Toon posts:

[Qmail] E-mail wordt niet ontvangen van buitenaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij multikabel en heb een eigen domeinnaam (x-ploit.nl).
Ik heb bij de MX records van x-ploit.nl het volgende staan:
Domain Type Class TTL Answer
multikabel.nl. MX IN 300 vmx02.multikabel.net. [Preference = 10]
multikabel.nl. MX IN 300 vmx01.multikabel.net. [Preference = 10]
(komt direct van dnsstuff.com)

Volgens mij staat die zo goed, verder heb ik mijn mailserver ook goed geconfigureerd, ik kan ook inloggen en het versturen van e-mail naar alle lokale e-mailadressen werkt ook prima.

Verder heb ik ook het multikabel mailscriptje wat poort 25 moet openzetten naar mijn server gedraait, dit heeft hij ook goed gedaan aangezien hij aangaf dat het gelukt is.

Ik kan ook e-mail versturen vanaf een account dat als smtp-server smtp.multikabel.nl heeft, dit komt dan ook gewoon netjes aan maar een mail met een andere smtp-server dan die van multikabel komt gewoon niet aan, hij krijgt ook geen delivery-failed fout maar blijft gewoon ergens haken...

Ik heb geen idee hoe ik dit kan controlleren en of het probleem nou bij mij zit of bij multikabel :S

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik ontvang inmiddels al 3 dagen geen e-mail en dat is niet echt handig...

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 09:19

WHiZZi

Museumdirecteurtje

$ dig x-ploit.nl MX
*knip*
;; ANSWER SECTION:
x-ploit.nl. 14400 IN MX 10 mx.multikabel.nl.x-ploit.nl.
*knip*
mx.multikabel.nl.x-ploit.nl = 213.73.247.27

telnet 213.73.247.27 25
Trying 213.73.247.27...
Ik krijg dus geen verbinding met die mailserver. Die andere die je aangeeft in de TS kom ik wel op, maar die draaien op Exim.

Ik vermoed dat je Firewall niet helemaal goed is, of dat ze bij Multikabel de poort 25 al blokkeren..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• zeroxcool
  • Laatst online: 09-01 14:32
Nu begrijp ik ook niet wat je wilt. Je hebt een eigen domeinnaam en wilt de e-mail hiervan door Multikabel laten hosten? Als dat het geval is dan moet je inderdaad niet 'mx.multikabel.nl.x-ploit.nl.' maar 'vmx01.multikabel.net.' gebruiken.

Maar ik gok dat je zelf je e-mail van je domein wilt hosten. Dan zul je er inderdaad (zoals WHiZZi al aangeeft) ervoor moeten zorgen dat het IP waar naar gewezen wordt poort 25 open heeft staan.

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Port 25 van je MX-host staat gewoon niet open voor de hele wereld. Check je configs.

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoXcOoL schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:35:
Nu begrijp ik ook niet wat je wilt. Je hebt een eigen domeinnaam en wilt de e-mail hiervan door Multikabel laten hosten? Als dat het geval is dan moet je inderdaad niet 'mx.multikabel.nl.x-ploit.nl.' maar 'vmx01.multikabel.net.' gebruiken.

Maar ik gok dat je zelf je e-mail van je domein wilt hosten. Dan zul je er inderdaad (zoals WHiZZi al aangeeft) ervoor moeten zorgen dat het IP waar naar gewezen wordt poort 25 open heeft staan.
Klopt dat heb ik dus ook gedaan, poort 25 staat netjes open in mijn router.

MK blokt inderdaad poort 25 maar deze kan je openen via de servicesite van multikabel, dat gaat via een script dat je IP controleerd en de MX-records van je domeinnaam. Dat heeft hij allemaal goed gedaan.

Vergelijk het met bijv. planet, die heeft ook poort 25 dicht staan maar je kan alsnog een mailserver hebben door je MX-records van je domeinnaam aan te passen...

Het rare is dat ik gewoon mail krijg dat verstuurd is door accounts die als smtp-server multikabel.nl hebben, maar elke andere smtp-server komt gewoon niet binnen.

Ik heb die jongens van MK gebeld, maar die zeggen dat het aan mijn server ligt, daar geloof ik niets van want met planet werktte het wel gewoon goed :S

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik http://www.multikabel.nl/...iensten/eigen-mailserver/ kun je poort 25 helemaal niet openen, maar gaan zij MX voor jou spelen.
Ook snap ik je paste van dnsstuff.com niet, dat zijn namelijk niet jouw MX records, maar die van multikabel.nl
Jouw MX record is zoals Whizzi aangeeft mx.multikabel.nl.x-ploit.nl , wat naar jouw kabel-ip wijst, waar poort 25 niet werkt.
Nadat u uw pc heeft voorzien van de mailserver software van uw keuze en de MX records van uw domein heeft laten verwijzen naar de MX server van Multikabel
Is best duidelijk volgens mij, je moet naar hun servers wijzen, of probeer je dit al te doen en ben je een . vergeten in de zonefile?

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Uit je verhaal begrijp ik dat Planet poort 25 dus niet blokkeert.. MK doet dat wel..

Oplossing: De mailservers van Multikabel instellen in de DNS

Ik vermoed overigens dat je gewoon een . (Punt dus) bent vergeten in je MX record. De host mx.multikabel.nl reageert wel op poort 25.

Zet in je DNS eens een punt achter mx.multikabel.nl ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
WHiZZi schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:22:
Uit je verhaal begrijp ik dat Planet poort 25 dus niet blokkeert.. MK doet dat wel..

Oplossing: De mailservers van Multikabel instellen in de DNS

Ik vermoed overigens dat je gewoon een . (Punt dus) bent vergeten in je MX record. De host mx.multikabel.nl reageert wel op poort 25.

Zet in je DNS eens een punt achter mx.multikabel.nl ?
Ik heb alleen mx.multikabel.nl ingevoerd, dus zonder een punt (.) erachter aangezien dit zo stond op de multikabel site over hoe ik de mailserver moet activeren.

Ik plaatste de gegevens van dnsstuff.com om te laten zien dat ik mijn domein ingesteld heb om te werken met multikabel.

Dit zijn alle gegevens die ik in mijn DNS-beheer heb staan van x-ploit.nl:
NS ns1.dn-s.nl
NS ns2.dn-s.nl
A 213.73.247.27
A 213.73.247.27
mail A 213.73.247.27
www A 213.73.247.27
ftp CNAME x-ploit.nl
MX 10 mx.multikabel.nl
Verder vond ik het ook vreemd dat er automatisch mx.multikabel.nl.x-ploit.nl. komt te staan, zoals je hierboven kunt zien heb ik dat niet zelf ingevoerd maar maakt hij dat er zelf van...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je er geen . achter zet, krijg je dit dus, en werkt het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
dus mx.multikabel.nl.?

Even proberen dan maar :)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik vermoed dat dat het probleem was ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aangepast maar nog steeds geen verbetering, het rare is nu dat ik twee verschillende uitkomsten krijg bij de DNS-testen op dnsstuff.com.

Als ik een simpele DNS-test doe op de MX records van x-ploit.nl krijg ik het volgende:

http://www.dnsstuff.com/t...h?name=x-ploit.nl&type=MX
x-ploit.nl. MX IN 14400 mx.multikabel.nl. [Preference = 10]
x-ploit.nl. NS IN 14400 ns1.dn-s.nl.
x-ploit.nl. NS IN 14400 ns2.dn-s.nl.
ns1.dn-s.nl. A IN 14400 62.212.82.141
ns2.dn-s.nl. A IN 14400 83.98.131.120
Volgens mij ziet dat er goed uit.

Nu kan ik ook een mailtest doen die een mailtje stuurt en kijkt wat de MX waarden zijn e.d.
Deze ziet er zo uit:
mx.multikabel.nl.x-ploit.nl. 10 213.73.247.27 [NL]
Dit klopt dus weer niet, hij blijft ook hangen, logisch want poort 25 is geblokkeerd.

Ik snap dat het even kan duren dat de DNS-adressen veranderd zijn maar waarom is bovenstaande dan wel goed (of kijk ik verkeerd?)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik krijg terug:
;; ANSWER SECTION:
x-ploit.nl. 14400 IN MX 10 mx.multikabel.nl.
Verder hoeven niet alle DNS servers meteen up2date te zijn.. Dit kan tot zelfs een aantal dagen duren :)

Ik zou zeggen, laat iemand een test mail sturen en kijken of deze aankomt of niet ;)

Pagina: 1