Ik ben een beginner in vb.net en ik probeer me m'n combobox werkend te krijgen
Normaal deed ik de combobox door de datasource via de properties toe te voegen
maar nu wil ik het via mem'n code doen omdat de rest (zoals textboxes) ook via de code wordt ingevuld.
ik heb het volgende
En dit is voor mem'n combobox wat ik via google gevonden heb
Ik krijg nu de fout bij lijn 4.
Ik denk dat ik bij datasource het compleet verkeerd in vul maar ik heb verschillende combinaties geprobeerd en het schijnt allemaal niet te werken
Wat het ook misschien zou kunnen zijn dat memijn SQL query niet goed is, maar omdat me mijn text boxen wel goed ingevuld worden dacht ik dat het daar niet aan ligt.
Heeft iemand nog wat ideeën voor me?
Normaal deed ik de combobox door de datasource via de properties toe te voegen
maar nu wil ik het via mem'n code doen omdat de rest (zoals textboxes) ook via de code wordt ingevuld.
ik heb het volgende
Visual Basic .NET: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Dim objConnection As New SqlConnection("server=.\sqlexpress;uid=;pwd=;Trusted_Connection=yes;database=Helpdesk2") Dim objDataAdapter As New SqlDataAdapter( _ "SELECT Call_ID, Date_Logged, Date_Closed, Problem_description, Action, Accepted_By, " & _ "Catogorie_ID, Catogorie_Description, Call_Status_Description, Priority_Description, FirstName " & _ "FROM Calls " & _ "JOIN Catogorie ON Calls.Catogorie_ID = Catogorie.Catogorie_ID " & _ "JOIN Call_status ON Calls.Call_Status_ID = Call_status.Call_Status_ID " & _ "JOIN Priority ON Calls.Priority_ID = Priority.Priority_ID " & _ "JOIN Employees ON Calls.EmployeeID = Employees.EmployeeID " & _ "ORDER BY Call_ID", objConnection) Dim objDataSet As DataSet Dim objDataView As DataView |
En dit is voor mem'n combobox wat ik via google gevonden heb
Visual Basic .NET: ComboBox
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| cboCatogorie.DropDownStyle = ComboBoxStyle.DropDownList With cboCatogorie .DataSource = objDataSet.Tables("Catogorie") .DisplayMember = "Catogorie.Catogorie_Description" .ValueMember = "Catogorie.Catogorie_ID" .SelectedIndex = "Calls.Catogorie_ID" End With |
Ik krijg nu de fout bij lijn 4.
Ik denk dat ik bij datasource het compleet verkeerd in vul maar ik heb verschillende combinaties geprobeerd en het schijnt allemaal niet te werken
Wat het ook misschien zou kunnen zijn dat memijn SQL query niet goed is, maar omdat me mijn text boxen wel goed ingevuld worden dacht ik dat het daar niet aan ligt.
Heeft iemand nog wat ideeën voor me?
[ Voor 0% gewijzigd door whoami op 14-01-2007 20:21 ]