[@home] router loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• paperclipke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 13:44
Meerdere keren per dag geeft windows xp home aan dat de kabel van de lan-verbinding niet is aangesloten. Na een paar minuten herstelt de verbinding zich meestal weer.

Ik gebruik een Linksys WRT54G versie 7.0, hierop zijn 3 computers aangesloten waarmee ik het probleem tegelijkertijd ondervind. De computers zijn verbonden met de router via een cat5e kabel. De router is verbonden met een modem: Motorola Surfboard (zwart) van @home zonder telefonie.

Ik heb gebeld met de Cisco klantenservice. We hebben het volgende geprobeerd:
-een andere firmware te gebruiken,
-de maximale MTU te verlagen,
-andere kabels te gebruiken,
-de maximale DHCP release geldigheid tot een week te verhogen.
Ik heb geprobeerd een andere router aan te sluiten maar deze loopt ook vast.

@home wil me niet helpen zolang ik geen problemen ondervind zonder het gebruik van een router. Een verbinding tussen pc en modem zonder router lijkt goed te werken maar is geen geschikte oplossing voor het probleem.

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Als je dit probleem bij meerdere routers hebt, dan zal het waarschijnlijk aan je XP-home installatie liggen.
Je kunt wellicht hier naar kijken: How to reset Internet Protocol (TCP/IP) in Windows XP
Je hebt ook een andere netwrekkaart geprobeerd?

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om van de 3 pc's de ipadressen, subnetmask en gateway manueel in te stellen.

pc 1 ip: 192.168.1.100
pc 2 ip: 192.168.1.101
pc 3 ip: 192.168.1.102

Subnetmask overal 255.255.255.0
En gateway overal 192.168.1.1 <- ip van router
Kijk eens of het dan beter gaat.

edit: een andere router loopt dus ook vast....lees dan de reply van McKaamos ff

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 17:48 ]

Verwijderd

Darthroy schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:40:
Als je dit probleem bij meerdere routers hebt, dan zal het waarschijnlijk aan je XP-home installatie liggen.
Je kunt wellicht hier naar kijken: How to reset Internet Protocol (TCP/IP) in Windows XP
Je hebt ook een andere netwrekkaart geprobeerd?
Hij heeft het ook met meerdere pc's
Dus je zou de router als schuldige aan kunnen wijzen, misschien dat het dhcp gedeelte een beetje brak is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is dat met meerdere routers?
Wordt er toevallig veel Bittorrent gebruikt? Dat geeft nl vaak router lockups.
Je zou een softwarematige router kunnen gaan gebruiken als je geen geschikte normale router kan vinden.
Softwarematige routers bestaan uit een PC met 2 netwerkkaarten en een stuk software die het delen van de internet verbinding regelt. (ik heb hele goeie ervaringen met de software van Kerio)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• paperclipke
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:41:
Je zou kunnen proberen om van de 3 pc's de ipadressen, subnetmask en gateway manueel in te stellen.

pc 1 ip: 192.168.1.100
pc 2 ip: 192.168.1.101
pc 3 ip: 192.168.1.102

Subnetmask overal 255.255.255.0
En gateway overal 192.168.1.1 <- ip van router
Kijk eens of het dan beter gaat.
Ik heb het met vaste ip-adressen geprobeerd, maar het probleem lijkt niet bij TCP-IP te liggen, het lijkt alsof de router even uitgaat. Bij de andere typen routers blijft de router volledig vastzitten tot een reset.

• paperclipke
McKaamos schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:44:
Is dat met meerdere routers?
Wordt er toevallig veel Bittorrent gebruikt? Dat geeft nl vaak router lockups.
Je zou een softwarematige router kunnen gaan gebruiken als je geen geschikte normale router kan vinden.
Softwarematige routers bestaan uit een PC met 2 netwerkkaarten en een stuk software die het delen van de internet verbinding regelt. (ik heb hele goeie ervaringen met de software van Kerio)
Ik krijg het probleem als ik alleen aan het surfen ben zonder P2P software of bittorrent. MSN staat wel aan.

Verwijderd

Als je dan pc 1 aansluit op de router, en pc2 en pc3 niet fysiek verbind, loopt het dan beter?
Zonee, probeer dan alleen pc2 aan te sluiten en pc1 en pc3 niet...etc.

Hoelang duurt het trouwens voordat de router vastloopt?

• paperclipke
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:54:
Als je dan pc 1 aansluit op de router, en pc2 en pc3 niet fysiek verbind, loopt het dan beter?
Zonee, probeer dan alleen pc2 aan te sluiten en pc1 en pc3 niet...etc.

Hoelang duurt het trouwens voordat de router vastloopt?
Als ik Pc1 of Pc2 direct aansluit zonder de andere pc's lijkt het niet beter te lopen.

Hoelang het duurt is verschillend, soms een dag en soms 10 minuten, ik kan er niet echt een vaste tijd aan geven. Ik heb even het vermoeden gehad dat hij eerder vastloopt als ik veel zelfgemaakte emoticons van msn verstuur.

Verwijderd

En pc3 alleen aansluiten heb je ook al geprobeerd?
En doe msn eens continu uit.

Via netstat zie je ook niet dat de pc (pc1,pc2 of pc3) veel verbindingen open heeft staan?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 18:04 ]

• paperclipke
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:01:
En pc3 alleen aansluiten heb je ook al geprobeerd?
En doe msn eens continu uit.

Via netstat zie je ook niet dat de pc (pc1,pc2 of pc3) veel verbindingen open heeft staan?
alleen pc 3 aansluiten lijkt ook niet te helpen. Het aantal verbindingen lijkt erg mee te vallen, ik zie in netstat maar 20 verbindingen.
Zonder MSN treedt het probleem soms ook op.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hé ik heb een soortgelijk probleem bij een klant van me.

Heb er een standaard Sweex routertje neergezet en dat werkte prima. Maar inmiddels valt de verbinding vaak weg. Nou had ik bij een andere klant hetzelfde probleem, router resetten was vaak voldoende (of zelfs alleen het WAN IP refreshen). Na een tijdje heb ik het WAN IP eens handmatig ingesteld en sindsdien heb ik daar nooit weer een probleem gehoord.
Bij deze klant heb ik ook een WAN IP handmatig ingesteld maar gister kreeg ik telefoon dat het nog steeds mis was...

Ik heb het idee dat het probleem aan de @home kant ligt maar ik zou niet weten hoe ik dat hard moet maken...

• paperclipke
Beekforel schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:17:

Heb er een standaard Sweex routertje neergezet en dat werkte prima. Maar inmiddels valt de verbinding vaak weg. Nou had ik bij een andere klant hetzelfde probleem, router resetten was vaak voldoende (of zelfs alleen het WAN IP refreshen). Na een tijdje heb ik het WAN IP eens handmatig ingesteld en sindsdien heb ik daar nooit weer een probleem gehoord.
Bij deze klant heb ik ook een WAN IP handmatig ingesteld maar gister kreeg ik telefoon dat het nog steeds mis was...

Ik heb het idee dat het probleem aan de @home kant ligt maar ik zou niet weten hoe ik dat hard moet maken...
Dat lijkt inderdaad een soortgelijk probleem.
Ik heb het ook getest met een sweex router, waarmee ik altijd al werkte. Toen deze telkens vastliep en gereset moest worden, dacht ik dat dat apparaat gewoon gaar was (en oud) en heb ik maar een linksys gekocht, toen deze ook problemen gaf begreep ik er niets meer van.

Verwijderd

Ik weet niet of je de router nog terug kunt brengen, maar prober anders eens een wrt54GL.
Deze router is linux bassed, en is hardware matig beter dan de wrt54G. Heb de GL zelf ook in comb met @home.

• paperclipke
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:35:
Ik weet niet of je de router nog terug kunt brengen, maar prober anders eens een wrt54GL.
Deze router is linux bassed, en is hardware matig beter dan de wrt54G. Heb de GL zelf ook in comb met @home.
Dat klopt, ik vind het inderdaad jammer dat ik geen linux based router heb en geen linux firmwares kan draaien, tot versie 6 ging dat nog wel bij de WRT54G maar ik wist niet dat ik een GL had moeten nemen omdat er al een versie 6 en 7 was. Helaas kan ik het apparaat niet meer terugbrengen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 19:30

Caveman

whahoehaha

http://www.troublesathome...es/3/3742.html?1050764705

Misschien heb je hier iets aan.... er staan wel meer van dit soort problemen met @home, ik zou iig eens op dat forum rondneuzen. Heb zelf @home gehad, en ook hetzelfde probleem ondervonden. Andere router geprobeert, dat ging even goed maar daarna niet meer, het schijnt iets met ARP-stormen te maken hebben. Wat dat precies zijn heb ik niet verder uitgezocht, ben gelukkig overgestap naar een andere provider.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

paperclipke schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:39:
[...]

Dat klopt, ik vind het inderdaad jammer dat ik geen linux based router heb en geen linux firmwares kan draaien, tot versie 6 ging dat nog wel bij de WRT54G maar ik wist niet dat ik een GL had moeten nemen omdat er al een versie 6 en 7 was. Helaas kan ik het apparaat niet meer terugbrengen.
Misschien dat er een goede pc winkel bij je in de buurt zit.
En dat je dan ff een WRT54GL kunt uitproberen.
Werkt de GL ook niet, dan breng je hem gewoon terug.
Bij een beetje shop kun je dat wel regelen. Heb hetzelf zo bij Norrod geregeld. Ik had eerst een netgear, maar die beviel me niet, en toen omgeruild voor de WRT54GL

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 18:46 ]

• paperclipke
Caveman schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:44:
http://www.troublesathome...es/3/3742.html?1050764705

Misschien heb je hier iets aan.... er staan wel meer van dit soort problemen met @home, ik zou iig eens op dat forum rondneuzen. Heb zelf @home gehad, en ook hetzelfde probleem ondervonden. Andere router geprobeert, dat ging even goed maar daarna niet meer, het schijnt iets met ARP-stormen te maken hebben. Wat dat precies zijn heb ik niet verder uitgezocht, ben gelukkig overgestap naar een andere provider.
Misschien heeft het inderdaad wel iets met arp signalen te maken. Als ik met ethereal analyzer kijk krijg ik ongeveer 4 arp signalen per seconde. Verder krijg ik alleen wat tcp en udp signalen die gewoon van msn komen. Volgens troublesathome is het maximum arp signalen pas bij 20 per seconde. Dit lijkt niet het probleem te zijn hoewel ze misschien af en toe heel hoog worden op het moment dat de router vast loopt. Ik heb ethereal maar 1 minuut gedraaid, zou het nuttig zijn om dit een dag lang te doen?

Verwijderd

edit

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 18:43 ]

Verwijderd

Beekforel schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:17:

Handmatig het WAN ip instellen kan leiden tot afsluiting / tijdelijk geen internet, omdat @Home dit ziet als IP Diefstal. Er is sprake van DHCP en als jij een IP adress vasthoudt terwijl die aan een ander hoort toegewezen te worden,, tja.. O-)

@Home geeft je idd geen support op de router. Je zegt dat er met netstat 20 connecties openstonden, heb je dat per PC getest of per allemaal, 20?

Goedkope routers gaan nu eenmaal snel op hun bek, als je teveel Poorten gebruikt, of toewijst. Een voorbeeld hiervan is dat ik ooit stomweg 1 t/m 65535 toegewezen naar PC 1, bij gamen vloog de verbinding eruit...

rara maakte het Spel niet eens gebruik van al deze poorten, dus waarom loopt het dan vast :?

Naja.. ervaringswijs heb ik geleerd dat je alleen de poorten die je ook daadwerkelijk nodig hebt per pc, moet forwarden. Dus niet complete ranges, maar alleen 21 bijv en 6776 voor iets anders. Dat werkt hier wel gewoon.

• paperclipke
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Handmatig het WAN ip instellen kan leiden tot afsluiting / tijdelijk geen internet, omdat @Home dit ziet als IP Diefstal. Er is sprake van DHCP en als jij een IP adress vasthoudt terwijl die aan een ander hoort toegewezen te worden,, tja.. O-)

@Home geeft je idd geen support op de router. Je zegt dat er met netstat 20 connecties openstonden, heb je dat per PC getest of per allemaal, 20?

Goedkope routers gaan nu eenmaal snel op hun bek, als je teveel Poorten gebruikt, of toewijst. Een voorbeeld hiervan is dat ik ooit stomweg 1 t/m 65535 toegewezen naar PC 1, bij gamen vloog de verbinding eruit...

rara maakte het Spel niet eens gebruik van al deze poorten, dus waarom loopt het dan vast :?

Naja.. ervaringswijs heb ik geleerd dat je alleen de poorten die je ook daadwerkelijk nodig hebt per pc, moet forwarden. Dus niet complete ranges, maar alleen 21 bijv en 6776 voor iets anders. Dat werkt hier wel gewoon.
Die 20 verbindingen heb ik op de pc waarop ik zelf werk. Aangezien ik alleen thuis ben, en alleen mijn eigen pc aanstaat zullen dat alle verbindingen van dat moment zijn. Ik verwacht niet dat op de andere pc's meer verbindingen in gebruik zullen zijn.

Is de WRT54G echt een goedkope router? Welke zou het probleem misschien kunnen verhelpen?
Pagina: 1