Plex en 80min

Pagina: 1
Acties:

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
iemand enig idee met welk programma ik wel 80min cd's kan branden op mijn plextor 8x2x20?
ik heb al Feurio, Nero en adaptec geprobeerd, maar bij alle 3 lukt het niet. :(

vast bedankt
Lukas

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Ik (ook 8220) doe het gewoon met Nero. Welke versie heb je?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:01
Gaat bij mij goed met Nero, Easy CD Creator en CDRWIN. Welke firmware versie heb je erin zitten? Ik kan me herinneren dat een van de oudere firmware versies problemen had met 80-minuten CD's.

Het kan overigens sowieso geen kwaad om naar de nieuwste versie te upgraden, dan kun je tenminste ook CloneCD gebruiken :-)

Verwijderd

het kan ook met WinOnCD 3.7

Je kum het zetten op 63, 74 en 80 minuten

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Ben eerst wel eens benieuwd wat er eigenlijk fout gaat met die 80min cd's.

Herkennen die programma's de cd's niet, pakt de brander ze zelf niet of gaat het mis met het branden zelf (en zo ja wat is de foutmelding) ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook geen problemen met 80 min cd's, zelfs die kan ik overbranden met de 8/2/20. Toch inderdaad maar eens met de firmware aan de gang...

• PuckStar
Allereerst bedankt voor al jullie reacties!

Firmware is 1.04
is volgen mij de laatste toch?
Nero versie is 4.0.0.1

Moet ik maybe bij de properties van die brander (apparaatbeheer) aanvinken "Sync data transfer"? want die staat nu uit.

Eh foutmeldingen. kweet ze niet precies meer. kga morgen wel weer wat cd's branden (die ik dan toch weer weg moet gooien, maarja)

Alle progs begonnen wel met branden! (dus de progs zien de cd wel en de brander pakt ze dus ook)
alleen feurio kwam met een melding dat het niet altijd goed hoeft te gaan met overburnen. maar dat is dus gewoon een standaard waarschuwing.

Alle progs stopten op verschillende punten met branden. met errors, die ik morgen (of later vanavond) nader zal omschrijven.

greetinx
Lukas

BTW Ik heb een 8x2x20 SCSI. Maybe dat dat uitmaakt.

Verwijderd

misschien ligt het aan die antieke nero probeer 5.X eens

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het is aan te raden Sync data transfer aan te zetten, maar het is naar alle waarschijnlijkheid niet de oorzaak van je probleem.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Hmmzz.. heb een 8x20 Scsi en volgens mij is 1.07 de laatste firmware. Dat is ook degene die ik draai en 80 min worden met elk prog perfekt gebrand!

• PuckStar
Daylights,
je hebt dan toch de PX-W8220Ti ?
op de plextor site zie ik daar geen firmware voor die hoger is dan 1.04
of de PX-W8220 gelijk aan bijvoorbeeld de PX-R820T want daar zie ik wel een firmware van 1.07

Ik heb sync. data aangezet, ook op me plextor scsi cdromspeler.
en ik ben nero 5.0 aan het downen.

Iemand nog suggesties?
oh ik ga nu wel effe de nieuwe firmware voor de plextor cdrom speler installeren.
maar die cdrom speler heb ik pas sinds vandaag, en daarvoor had ik het 80min cd probleem ook al.

• PuckStar
sorry. ik delete effe wat hierin stond :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
80 minuten heeft niets met overburnen te maken. Dat zijn gewoon CD's waar meer op kan!

een 74 minuten CD kun je, geloof ik, maximaal tot 78 minuten overburnen.

Houdoe

• PuckStar
ten eerste krijg ik de firmware van de cdrom speler niet geupgrade.
ik start de exe file op en klik op finish, en dan zegt tie: No drive found.
wat moet ik daar nou mee?

nu met een ander merk 80min cd gebrand met nero5
bij 98% komt hij met een foutmelding:
Write error, loss of streaming

met lenco 80min cd zelfde probleem, maar stopte hij al bij 94%,
maar volgens mij is dat iedere keer weer verschillend, en maakt het merk dus tot nog toe niet veel uit.

hier is een error log van nero 5.0 http://www.cama.nl/Lukas/Log.txt

thnkx voor reacties

Lukas

btw ik vroeg me af of de toegekende scsi eh, nummers!? goed staan.
cdrom speler staat op nummertje 3
en de brander op 4.
maar volgens mij las ik ergens dat de cdrom op de laatste moet, moet ik em dan terminaten ofzo? of staat dit zo wel goed?

Verwijderd

Als je de firmware wil upgraden, moet je eerst de jumpers op je brander anders zetten. Het staat in je handleiding hoe ze moeten staan.

• PuckStar
het gaat hier om het upgraden van de firmware voor mijn plex scsi cdrom speler, dus niet voor me brander, maar kzal effe kijken of voor upgraden van cdrom speler ook jumpers verzet moeten worden. thnkx!

maar dan is het probleem nog steeds niet opgelost. cdrom speler of niet, als ik van me harddisk 80min wil branden lukt dat ook niet :(

Lukas

• PuckStar
Heeft iemand nog een reactie? please thnkx

Lukas

Verwijderd

Owke,
Inderdaad, je hebt een nieuwe versie van nero, maar met oudere versies kan het ook. Zorg als je aan het branden bent geen virus programma aktief staat. Die zijn echt niet goed tijdens het branden. Je moet zorgen dat je scsi op 1 van je eerste poorten staat, want die heeft de hoogste prioriteit. Zorg dat je windows stabiel is, en dat geen andere programma's op de achtergrond draaien, zoals, icq, internet explorer, etc.
En nog een tip, LENCO cd's zijn slecht. Ik heb er zelf ook vaak problemen mee. Ik heb zelf de plextor 8432i (ide version)
Suc6 verders

• PuckStar
Tis nu heel wazig. ik heb 2 keer een test gedaan met branden (dus niet echt branden) en die gingen beiden goed op 80min.
dus ik denk ik ga ze echt branden.
eerste 2 gingen goed!!!!!! zowaar! :)
maar daarna weer 2 fout. kon ik weer weggooien.
ik snap hier nix meer van :(
Pagina: 1