gebeurt. Ik weet niet of dit bij jou het geval is! Je zou even kunnen kijken in de logboeken of er iets vreemds gebeurt op dat moment ( Rechtermuisknop Deze Computer -> Beheren -> Computer beheer (lokaal) -> Systeemwerkset -> Logboeken -> Systeem.)

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is mogelijk dat je Themes service spontaan herstart. Door het uitschakelen van deze service krijg je namelijk de classic skin weer. Kijk idd even in je logboeken of er daar meldingen in staan. Controleer op spyware en virussen voor het geval een leuk virus of ongewenste programmatuur aanwezig is.

Commandline FTW

• Apaat
Tsja, dan moet het zich wel weer voordoen.
Ik heb het niet meer gezien sinds ik een andere driver voor mn geluidskaart heb geinstalleerd (die van Intel zelf, niet van die aangepaste Medion prut meer).
Volgensmij had het dus idd daarmee te maken.

(Het rare was ook, heel soms deed geen enkel geluid het meer en gaf de PC aan dat de geluidskaart niet herkend werd ofzo, bij een reinstall van de driver deed 'ie het dan weer, oftewel gewoon brakke driver, nu die van Intel en beide problemen zijn weg :D )

Toch bedankt,
Jurriaan :*)

• Apaat
Hmmm....
Het is toch niet opgehouden.

De enige foutmelding die ik kan vinden:

http://img232.imageshack.us/img232/740/foutmeldinguq8.jpg

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Andere boeken zeggen niets?

Commandline FTW

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-02 15:10
Ik heb op dit moment een nog waziger probleem in deze trant. Ik heb ook klassieke weergave. Maar dan ook alleen dat, ik kan niet eens een andere weergave selecteren :x

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Themes service uit? Geen themes geïnstalleerd (bijvoorbeeld handmatig of dmv nlite eruit gehaald). Er zijn zoveel mogelijkheden waarom het niet werkt.

Commandline FTW

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je misschien een programma op de achtergrond draaien dat in een compatibaliteitsmodus draait? (als je rechter muisknop op een applicatie klikt en dan 3e tabje) ? Je kunt dan nl. ook aangeven dat een bepaald programma alleen de oude theme moet gebruiken.

• Apaat
Palomar schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:47:
Heb je misschien een programma op de achtergrond draaien dat in een compatibaliteitsmodus draait? (als je rechter muisknop op een applicatie klikt en dan 3e tabje) ? Je kunt dan nl. ook aangeven dat een bepaald programma alleen de oude theme moet gebruiken.
Kunnen bijvoorbeeld drivers dat ook?
Na gigantische problemen met m'n onboard geluidskaart, de CMI9780, heb ik een andere geluidskaart d'rin gepleurd, de Creative Sound Blaster Live!, maar nu werken ze allebei niet, en geven WMP en iTunes allebei aan:
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Terwijl de drivers gewoon draaien....
Pagina: 1