[Bootable USB] lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Nou ben nu al 4,5 uur bezig en het lukt nog steeds niet:S

ik probeer dus mijn VGA Bios te flashen, easy zou je zeggen diskette erin > bootdisk > nvflash e.d progjes erop rebooten, bios backuppen, aanpassen en weer terug plaatsen..nou probleem 1: mijn diskette drive wilt maar niet werken.. alles al geprobeert zelfs al een nieuwe eronder gehangen dat werkt niet ..nog niet zo'n ramp aangezien je toch een USB bootable kunt maken [hier begint het probleem] mkbt20 werkt hier voor geen meter, wat ik dus gedaan heb:
boot98.exe ergens vandaan gevist zodat ik dos kan draaien vanaf m'n USB hierna mktb gedownload nog wat verder gelezen en toen met opdracht prompt (cmd in uitvoeren dan) zou ik graag naar mapje F:/xxx willen en daar mkbt -x bootsect.bin J willen uitvoeren zodat mijn J: (USB) een bootsector krijgt en ik fijn mijn progjes hiervan kan draaien, nu weigert opdracht prompt dit gewoon te doen (ja ik ben als admin ingelogt) ik weet echt geen raad meer ... google draait al overuren dankzij mij en van de GoT topics: "help mijn bios flash is mislukt" wordt ik ook niet wijzer...

Wie kan mij helpen ?

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Verwijderd

Crossposten, ook verkapt is niet erg wenselijk, wel?

-Schakel eerst het diskettestation in het BIOS uit
-Formatteer de USB stick op FAT16/FAT32

Een truuk die ik gebruikte is om de inhoud van een opstartdiskette sector voor sector op de stick te zetten inclusief bootsector, want dat is wat jouw stick niet blijkt te lusten. Daarna de partitie resizen op maximale grootte. (Deze truuk werkt alleen op FAT12/16). Lopen zal ie.

Je zoekt ook verkeerd denk ik. Ik kan ook niet zo goed zoeken, maar keywords als: bootsector op USB drive, bootable usb freeware, make usb bootable howto, enzovoorts

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 18:12 ]

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Nou ik heb al lang gezocht trust me, en 9 v.d 10x is het weer raak met mkbt20 maar cmd.exe wilt niet meewerken.. als die nou gewoon deed wat er van hem gevraagt werd was alles al opgelost..

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Probeer die HP utility...

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Ik weet niet of je het kunt, maar hier kom ik met harddumping aan.

Open een sectorviewer/writer en copieer alle sectoren van een opstartdiskette naar de USB drive of download een bootable image van www.bootdisk.com. Daarna de partitie natuurlijk resizen. Een USB stick met 1,34 MB aan ruimte is niet veel. Je zit ook met FAT12 opgescheept en deze zul je moeten converteren.

Kijk, bootable krijg ik hem altijd, maar het zal niet makkelijk gaan.

Hoe staat het met je zoektoch naar Howto's?

PS: Ik ga ervanuit dat je BIOS van USB kán booten. Misschien moet je even gaan flashen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 23:10 ]