Toon posts:

knipperend lampje op hub

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
and now for something really stupid;
Een pc staat aan een hub, de online indicator is niet aan, niet uit, maar knippert. Toch een verrotte kabel? Of gewoon iets niet juist ingesteld?

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Dataverkeer

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je kaart of kabel zal wel niet goed zijn dan,
test het met een andere kaart of kabel

su6

-edit-

Verwijderd

Misschien een 10 Mbit kaart aangesloten op een (enkel)100 Mbit hub ? Had hetzelfde probleem.

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja dataverkeer kan dus ook gewoon, we gaan er altijd maar vanuit dat dingen niet goed zijn, terwijl het dus iets heel simpels kan zijn,

wat is je merk hub?
brand het link lampje achter op je kaart?

-edit-

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 13:18 schreef nike het volgende:
wat is je merk hub?
brand het link lampje achter op je kaart?
3com 8poorts hub, kaart is ingebouwd in een Netvista; geen lampjes te zien dus :?

Verwijderd

Bij mij wil een knipperend lampje ook wel eens "collission" betekenen.

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 01:04 schreef RopStop het volgende:
Bij mij wil een knipperend lampje ook wel eens "collission" betekenen.
Je heb er vaak 2 of meer lampies, waarvan op z'm minst een dataverkeer en een collisions. Ken ook zijn dat netbiu geinstalleerd heb staan. Zorgt voor onodig datda verkeer. :)

Verwijderd

Mijn ervaring met collision lampjes en datalampjes is dat een collision duidelijk is onderscheden van een dataverkeer lampje. Dit kan dan doordat het collision lampje een andere kleur heeft, ruimte tussen de led heeft tov de data verkeer lampjes. Meestal staat het ook op de hub aangegeven dmv "Coll" of "Cll" of "C." etc..

Oh ja, en ook dat het kreng VEEL knippert...

Verwijderd

Topicstarter
Als dat ik nu geloof dat het een ordinaire kabelbreuk is... uitgerekend het stuk dat in de kruipruimte zit en door de begane grondvloer is heengepield :( Echt iets om een zondag aan te besteden!
Dank voor het meedenken!

Martin

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Idd ff de kabel controleren.

Ik had een week geleden precies 'tzelfde, andere kabel ingestoken, en nog 's het een en ander geprobeerd.

Bleek dat poort 3 en 4 van m'n 3com 100mbit hub 't gewoon niet deden :o
Pagina: 1