Toon posts:

Dell pc upgrade graka

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen, ik heb hier naast mij een dell dimension 9150 staan.

Specs:

Intel pentium D 930 @ stock 3.0 ghz.

2 gb DDR2 dual channel 533 mhz.

375 watt voeding.

Nvidea Geforce 7300 LE turbocache 256 MB.

Moederbord onbekend.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kwam ik er vandaag achter dat mijn huidige setup Call of duty 2 niet trekt. Op standaard settings.
Nu wil ik mijn systeem gaan upgraden met een nieuwe grafische kaart.

Kandidaten: (nieuw)
MSI Radeon RX1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) €169.00
MSI Radeon RX1950 Pro 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, VIVO, HDTV) €219.00

Of deze 2e hands:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/51817

Waarvan die tweede ver over mijn budget heen zit.

Nu wil ik weten:
Kan deze kaart in mijn dell pc? (er is wel genoeg ruimte)
Zou de voeding het trekken?
Is het een verstandige keus?
Kan ik beter wachten?
Hebben jullie alternatieven?
Welk van de twee is de beste keus?

Wat heb ik al geprobeerd/opgezocht.
Benchmarks, maar kan 512 mb niet vinden.
2e hands kaarten (niet echt een betere aanbieding)

Nu is het misschien een beetje een vervelend topic. Maar ik blijf met zoveel vragen zitten, dat ik niet verder kan. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 19:08 ]

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 18:45
bij compaq was het vroeger zo dat je compaq onderdelen moest hebben. bij dell zou ik het zo niet weten. ik denk dat het best mogelijk is mits het bordje over pci-E 16x beschikt.

de voeding. 375 watt, wat? welk merk, kijk eens naar de volt lijnen hoeveel ampere die hebben, had in mijn vorige pc een voeding b-merk 350 watt met 40a lijnen prima ding. anders kon het nog wel eens krap worden met de voeding.

verstandig? ja/nee de x1950 pro lijkt mij de beste kaart die er tekoop is tot dat er dx10 kaarten uitkomen die ook nog eens tebetalen zijn, (tegen die tijd moet je wel een andere voeding hebben) dus als je kan wachten tot Q2 dit jaar dan kun je direct een dx10 kaartje kopen die vaak ook nog eens sneller is dan de x1950 pro

de 256 versie is het beste aangezien de 512 toch een botleneck is voor de kaart zelf. zou ook zo niet weten of de 1800xt sneller is dan de 1950pro

tomshardware.com &
anandtech.com zijn 2 site's waar veel testen worden gehouden met hardware, hier staan ook veel bench's op.

[ Voor 6% gewijzigd door laurensxeon op 15-01-2007 14:21 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 10:43

Griffin

Is mythical

Op welke resoluties speel je, want de 512MB komt pas echt goed tot zn recht als je hoger gaat dan 1280*1024 als resolutie.
en zoals laruensxeon zegt moet je kijken of jouw moeder bord een PCIe 16x slot heeft. Ook je voeding goed bekijken.
Echter het nadeel van een dell is dat ze soms nog wel eens willen gaan kloten met hun voedingen. (heb ik gehoord). dus als er een andere in moet omdat deze misschien te zwak is moet je zeker weten dat jouw Dell een standaard voeding heeft en geen dell modified voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel dat ik 16x heb met mijn 7300LE

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 23:23
je dell kan die kaart zonder problemen aan. Mijn pa heeft dezelfde pc met een geforce 7800GTX dus die voeding zal die ATI kaart best aankunnen. Let wel op dat je voor het upgraden naar die nieuwe kaart de nieuwste bios op je machine zet.

Verder zie ik geen problemen. Ik zou zelf voor de 512mb gaan.. Maar dat is gewoon persoonlijk en afhankelijk van je budget

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Verwijderd

Topicstarter
Ruler-Nrg schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:36:
je dell kan die kaart zonder problemen aan. Mijn pa heeft dezelfde pc met een geforce 7800GTX dus die voeding zal die ATI kaart best aankunnen. Let wel op dat je voor het upgraden naar die nieuwe kaart de nieuwste bios op je machine zet.

Verder zie ik geen problemen. Ik zou zelf voor de 512mb gaan.. Maar dat is gewoon persoonlijk en afhankelijk van je budget
ja ik las net een dell 9150 review en die was idd met de 7800 gtx, dus lijkt me dat het moet lukken.
Heeft die pc van je vader ook 375 watt voeding?
-------------------------------------------------------
Dan zou het deze worden:
http://www.hi-tune.com/product_info.php?products_id=1153
Kan het nog beter? (geen msi bijvoorbeeld)

EDIT2:
Wat vinden jullie van de 7900 gs 512 mb gddr3 van nvidia?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 16:58 ]

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 18:45
kwee nie denk dat je beter eerst de x1950pro kan kopen en later die weer verkopen en dan voor een dx10 kaart gaan. las net dat nvidia al bezig is met 8600 en nog een voor kwartaal 2 dit jaar,. ati komt ook uit met hun r600 maar denk dat de buget kaarten nog even op zich laten wachten.

wat je ook kan doen is een 7900GTO, zag hem vorige week nog bij alternate, nu niet meer :(.

Verwijderd

Topicstarter
laurensxeon schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:07:
kwee nie denk dat je beter eerst de x1950pro kan kopen en later die weer verkopen en dan voor een dx10 kaart gaan. las net dat nvidia al bezig is met 8600 en nog een voor kwartaal 2 dit jaar,. ati komt ook uit met hun r600 maar denk dat de buget kaarten nog even op zich laten wachten.

wat je ook kan doen is een 7900GTO, zag hem vorige week nog bij alternate, nu niet meer :(.
Ja ik zie nu ook het nieuwes op de frontpage, voor dit geld heb je in maart een 8000 kaart die veel beter presteert. Balen, ik had wel zin om oblivion en cod2 te gaan spelen enzo.

Verwijderd

Mijn laptop met een Geforce 4 (3,2 AMD Athlon 64, 512 2700 DDR, 4200 RPM HD) trekt call of duty gewoon goed! met nog hogere settings dan standaard. Dus kan het probleem niet ergens anders liggen. Weet je trouwens al of je AGP of PCIe hebt? En lees voor de rest benches om vga te vergelijken binnen je budget. Je systemspecs zijn echt prima hoor. koop gewoon een 7600GT nu o.i.d. Voor dat DX10 mainstream is...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:10:
Mijn laptop met een Geforce 4 (3,2 AMD Athlon 64, 512 2700 DDR, 4200 RPM HD) trekt call of duty gewoon goed! met nog hogere settings dan standaard. Dus kan het probleem niet ergens anders liggen. Weet je trouwens al of je AGP of PCIe hebt? En lees voor de rest benches om vga te vergelijken binnen je budget. Je systemspecs zijn echt prima hoor. koop gewoon een 7600GT nu o.i.d. Voor dat DX10 mainstream is...
cod 2 he...
maar ik snap het inderdaad ook niet helemaal ,, ik heb tijden oblivion gespeeld, waarbij het spel toch voornamelijk om mijn ram hing. Maar het werkte wel.
Pagina: 1