Mijn vriendin heeft een nieuw printer, de Canon MP600 en die print op de een of andere manier te rood. De printer is net nieuw en de magenta is nu al flink een stuk leeg (tov de andere cardridges). Ze heeft originele cardridges en geprint op verschillende soorten fotopapier, verschillende kwaliteiten. Ook op originele Canon papier. De foto's zijn afhankelijk van het papier goed alleen dus bij allemaal te rood. Zijn er bepaalde instellingen waarmee dit veranderd kan worden? Ze print zowel met meegeleverde software als ook photoshop. In beide gevallen is het te rood. Waar zitten alle kleurinstellingen? En wat kun je doen met color profiles (onder display -> advanced -> color management)?
Ik heb zelf nog geen oploosing kunnen vinden. Heb ook goed rondgezocht. Iemand ideen?
Verwijderd
zijn de spuitopeningen goed?
ofterwijl... doen alle kleuren het goed
(dit kan je in windows of in de printer zelf vinden, zie eventueel de handleiding van de printer)
Als de kleuren niet goed zijn probeer dan de printkop te reinigen, nog geen effect... diepe reiniging...
helpt dit ook niet, dan kan je het beste terug gaan naar de winkel en ter gerantie de printer laten repareren (dan krijg je voor niks een nieuwe printkop en kan je weer je gang gaan!)
Dan is de kans dat ik de printer zelf in mijn handen krijg..
Succes!!
ofterwijl... doen alle kleuren het goed
(dit kan je in windows of in de printer zelf vinden, zie eventueel de handleiding van de printer)
Als de kleuren niet goed zijn probeer dan de printkop te reinigen, nog geen effect... diepe reiniging...
helpt dit ook niet, dan kan je het beste terug gaan naar de winkel en ter gerantie de printer laten repareren (dan krijg je voor niks een nieuwe printkop en kan je weer je gang gaan!)
Dan is de kans dat ik de printer zelf in mijn handen krijg..
Succes!!
Is je monitor wel gekalibreerd? Het kan best zo zijn dat je foto's op je scherm er goed uit zien, maar dat het in "werkelijkheid" dus niet correct is. Zijn ze bijvoorbeeld ook te rood als je ze naar een afdruk centrale stuurt? Welke kleur profielen gebruik je? sRGB of Adobe RGB?
Met de WinColor tool van Windows (Windows update) kan je kijken welk profiel er in je grafische kaart geladen is.
Je monitor kan je kalibreren met een spyder, die plak je op je scherm en leid je door een aantal stappen om zo een kleur profiel aan te maken voor je monitor. De eerste keer dat je dat doet lijkt je scherm ook "rood" ofwel je gaat naar 6500K. Als je serieus met foto's aan de slag wilt, dan kan je niet zonder zo'n ding. Dus ik zou eens kijken of je van iemand een spyder kan lenen, of er eentje komen (zo duur zijn die dingen ook weer niet).
Met de WinColor tool van Windows (Windows update) kan je kijken welk profiel er in je grafische kaart geladen is.
Je monitor kan je kalibreren met een spyder, die plak je op je scherm en leid je door een aantal stappen om zo een kleur profiel aan te maken voor je monitor. De eerste keer dat je dat doet lijkt je scherm ook "rood" ofwel je gaat naar 6500K. Als je serieus met foto's aan de slag wilt, dan kan je niet zonder zo'n ding. Dus ik zou eens kijken of je van iemand een spyder kan lenen, of er eentje komen (zo duur zijn die dingen ook weer niet).
blabla