Overklokken AMD 64 3500+

Pagina: 1
Acties:

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 22:45
AMD Athlon 64 3500+
11x235 = 2587 mhz
2 x 512 mb Ram geheugen PC3200 (2.5-3-3-8 @ 200 mhz) (2.0.3-3-7 @ 166mhz)
Voltage: 1.550 Volt
Moederbord: Gigabyte GA-K8NF-9

Ik heb hem nou overklokt tot 2587 mhz, de temperatuurs zijn stressed na een 1 uur
47 graden. Daarom wil ik hem graag nog verder overkloken.

Ik las in verschillende topics hier dat je een PCI Lock aan moet zetten, ik kan deze
optie nergens vinden in me moederbord. En las ook nog wat over geheugen timings lager zetten voor nog betere overklok resultaten.
Ik zat als goed is nu aan me limiet wat betreft deze snelheid op de voltage.
Ik wou me voltage iets hoger dan, alleen zie ik in de bios dat het zo staat.

1.525
1.550
1.650

Dus dat zou ik een stap moeten doen zou beteken, dat ik in een keer hem met 0.100 volt moet ophogen en in verschillende topics hier stond dat je beter met stapjes van 0.025 kon doen.

Is dit aan te raden om ze stap omhoog te gaan, zodat ik nog meer kan overklokken, de temperatuurs zijn op dit moment geen probleem.

Alvast bedankt

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Als de temperatuur het toelaat zou ik het gewoon proberen, mocht het niet lekker werken dan kun je je pc binnen 5 minuten alweer uitgezet hebben om het terug te zetten. Hou wel goed de temperaturen in de gaten, en stress hem eens een tijdje.

Verwijderd

Ik heb mijn 3500+ (Clawhammer) overgeclocked naar 2640mhz (11x240). Idle zo'n 41 en stressed 55 graden (X2 4400+ Stock koeler :) ) Helaas een A8N-VM hier, max htt 240, voltages niet in te stellen en ga-zo-maar-door pff }:|

Maar weer ontopic:
een PCI lock hoefde (en kan) ik ook niet in te stellen, blijkbaar is dat al. Lijkt me ook wel sterk, anders zou je hardeschijf e.a. al defect zijn geraakt.

Voltage naar 1.525 ophogen lijkt me geen probleem.

veel succes! :)

• Da_Vince
Iemand anders nog een reactie?

want als ik hem opverhoogd met 0.100 Volt, moet ie niet daarna dood gaan door te veel stroom

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

rimpeldinky

nani?

je kan er (redelijk) van uit gaan dat de waardes in je bios niet meteen dodelijk zijn voor je CPU (tenzij je een echt overclockersbord hebt alla asus commando ofzo)

niet voor 24/gebruik, maar voor benchmarkruns is het meestal niet dodelijk hoor

*burp*

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik weet niet helemaal zeker (Bewijs :P) maar volgens mij is het zo dat je dan het leven van je compje iets korter maakt als je em ver overvolt.

Maar als je em echt harder rondjes wil laten rennen, zou je het wel kunnen doen ja :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

rimpeldinky

nani?

je cpu bestaat uit allemaal poorten welke snel schakelen. meer stroom schakelen ze harder dus slijten ze harder, als ze sneller schakelen(gewone oveclock) slijt het ook harder, maar dat betekend alleen dat het in plaats van 10 jaar misschien 8 of 7 jaar mee gaat..

*burp*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Da_Vince schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:33:
Iemand anders nog een reactie?

want als ik hem opverhoogd met 0.100 Volt, moet ie niet daarna dood gaan door te veel stroom
Hij zal niet gelijk doodgaan, zeker niet zolang hij niet te warm wordt.

Wat je ook kunt doen is hem gewoon even een tijdje laten lopen op het huidige voltage en kijken of je daarna wat verder kunt komen, waarbij ik het ding wel wat warmer zou laten lopen (tegen de 60C). Bij de Athlon XPtjes was het zo dat je ze zo een beetje kon laten inbranden en ze na verloop van tijd ook op een lager voltage hogere snelheden haalden.

• Da_Vince
Ik heb hem nou op 1.650 volt draaien en loopt al half uur stabiel met prime95

2633 mhz

tot nu toe 49 graden.

Ik lees ook veel over geheugensnelheid en divider ofzo. Daar snap ik nog niet zo veel van
Moet je je geheugensnelheid in de bios lager zetten? zodat je de processor nog sneller kan laten lopen?

EDIT:

Nadat ik dit bericht getypt kreeg ik zwart scherm en daarna een blauw en daarna starte de pc opnieuw op. In de bios temperatuur gekeken, die was 47 graden dit was het probleem niet neem ik aan?

Ik denk iets met geheugensnelheid ofzo, maar dat snap ik niet echt.

[ Voor 31% gewijzigd door Da_Vince op 15-01-2007 13:05 ]

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
1.650 is dan weer teveel van het goede lol...

ik zou niet hoger gaan dan 1.550 volt voor 24/7

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

ikbengoofy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:44:
1.650 is dan weer teveel van het goede lol...

ik zou niet hoger gaan dan 1.550 volt voor 24/7
Ik draai hier al een maandje of 4 met een 4400x2 aan 1.76v Vcore >:). Slijtage zal wel een pak hoger liggen, maar hij werkt nog steeds. Zit een Zalman 7000cu koeler op.

Als je echter nog lang geniete wilt hebben van je cpu zou ik toch stoppen op 1.6V hoor

• Da_Vince
Laten we zeggen dat de processor nog 1 jaar mee moet, niet zo lang meer. Maar hoeso is 1.650 volt teveel van het goede? hij wordt niet warmer dan 48 graden.

Maar is er niet meer uit te halen/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Da_Vince schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:01:
Laten we zeggen dat de processor nog 1 jaar mee moet, niet zo lang meer. Maar hoeso is 1.650 volt teveel van het goede? hij wordt niet warmer dan 48 graden.

Maar is er niet meer uit te halen/
Een te hoog voltage voor lange tijd kan de levensduur van de chip ook drastig omlaag helpen, ook al blijft de temp niet heel hoog.

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:33

PKN