Protocol Streams Blokken Router

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:23
Hallo

Omdat ik vaak over mijn limiet van Telenet zit, en mijn broertje vaak video's (en dan bedoel ik video's van een halfuur/uur) zit te kijken en zich weinig aantrekt van limieten, had ik graag geweten hoe ik streams van googlevideos en youtube en soortgelijk kan blokkeren, ook streams zoals wmv's enz. Ik kan in mijn dd-wrt protocollen blokken per ip of mac of range. Maar ik ken het protocol van deze videodiensten niet. Ik heb ook al wat gegoogled, het wrd verstuurd via flash, maar flash kan ik natuurlijk niet in het algemeen blokken he. Wel wil ik dat het nog steeds mogelijk is om youtube te bereiken, of google video's, alleen de elementen zoals video's mogen niet meer doorkomen. Weet iemand hoe ik dit kan doen ?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Je junt het beste een netwerk sniffer/monitor installeren om te zien welke poorten geopend zijn bij het afspelen van een Youtube filmpje (zelf uitproberen). Proggies zijn een grafische interface voor het interen commando 'netstat'.

Als je het filmpje afdraait zie je welke applicatie welke poort gebruikt voor het afspelen, daarna simpel de poort blokken.
http://www.google.nl/search?q=free+network+monitor+netstat

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
ethereal is zo een netwerk sniffer programma
http://www.ethereal.com/

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Ethereal is inderdaad een sniffer die de inhoud van pakketjes kan 'lezen'. Alles wat je nodig hebt om te blokkeren zijn alleen de poorten. Op je router kun je deze dan blokkeren (afhankeklijk van je router). Kan dat op je router niet, dan resteert er niets anders dan op de PC van broertje een firewall te installeren die videostreams blokkeert.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Het is een container met flash video (FLV1) als videocodec en MP3 als audiocodec. De filmpjes worden gewoon via HTTP verstuurd, dus over TCP poort 80. Het gebruikt dus niet een of ander exotisch eigen protocol of een eigen poortnummer en de stream loopt ook niet (zoals gebruikelijk bij dit soort streams) over UDP.

De enige oplossing voor jou zou zijn om simpelweg de IP-range van websites als youtube te blokkeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Bergen op 15-01-2007 01:52 ]