Planet (KPN) lijn probleem

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 18:07
Zon 2 weken geleden merkte ik dat mijn uploadsnelheid erg laag was. Hier heb ik een topic voor gemaakt destijds. Contact gehad met Planet en daarna met KPN. Probleem was opgelost. Monteur gaf wel aan dat mijn modem nog steeds niet het maximale eruit haalde en dat dat problemen kon opleveren, zeker als straks ADSL2 doorgevoerd zou worden. Ik heb een Speedtouch 510.

Woensdag begonnen de volgende problemen. Het lampje met het @ teken begon telkens te knipperen. Goh, dit komt me bekend voor, zon jaar geleden ook al problemen mee gehad, zoek maar eens terug naar mijn topics met de search. Na zon 30 seconden was het weer in orde.

Toen:
Modem gereset
Stroom er een tijd af gehouden
Splitter er tussenuit gehaald

Dat probleem bleef aanhouden tot en met gisteravond. Vandaag met Planet gebeld en de overigens zeer slecht verstaanbare medewerker opperde dat er een DNS probleem was en dat ik toch echt het modem met hem samen de easy setup moest doorlopen. Yeah whatever, alsof ik de standaardprocedure nog niet doorlopen had.

Vanaf het gesprek tot zon uur geleden werkte alles weer goed. Maar niet voor lang, want daar begonnen de vage problemen weer. Wel verbinding, maar niet alles benaderbaar.

Een aantal websites waren gewoon bereikbaar en een aantal niet. Tweakers wel, Google en FOK! niet. MSN ook niet. Ik speel World of Warcraft en deze kon ook niet inloggen. Een willekeurige site die niet in mijn cache staat kan ik ook gewoon bereiken. Erg vaag. Na enkele minuten is het probleem weer verdwenen.

Maat van me woont een straat verder, heeft behalve het laatste blokje hetzelfde IP adres, hetzelfde netmask en ook dezelfde DNS servers en hij heeft nergens last van.Dit probleem moet dus gewoon wel aan mij liggen, niet een algemeen probleem, dan had die vriend van me er zeker wel last van gehad.

Waar ik een beetje van baal is dat ik zolang als ik ADSL heb, elke jaar zon probleem heb gehad, en elk jaar het 2 a 3 weken duurde eer het verholpen was. Ik wordt daar een beetje moe van eerlijk gezegd. Het is ook erg lastig om te concluderen bij wie het probleem nou ligt. Vroegah bij mijn kabelprovider had je als gebruiker nooit een storing, lag het vrijwel in 99 van de 100 gevallen aan de provider.

Ik wil jullie vragen om suggesties, wat kan ik nog meer proberen :? Ik heb al het mogelijke eigenlijk wel geprobeerd. Uiteraard is de helpdesk van Planet al niet meer bereikbaar, niet dat het zou uitmaken want diezelfde standaardprocedure kan ik ook zonder hun.

:(

EDIT:
Een copy & paste van mijn systemlog op het Speedtouch, let vooral op de veranderingen in de snelheden die hij doorkrijgt en hoe vaak de verbinding down gaat:
09:11:29 PPP link up (PPPoA_1) [86.89.35.6]
09:11:29 PPP PAP Authenticate Ack received
09:11:29 PPP PAP Authenticate Request sent
09:11:15 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 128 kbit/s)
09:11:02 PPP link down (PPPoA_1) [86.89.35.6]
09:11:02 xDSL linestate down
09:09:31 PPP link up (PPPoA_1) [86.89.35.6]
09:09:31 PPP PAP Authenticate Ack received
09:09:31 PPP PAP Authenticate Request sent
09:09:19 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 96 kbit/s)
09:09:05 PPP link down (PPPoA_1) [86.89.35.6]
09:09:05 xDSL linestate down
08:59:18 PPP link up (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:59:18 PPP PAP Authenticate Ack received
08:59:18 PPP PAP Authenticate Request sent
08:59:05 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 96 kbit/s)
08:58:52 PPP link down (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:58:52 xDSL linestate down
08:58:34 PPP link up (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:58:34 PPP PAP Authenticate Ack received
08:58:34 PPP PAP Authenticate Request sent
08:58:22 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 352 kbit/s)
08:57:57 PPP link down (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:57:57 xDSL linestate down
08:57:32 PPP link up (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:57:32 PPP PAP Authenticate Ack received
08:57:32 PPP PAP Authenticate Request sent
08:57:24 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
08:57:11 xDSL linestate down
08:56:55 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
08:56:42 xDSL linestate down
08:56:26 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
08:56:13 PPP link down (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:56:13 xDSL linestate down
08:53:49 PPP link up (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:53:49 PPP PAP Authenticate Ack received
08:53:49 PPP PAP Authenticate Request sent
08:53:39 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
08:53:23 PPP link down (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:53:23 xDSL linestate down
08:25:40 PPP link up (PPPoA_1) [86.89.35.6]
08:25:40 PPP PAP Authenticate Ack received
08:25:40 PPP PAP Authenticate Request sent
08:25:26 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 96 kbit/s)
08:25:14 PPP link down (PPPoA_1) [86.89.35.6]

[ Voor 124% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-01-2007 22:30 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb ook nergens last van, je kan natuurlijk testen of het aan jouw dns ligt door wat extra servers toe te voegen, al denk ik omdat de kennis er ook niets van merkt, het toch ergens in jouw pc zit.
Je kan natuurlijk even ipconfig /flushdns proberen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• JeroenNietDoen
MeNTaL_TO schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:59:
Ik heb ook nergens last van, je kan natuurlijk testen of het aan jouw dns ligt door wat extra servers toe te voegen, al denk ik omdat de kennis er ook niets van merkt, het toch ergens in jouw pc zit.
Je kan natuurlijk even ipconfig /flushdns proberen.
Ik heb de flush gedaan, benieuwd of dat het probleem oplost. Zeker omdat 2 laptops en een server in mijn netwerk hetzelfde probleem hebben.

EDIT: Lost het probleem niet op. Blijf sommige sites/services niet bereiken, anderen wel.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-01-2007 21:26 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Heb je gezien dat je upstream steeds terug komt op een andere snelheid? En dat je lijn enorm instabiel is en dus 'klappert' constant?

Je Speedtouch 510i is het aan het begeven, of je splitter heb je er niet tussen zitten of je NT1 is van een oud type op die lijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JeroenNietDoen
bjck schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:40:
Heb je gezien dat je upstream steeds terug komt op een andere snelheid? En dat je lijn enorm instabiel is en dus 'klappert' constant?

Je Speedtouch 510i is het aan het begeven, of je splitter heb je er niet tussen zitten of je NT1 is van een oud type op die lijn.
Splitter zit er wel tussen. Wat bedoel je met NT1 :?

En Speedtouch die het aan het begeven is, de monteur van KPN gaf ook al aan dat het modem mischien beter vervangen kan worden door Planet omdat deze gewoon niet het max eruit kan halen.

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
Kaap schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:44:
[...]

Splitter zit er wel tussen. Wat bedoel je met NT1 :?
Je hebt een 510i toch? Dat is de 'ADSL over ISDN' versie van de 510. Je hebt een wit kastje voor je ISDN lijn dan, dat is de NT1 met een 'lijn OK' lampje erop.
En Speedtouch die het aan het begeven is, de monteur van KPN gaf ook al aan dat het modem mischien beter vervangen kan worden door Planet omdat deze gewoon niet het max eruit kan halen.
Er zijn er nogal wat die stuk gaan. Komt hij uit 2004 toevallig?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JeroenNietDoen
Oeps foutje van mij dan. Ik heb geen ISDN dus dan heb ik een gewone Speedtouch 510.

Mijn 510 dateert inderdaad van 2004, november 2004 om precies te zijn.

Hij valt dus al buiten de garantie, wil ik een nieuwe, zal ik daarvoor moeten betalen. Dan moet ik toch wel heel erg zeker weten dat het probleem in het modem zit.

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-01-2007 22:32 ]

Verwijderd

Ik heb ook adsl van planet, en ik had dus een oudere modem dan die 510 van jou. Deze modem kon de snelheid van planet comfort niet aan (als je de maximale snelheid gebruikte dan sloeg hij vast, dan moest je deze resetten). Heb dus een adsl modem van linksys aangeschaft 300 euro een jaar geleden, alles werkt nu perfect. De modems van speedtouch werken in mijn ervaring inderdaad niet goed op de juiste snelheid.

Maar zoals ik zei, ik had een oudere versie van de speedtouch modem, zo'n zwarte met maar 1 ethernet aansluiting erop die getweaked moest worden om zelf te dailen, anders moest ik elke keer op mijn computer de username en wachtwoord intypen

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kaap schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:29:
Oeps foutje van mij dan. Ik heb geen ISDN dus dan heb ik een gewone Speedtouch 510.

Mijn 510 dateert inderdaad van 2004, november 2004 om precies te zijn.

Hij valt dus al buiten de garantie, wil ik een nieuwe, zal ik daarvoor moeten betalen. Dan moet ik toch wel heel erg zeker weten dat het probleem in het modem zit.
Ik gok dat JVS idd gelijk heeft. Speedtouch 510, 2004, steeds lager intrainend... Klinkt op alle punten als een stervende speedtouch.

Toevallig zeker de serie 3EC18604MC ?

Wat de monteur bedoeld met "de monteur van KPN gaf ook al aan dat het modem mischien beter vervangen kan worden door Planet omdat deze gewoon niet het max eruit kan halen" weet ik niet. De 510-serie werkt prima, zolang je ADSL1 snelheden hebt (lees: tot 8mbit).
Overigens, als er een monteur is geweest heeft ie niet echt veel gedaan. De brakke serie van speedtouch modems is al zeker 2 jaar een bekend probleem.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:36:
Ik heb ook adsl van planet, en ik had dus een oudere modem dan die 510 van jou. Deze modem kon de snelheid van planet comfort niet aan (als je de maximale snelheid gebruikte dan sloeg hij vast, dan moest je deze resetten). Heb dus een adsl modem van linksys aangeschaft 300 euro een jaar geleden, alles werkt nu perfect. De modems van speedtouch werken in mijn ervaring inderdaad niet goed op de juiste snelheid.

Maar zoals ik zei, ik had een oudere versie van de speedtouch modem, zo'n zwarte met maar 1 ethernet aansluiting erop die getweaked moest worden om zelf te dailen, anders moest ik elke keer op mijn computer de username en wachtwoord intypen
Dat is de speedtouch home, die je kon tweaken naar pro. Dat ding werkte met een PPtP sessie tussen PC en modem. Daar heb ik vaker problemen mee gezien, maar dat was met name icm nieuwe(re) ADSL2+ dslams en/of snelheden >5mbit. Maar tegenwoordig zie ik die modems nog amper. (itt tot de bordeux-rode usb modems en de groene usb roggen)

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 14-01-2007 22:42 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Ik was net bij iemand, ook met een 510 (geen i) de modem gaf ook oranje lampjes maar nu ineens deed hij het helemaal niet meer. Modem los gehad -> lekke condensatoren de bekende 510 kwaal.

My favorite programming language is solder.

• JeroenNietDoen
DJSmiley schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:40:

Wat de monteur bedoeld met "de monteur van KPN gaf ook al aan dat het modem mischien beter vervangen kan worden door Planet omdat deze gewoon niet het max eruit kan halen" weet ik niet. De 510-serie werkt prima, zolang je ADSL1 snelheden hebt (lees: tot 8mbit).
Overigens, als er een monteur is geweest heeft ie niet echt veel gedaan. De brakke serie van speedtouch modems is al zeker 2 jaar een bekend probleem.
Monteur als in servicedesk die ik van KPN zelf aan de lijn kreeg, hij kende het profiel in de centrale opnieuw toe, meette de lijn nog een keer door.

Ik heb trouwens nog even gecheckt, ik zit op circa 950 meter van de centrale. Niet bijzonder ver dus, in tegendeel.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Kaap schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:44:
[...]
Ik heb trouwens nog even gecheckt, ik zit op circa 950 meter van de centrale. Niet bijzonder ver dus, in tegendeel.
Ik heb zelf ook een 510 gehad (zonder lekkende condensatoren trouwens) die trainde ook niet op het Max snelheid in -> 5.3 ipv 6 Mbit Toen heb ik alle bekabeling van ISRA naar de splitter (splitter ook vervangen) naar modem vervangen door CAT 5e UTP dat maakte niets uit. Vervolgens werd er mij verteld, het ligt aan je modem
dus ik een nieuwe modem gekocht een SP 546. Resultaat: 0 Nog steeds geen 6 Mbit.
Toen heb ik het maar opgegeven :( (ik woon ook ~950 Meter van de centrale af)

My favorite programming language is solder.

• JeroenNietDoen
Ik heb overigens geen problemen om de max download te halen. De upload, dat is wat niet lukt.

Ik ga vandaag bellen voor een ander modem.

• JeroenNietDoen
Zojuist gebeld met Planet Helpdesk, die zeggen dat ze niet zomaar het modem omwisselen en dat ik via de technische helpdesk een ticket moet laten maken en pas als alles gecontroleerd is en hun aangeven dat het probleem in het modem zit, kan ik een nieuwe krijgen.

Yippie kajee mofo....dat geintje zal dus wel 3 weken gaan duren o.i.d. :(

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Of je neemt een gokje voor een euro of 10 en koopt van marktplaats een niet-2004-510, daar zijn er zat van :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:42
Heb in 2005-2006 2x meegemaakt dat een 510 het begaf, in beide geval aanmelden bij KPN en in beide gevallen kwam KPN binnen een paar dagen langs om de 510 zonder verder morren te vervangen. Nooit een rekening van gezien. KPN had toen blijkbaar een procedure om 510's direct te vervangen omdat ze bij bosjes uitvielen.

• JeroenNietDoen
Nogmaals gebeld, uitgelegd dat dit wel een vreemde manier van werken is, toen vroeg deze medewerker welk modem ik had en uit welk jaar en toen vertelde hij dat die modems inderdaad vervangen mogen worden voor een nieuwere serie, zonder kosten.

Vanmiddag dus naar de Primafoon om hem om te ruilen. Hopen dat ze niet uitverkocht zijn, want Kaap zou Kaap niet zijn als het niet mee zou zitten.

Uiteraard is een nummer vinden van een Primafoon ook ongemogrlijk gemaakt omdat zowel de telefoongids website als 118 het algemene servicenummer van KPN weergeven.

Op goed geluk dus vanmiddag!

En dat een dag voor de release van de WoW Expansion. Ik wordt gek als ik morgen niet kan gamen.

Verwijderd

Ik had hetzelfde, ook steeds lagere snelheden.
Uiteindelijk zelf een 516i gekocht.
Wist ik veel dat kpn dat gratis vervangt. :/

• JeroenNietDoen
Dus niet, kon gewoon lappen omdat hij niet meer in de garantie viel. Heb zon 716v5 gekocht. Ben ik gelijk af van die Linksys die het wireless gedeelte verzorgt.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kaap schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:19:
Dus niet, kon gewoon lappen omdat hij niet meer in de garantie viel. Heb zon 716v5 gekocht. Ben ik gelijk af van die Linksys die het wireless gedeelte verzorgt.
een 585 was voldoende, of gebruik je ook daadwerkelijk de voip poorten?

Je zegt zelf dat je modem gratis vervangen wordt (bekend probleem, en de helpdesk heeft je dit (eindelijk) ook verteld), ga je nu dus betalen voor een erkende fout omdat die n00bs van primafoon er (zoals vaker) niet van op de hoogte zijn wat <insert ISP> doet?
Ik heb dit vaker meegemaakt nameljik bij Primafoon. Afhankelijk van de medewerker hebben ze nogal schijt aan wat de helpdesk aangeraden heeft (en waarom de gebruiker dus in de primafoon winkel staat)

Uiteraard is het simpel om te zeggen: Geen garantie, betalen maar, dat is immers het meest interessant voor hun. Maar je hebt gewoon recht op een vervangende modem, aangezien zowel KPN als Thomson dit probleem heeft erkend.

http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172
KPN geeft toe ook na de garantietermijn aansprakelijk te zijn als zich in de modems die het bedrijf heeft geleverd mankementen voordoen. Dat was een van de uitkomsten na een gesprek dat HCC en KPN dinsdag voerden. Aanleiding waren vele klachten van consumenten waarbij een door KPN geleverde ADSL-modem vaak vlak na de garantietermijn de geest gaf. Ook zegde men toe een aantal bij HCC binnengekomen klachten alsnog in behandeling te nemen.

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 15-01-2007 19:54 ]

Pagina: 1