Toon posts:

[solidworks] performance 3d windows software notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Deze jongen overweegt een apple notebook aan te schaffen. Ik werk tot op heden op een dual celeron pc uit het jaar kurk, waarop ik ontwerp met solidworks. Dit gaat tot nog toe heel redelijk.

aan de andere kant is het nu hoog tijd om in iets hedendaagser te investeren. Ik zou graag mobieler willen zijn. Daarom overweg ik een apple notebook aan te schaffen. Onder osx zou ik dan de huishoudelijke zaken willen doen (internetzaken, administratie etc.) en dan naar windows booten om met solidworks te werken.

Op de site van solidworks kan ik niet uitvinden of de performance van de apple notebooks volstaat voor solidworks. Is er iemand met ervaringen op dit gebied? Goed idee of niet?

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Ik heb zelf SolidWorks 2006 op mn macbook (1e generatie, met niet met een Dual Core 2 Proc.) en 2 gig geheugen (wat echt nodig is). Maar dat gaat echt wel redelijk, de grafische kaart van de macbook is niet geweldig. Mocht je wat meer geld te besteden hebben, kan ik een macbook pro aanraden. Daar werkt het een heel stuk beter op (wel met 2gig).

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-02 18:20
Solidworks hangt niet zo heel erg op de graka, de processor is belangrijker. Alleen als je een pro kaart (Quadro of FireGL) kan deze meeaccelereren. Ik draai SW op m'n XPSM1710 met 2.0 Ghz C2D en 1 Gig ram, en dat draait vlot, dus ik verwacht op een apple geen grote problemen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat de rekenkracht voor drie dee ontwerp niet vergeleken moet worden met de benodigde rekenkracht voor gaming. Voor zover ik ervaren heb, wordt de belasting het hoogst bij grote assamblies. Maw, als je een komplekse assambly wilt roteren, dan wordt de grafische kaart pas echt aangesproken. Klopt deze redenering?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja hoe meer er te zien is hoe zwaarder de grafische kaart het heeft. Als je veel met assembly's werkt die erg zwaar zijn (en bijvoorbeeld nu al traag zijn op wat voor pc je nu ook draait) dan is een intel integrated kaartje misschien geen goed plan, maar ik ken ook zat mensen waar het goed gaat.
Thedr schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:39:
Solidworks hangt niet zo heel erg op de graka, de processor is belangrijker. Alleen als je een pro kaart (Quadro of FireGL) kan deze meeaccelereren. Ik draai SW op m'n XPSM1710 met 2.0 Ghz C2D en 1 Gig ram, en dat draait vlot, dus ik verwacht op een apple geen grote problemen...
Das toch niet logisch? Ook "game" kaarten helpen met renderen, de profi versies kunnen het alleen beter.

[ Voor 50% gewijzigd door maratropa op 14-01-2007 17:57 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:49:

[...]

Das toch niet logisch? Ook "game" kaarten helpen met renderen, de profi versies kunnen het alleen beter.
Volgens mij wordt er in solidworks niet, of slechts op beperkte schaal gerendert. In mijn geval zijn mooie renders (nog-!) niet belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Zo. Vandaag macbookje pro gekocht:

Hardware Overview:

Machine Name: MacBook Pro 15"
Machine Model: MacBookPro1,1
CPU Type: Intel Core Duo
Number Of Cores: 2
CPU Speed: 2.16 GHz
L2 Cache (shared): 2 MB
Memory: 2 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MBP11.0055.B03
Serial Number: W864308KVWX
SMC Version: 1.2f10
Sudden Motion Sensor:
State: Enabled

Eerst even uitzoeken hoe dat boetkamp werkt, en dan lekker windows erop :+ . Ik zal voor de volledigheid nog laten weten hoe sw het hierop doet...
Dank voor reaksies _/-\o_

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 19:37
zo dat heb je snel geregeld.. 2e hands?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:22

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

boetkamp :P Waar macusers die toch windows blijven gebruiken moeten boeten :D

Hoeveel ram heb je? Dat maakt ook veel uit.
Heb zelf een ati X300 in mijn laptop en dat gaat prima met solidworks..Maar helpt zo'n GL kaart echt? Het zijn vaak volgens mij gemodificeerde gamekaarten..

[ Voor 13% gewijzigd door Mr_gadget op 15-01-2007 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
stan: nee nieuw, maar voorgaande generatie. scheelde toch weer honderden euri.
Mr gadget: 2 gig ram (eentje bij laten plaatsen)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:27:Eerst even uitzoeken hoe dat boetkamp werkt, en dan lekker windows erop :+ .
Parallels?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Zou mooi zijn als ik solidworks onder paralelles kan draaien, maar waarschinlijk moet ik naar boetkamp.

Verwijderd

Topicstarter
FYI:

Ik heb bootcamp geinstalleerd. Alles lijkt prima te werken. Solidworks geeft wel blauwe plekken bij roteren grote assamblies in shaded mode. Misschien een Open gL instelling :? ? Verder heb ik geprobeerd solidworks in extended display mode te draaien (desktop over twee monitoren) met m'n oude vga-tje. Het lukte in principe wel, maar ik denk dat solidworks (2003) zich daar niet echt voor leent, omdat je projectvenster en toolbox niet buiten het programmavenster kan plaatsen...
Mocht er iemand zijn die hier meer van weet, graag..
Dank voor reakties tot nu toe, _/-\o_
Pagina: 1