[Orange] Ervaringen met e-mail

Pagina: 1
Acties:

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:10
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar ervaringen met de mailservice van Orange, en dan om precies te zijn negatieve ervaringen. Ik zal het even toelichten...

Sinds de overname van Wanadoo door Orange is er bij mij een hoop misgegaan met mijn e-mail. Zo kreeg ik de ene dat wel de Tweakers Nieuwsbrief, en de andere dag weer niet. Na verloop van tijd kwam de Tweakers Nieuwsbrief zelfs helemaal niet meer aan, en ook de AD Nieuwsbrief bleef weg. Op beide sites heb ik mijn mailadres gewijzigd van @wanadoo naar @orange, maar ook dat heeft niet geholpen. De nieuwsbrieven heb ik inmiddels overgezet naar een ander mailaccount.

Maar ook met mijn overige mail merk ik dat het regelmatig voorkomt dat ik mails niet ontvang. Zo heb ik pas een familielid gemaild (die eveneens Orange heeft), en die heeft mijn mail niet ontvangen.

Naar aanleiding van de nieuwsbrief-problemen heb ik contact gezocht met Orange. Ik werd daar echter zeer onvriendelijk te woord gestaan, en het probleem zou absoluut niet bij heb liggen.

Vandaag heb ik maar weer een mail de deur uitgestuurd naar Orange, deze keer met een concreet voorbeeld. Drie dagen terug heb ik vanaf het account van mijn vader een mail gestuurd naar mijn eigen account en naar mijn Hotmail. Op mijn eigen account is de mail nooit binnengekomen, op mijn Hotmail kwam hij een dag later pas aan.

Ik ben nu benieuwd of er meer Tweakers onder ons zijn die dergelijke problemen met Orange hebben, in de hoop om Orange eventueel te confronteren met een groot aantal klachten. In deze huidige tijd zou e-mail in mijn ogen een betrouwbare service moeten zijn.

• superbiker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-11 14:53
Heb je de instellingen al gewijzigd?
van pop.wanadoo.nl naar pop.orange.nl en
van smtp.wanadoo.nl naar smtp.orange.nl.
Het schijnt dat hier bij een aantal mensen het probleem zit.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

beetje offtopic, maar waarom maak je gebruik van de orange mailservice?

Ik maak persoonlijk nooit gebruik van de e-mail service van de provider, omdat ik niet elke keer van e-mail adres wil wisselen als ik een nieuwe provider heb. Er zijn genoeg goede (gratis) alternatieven.

[ Voor 67% gewijzigd door j-w op 14-01-2007 19:20 ]

• Ernie_rules
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 19:42
Ik heb ook problemen met de uitgaande smtp.wanadoo.nl en smtp.orange.nl, mails komen soms helemaal niet aan.

Ik laat de email van de uni binnenkomen op outlook en mail dus via de provider naar buiten, wat dus niet werkt. Ik heb al op google en andere fora gekeken maar ik ben nog geen oplossing tegengekomen. Heb jij al een oplossing voor het probleem?

...::Under Construction::...