[showcase] Uiterwaarden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Vandaag eindelijk weer eens prettig weer, dus voor de zoveelste keer de uiterwaarden in gedoken. Er komt denk ik nog een update van de andere cam, waar ik wat vogelpics mee gemaakt heb.

Hier de 10 uit de k10d + 18-55: (*klik voor ietwat grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/817/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/818/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/819/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/820/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/821/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/822/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/823/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/824/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/825/medium

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/826/medium

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 14-09 19:57
5+6 / 9+10 doen het 'em voor mij; lekkere toning, kijkt sfeervol weg :)

Op sommige platen vind ik alleen de toegepaste vignettering wat te expliciet het beeld domineren

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 14-01-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Nummer 6 is lekker :) De rest heeft een lekkere sfeer. Bij nummer 2 is de vignetting wel een beetje vreemd uitgevallen omdat het a-symetrisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mooie fotos, alleen is je "watermerk" wle erg makkelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Is puur voor naamsbekendheid, niet om te beschermen, daar krijg je gewoon een rekening voor ;)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Ja hoor, het is weer een Simon serie! :)

1, 6 en vooral 9 vind ik erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 is prachtig inderdaad, de rest ook, alleen soms iets te aangedikt in photoshop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

#1 Prachtig!
#2 Beetje saai en teveel vignetting.
#3 Okee.
#4 Apart, ik weet niet of ik de bewerking nou wel of niet moet waarderen.
#5 Kleurtjes okee, onderwerp vind ik minder, veel vignetting.
#6 Rustige plaat, wel okee.
#7 Doet me niks.
#8 Prima.
#9 _o_ Compositie en kleuren zijn top.
#10 Aardig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Je contrasten en kleuren zijn erg goed zo, niet overdreven maar wel aanwezig. Je composities zijn over het algemeen lekker, hoewel nummer 7 niet echt interessant vind. Nummer 1 valt voor mij een beetje uit de serie zo zonder kleuren. De panorama is erg leuk en de highlights in het gras zijn niet irritant, alleen die enorme vlek vind ik wel vervelend. Dan nog even over die ongelijkmatige vignettering, waarom? Ik vind het storend om te zien dat er af en toe slechts in één hoek vignettering is, of juist in alle hoeken behalve één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Hey ouwe, zou ik foto #9 mogen hebben op desktop formaat 1280x1024, zonder watermerk, als dit niet te veel gevraagt is? Ik wil hem als achtegrond hebben. :P

En hij is echt extreem goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puike serie hoor, toppie. 1, 3 en 9 zijn echt mijn favoriet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
GsJosh schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:06:
Je contrasten en kleuren zijn erg goed zo, niet overdreven maar wel aanwezig. Je composities zijn over het algemeen lekker, hoewel nummer 7 niet echt interessant vind. Nummer 1 valt voor mij een beetje uit de serie zo zonder kleuren. De panorama is erg leuk en de highlights in het gras zijn niet irritant, alleen die enorme vlek vind ik wel vervelend. Dan nog even over die ongelijkmatige vignettering, waarom? Ik vind het storend om te zien dat er af en toe slechts in één hoek vignettering is, of juist in alle hoeken behalve één.
Dank voor je commentaar (én natuurlijk alle anderen), je die vignetting in 1 hoek, dat is beetje m'n eigen schuld, komt door doordrukken/tegenhouden. Ik ga nog kijken of ik dat wat netter afwerk.

Morgen fix ik #9 wel ffies in 't groot

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

#9 is mijn favoriet. Lekkere toning in de kleuren. Jammer van de linkerbovenhoek, maar dat wist je inmiddels. Eindelijk weer een mooie zonnige fotografeerdag.

Geschoten vanaf een statief ;) Met filter? Cokin P120 of Cokin P121?

Het heeft even geduurd sinds de landschapsmeeting in Zutphen, maar ik heb onlangs bij Konijnenberg wat Cokin ND graduele filters gehaald. De houder had ik uit Hong Kong laten komen met wat Hoya Pro1 filters (adres van Neographikal). Ik ben nu op zoek naar een goed opbergsysteem voor de 4 plaatjes. In mijn Lowepro filteretui passen ze wel, maar ik ben bang dat ze dan krassen/breken. Zal ik ze met zijn allen in 1 doosje kunnen stopppen? Heb jij hier ervaring mee? Of heb jij er maar 1? (Ik heb 120, 121, 122 & 123 gehaald)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Had je er al over gesproken @ IRC, maar wil toch hier nog even kwijt dat ik het een erg fijne serie vind. Lekker Simon-style, het is altijd leuk dat je een bepaalde stijl kan herkennen in een serie :)

Erg lekkere verzadigde kleuren, mooie contrasten, gewoon prima ploatjes!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ajhaverkamp schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:02:
#9 is mijn favoriet. Lekkere toning in de kleuren. Jammer van de linkerbovenhoek, maar dat wist je inmiddels. Eindelijk weer een mooie zonnige fotografeerdag.

Geschoten vanaf een statief ;) Met filter? Cokin P120 of Cokin P121?

Het heeft even geduurd sinds de landschapsmeeting in Zutphen, maar ik heb onlangs bij Konijnenberg wat Cokin ND graduele filters gehaald. De houder had ik uit Hong Kong laten komen met wat Hoya Pro1 filters (adres van Neographikal). Ik ben nu op zoek naar een goed opbergsysteem voor de 4 plaatjes. In mijn Lowepro filteretui passen ze wel, maar ik ben bang dat ze dan krassen/breken. Zal ik ze met zijn allen in 1 doosje kunnen stopppen? Heb jij hier ervaring mee? Of heb jij er maar 1? (Ik heb 120, 121, 122 & 123 gehaald)
Hey,

Voor deze lens heb ik nog geen adapter ring, dus helaas alles PS, volgende keer beter. Ik heb een grote tas, daarin gaan in de zijvakken de filters (in hun doosje), dat zorgt voor bescherming :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
WietBoer, http://farm1.static.flick...57038874_25778aaeeb_o.jpg

dat is wel de juiste breedte, maar niet hoogte, maar dat moet geen punt zijn :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, mixed feelings. Over het algemeen vind ik het wel een lekkere serie maar soms ook echt niet ;).
Om te beginnen vlieg je alle kanten op met je nabewerking. Dit maakt het wat moeilijker om het als een serie te zien (op zich niet erg) en zorgt ervoor dat persoonlijke voorkeur een sterke rol gaat spelen.
Hierdoor zitten er een aantal foto's bij die het niet doen voor mij. Let wel: dit is puur persoonlijk en smaak gebonden en niet gebaseerd op technische argumenten oid (waarschijnlijk zijn er ook genoeg mensen die juist die platen wel lekker vinden).
Over de vignetting is al een hoop gezegd en hier ga ik over het algemeen in mee. De asymmetrische vignetting geeft mij erg het gevoel dat er gecropped is wat soms niet lekker uitpakt.

Om mezelf even te quoten in een eerdere serie van jouw:
djengizz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:15:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je platen het steeds meer moeten hebben van hun bewerking. Dat is ook een vak apart maar ik denk dat een combo (goede foto's + bewerking) alleen maar sterker is. Dit staat imo los van het feit of het nu realistisch bedoeld is of niet.
Begrijp me niet verkeerd: als serie zijn ze zeker showcase waardig en zoals ik al eerder gezegd heb ben je duidelijk een eigen stijl aan het ontwikkelen. En verder speelt persoonlijke voorkeur natuurlijk ook mee.
Voor mij geldt bovenstaande in iets mindere mate opnieuw voor deze serie.

#1: Hele mooie plaat, toch wel favoriet voor mij. Dreigend, mooie conversie en goeie compo.
#2: Mooi voorbeeld waar de bewerking het voor mij verpest. Te veel vignetting en de beetje analoge look vind ik net niet geslaagd. Compositie vind ik hier ook wat minder en de boom voorkomt een gevoel van diepte.
#3: Prima, kijkt lekker weg.
#4: Ik vind hem fijn. Weer een voorbeeld van extreme bewerking maar hier pak het me wel. Het hoog contrast icm met de kijkrichting van de persoon (links donker <--> rechts licht) en de toning vind ik mooi. Sfeervol.
#5: Aparte boom. In mindere mate geldt hier hetzelfde als bij #2.
#6: Duotoon vind ik fijn, de vignetting opnieuw te sterk voor mijn smaak. Onderwerp staat wat ver weg, valt extra op omdat er weinig 'foreground interest' is.
#7: Deze begrijp ik niet. Als landschap vind ik het niet geslaagd en als de auto's en de persoon het onderwerp zijn dan vind ik ze te onduidelijk. Had ik persoonlijk niet geplaatst.
#8: Mooi. Lekkere leegte en kleurtjes. De bewerking vind ik geslaagd.
#9: Lijkt wat op #8 maar toch vind ik hem nog beter. De scheiding tussen de twee weilanden links leidt het oog en geeft diepte. Opnieuw geslaagde compo en bewerking. Goeie tweede favoriet na #1.
#10: Leuk maar niet wow. Het standpunt boven het hek vind ik leuk, vignetting weer iets te, personen zijn een goeie toevoeging maar ze staan net niet lekker in het beeld voor mij.

Qua commentaar heb ik me niet ingehouden en het komt allemaal misschien wat negatief over. Toch vind ik het een prima showcase en een mooie aanvulling op je series.
Individueel zitten er een paar hele mooie platen tussen en zoals gezegd zijn de meeste van mijn negatieve punten smaak gebonden en hoop ik dat je het niet persoonlijk opvat.

Volgens mij kun je ondertussen echt een geweldige reeks maken van de uiterwaarden en landschappen rondom Lochem. Zou leuk zijn om een keer een overzicht serie te zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Djengizz, mixed feelings begrijp ik, #1 is ook mijn favoriet. De selectie is niet streng genoeg en ik ga misschien een totaal selectie van m'n lochem/uiterwaarden werk doen, ben ook aan een nieuw gebied toe :P

|>

Pagina: 1