Geen bios toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Tijdens het opstarten van mijn P5N32-SLI Premium moederbord krijg ik deze melding:

*****Warning:System BOOT Fail *****
Your system last boot fail or POST interrupted.
Please enter setup to load default and reboot again.

press F1 to continue, DEL to enter SETUP

Dit gebeurde nadat ik iets in het bios heb veranderd (mogelijk met Asus Booster).
Als ik op del druk kom ik het bios niet in en blijft het scherm zwart. Als ik F1 indruk start hij gewoon op maar bij elke herstart gebeurt dit hele verhaal opnieuw. Heeft iemand enig idee?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Als dit een kwestie is van een foute bios instelling door jou, kun je dit gemakkelijk ongedaan maken door de CMOS te clearen. Hoe dit moet, staat vast wel beschreven in je moederbordboekje.

Hier staat tekst

• funnies
Ik denk door de batterij van het mb te halen? Maar dan vervallen alle wijzigingen. Ik wil gewoon weer het bios in.......

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lees gewoon je moederbord handleiding er even op na ;) En ja al je settings zijn dan weg, maar die heb je zo weer ingesteld.

• funnies
In m'n mb handboek staat niets over het CMOS cleanen. Alleen hoe je de default laadt, maar ja dat doe je dus IN je bios setup, en daar kom ik niet.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 13:22
Batterij er even uit halen.
En zoveel instellingen kunnen er toch niet verloren gaan?
Zo uitgebreid is een bios ook weer niet..

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er zit ongetwijfeld een jumper vlak naast het batterijtje. Anders bijvoorbeeld de stekker uit je voeding en je power knop dan een seconde of 10 indrukken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

funnies schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:42:
In m'n mb handboek staat niets over het CMOS cleanen. Alleen hoe je de default laadt, maar ja dat doe je dus IN je bios setup, en daar kom ik niet.
Haal het batterijtje eruit. Zorg in elk geval dat je geen stroom meer op je systeem hebt staan en sluit de 2 pinnetjes kort met een schroevedraaier. Als je dat gedaan hebt dan even de powerbutton een paar seconden ingedrukt houden en vervolgens het batterijtje terugstoppen en weer opstarten. Dan is je CMOS leeg en heb je weer de defaults te pakken.

• funnies
OK. Thanx! Did it. Toch raar dat ik in het geheel niet meer in het bios kon komen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit valt in principe onder de basiskennis, dit topic gaat dan ook dicht. Mocht je in de toekomst weer een PC-probleem ondervinden, neem allereerst het PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door eer je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.