Toon posts:

Speedlinq connection problems Speedtouch 570

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Nu heb ik niet veel verstand van computers, maar misschien kan iemand van jullie me helpen.
Ik heb bij mijn speedlinq-abbo een standaard modem (546) van speedlinq gekregen.

Nu heb ik van mijn vorige abbo (wanadoo->orange) een wireless speedtouch 570.
Eigenlijk wil ik graag wireless internet, dus de 570 gebruiken ipv de 546.
Maar met het CD-tje van Speedlinq en Wanadoo kom ik er niet uit.

Als ik de settings van de speedtouch (570) bekijk, zie ik bij diagnostics dat alles klopt op mijn IP-connectivity na. Geen IP-adress en geen DNS. Ik vermoed dat dit komt omdat ik niet de juiste .tpl file van de CD heb ingeladen bij het installeren (hierop zullen wel de gegevens van speedlinq staan!). Op die CD staan natuurlijk geen settings voor de 570!

Hoe kom ik nu aan de juiste .tpl file voor mijn speedlinq abbo?
of...
Hoe kan ik mijn settings aan het modem (ST570) zo aanpassen dat ik we een IP-adres en DNS krijg ingesteld?

Anybody????

trouwens echt een te gek forum, heb er al vaak wat aan gehad al kan ik zelf niet veel nuttige info met jullie delen, helaas...........

Verwijderd

Je kunt bij Speedtouch.nl een configuratie wizard downloaden, daarmee zou het moeten lukken, de instellingen voor je modem kun je ook vinden op de site van Speedlinq (zitten een beetje verborgen in de faq). Succes

Als je ook een 110 of 120g gebruikt en daar de wizard voor ophaalt, moet je bij het configureren waarschijnlijk de settings voor Tiscali gebruiken, die van KPN werken niet bij Speedlinq

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 08:05 . Reden: aanvulling ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
Speedlinq configuratie bestanden vindt je hier: www.bns.nl/speedlinq :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de beide opties van jullie geprobeerd,

via de link kom ik bij de settings voor speedtouch modems maar niet de 570, de configuratiewizard wat er stond had ik al en kwam ik niet verder mee.
Met de configuratiewizard op de site van speedtouch kwam ik zover tot ik moest kiezen voor een netwerk. Met de settings van Tiscali kom ik niet weg, ik weet niet exact wat ik moet kiezen en ik weet dan niet welk IP-adres (van de ST546 invullen?) en gateway e.d. ik moet invullen.
Met de settings van KPN (PPoa of zoeits) kom ik zover dat ik mijn inloggegevens van speedlinq invul, hij de configuratie van de speedtouch 570 overschrijft en ik geen verbinding meer heb tussen de 120 en de 570. Configuratie mislukt. Kan ik m weer op de oude settings van (wandoo/KPN) zetten om uberhaupt verbinding tussen de 120 en de 570 te krijgen.

Zijn er nog andere opties?
Kan ik ergens mijn settings van beide modems plotten zodat ik ze op het forum kan plaatsen. Dan kan iemand me helpen wat ik waar zou moeten invullen om het wel te laten werken? (zonder dat iemand wel op min PC kan snuffelen via een verbinding?).

Zijn er misschien toch dusdanige verschillen tussen de 546 release 6 en de 570 release 4, zodat ze niet uitwisselbaar zijn?

Iemand nog een goede tip/hulp?

Alvast bedankt

al de 2e keer dat ik het bericht tik, net was ik vergeten te switchen naar de 546 en had ik geen verbinding :-(

Verwijderd

De KPN settings (PPPoA) werken niet bij Speedlinq, ik heb zelf mijn 580 opnieuw geconfigureerd (gebruik ook het de Sl geleverde modem niet), moest hiervoor de instellingen voor Tiscali (EthoA) gebruiken, het lijkt erop dat de wizard voor de 570 iets anders werkt (kan ik niet testen), de gateway is iig 10.0.0.138, geef nog even wat info over het ip adres wat je zou moeten invoeren. (Je heb voor Sl trouwens geen wachtwoord en gebruikersnaam nodig), probeer de wizard nog eens met een netwerkkabel tussen pc en modem

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Janbo bedankt,

sorry voor de late reply (weinig tijd en de ST546 werkt....zucht).
Maar ik wil graag wireless, dus ga vanavond nogmaals (voor de zoveelste keer) proberen.

Als iemand anders nog ideen heeft zijn ze van harte welkom.

groeten

ed

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens de 580 is toch een nieuwere variant van de 570, wordt de 570 wel ondersteund om de verbinding van speedlinq te gebruiken?
Pagina: 1