'Kapotte' afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb hier momenteel het volgende draaien: Windows XP Pro en Xampp Lite 1.5.5 met Apache 2.2.3.

Heel vaak gebeurt het dat afbeeldingen niet goed laden. Jullie kennen allemaal wel afbeeldingen met felgekleurde vlakken (of juist niet gekleurd), dit is zoiets. Broncode wordt wel netjes geladen, PHP wordt netjes geparsed, alleen de afbeeldingen worden niet lekker geserveerd. Ik zou niet weten waar ik op moet zoeken, dus kan ook verder weinig over de situatie vertellen.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12
Dus je draait een apache webserver die open is voor de buitenwereld? En vervolgens loggen meerdere mensen vanaf diverse computers in op je website en zien ze corrupte plaatjes?

Wat voor browsers gebruiken ze, is dit bij I.E. en ookbij Firefox?

Wat voor soort plaatjes host je, GIF, JPEG, PNG, BMP, etc?

(Wat meer info zou geen kwaad kunnen..)

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuut op 15-01-2007 13:54 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mei schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:42:

Ik zou niet weten waar ik op moet zoeken, dus kan ook verder weinig over de situatie vertellen.
er kunnen heel veel dingen verkeerd zijn, als je hulp hier verwacht, kan het zin hebben wat meer informatie te geven of een voorbeeld waar dit foutgaat ..

kloppen bv de pfaden naar de afbeeldingen en kunnen deze 'los' in de browser wel ingeladen worden? zijn de bestanden zélf misschien beschadigd? staan de rechten goed op de directory?

gebeurt de fout altijd, of enkel op onregelmatige tijdstippen: de ene keer wel goed en de andere keer fout ... heb je dit ook op verschllende clients getest of gebeurt het enkel op één client (wat kan wijzen op een clientside probleem en niet tijdens het serveren zelf)?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Sluuut schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:53:
Dus je draait een apache webserver die open is voor de buitenwereld? En vervolgens loggen meerdere mensen vanaf diverse computers in op je website en zien ze corrupte plaatjes?
De boel draait op mijn laptop voor test- en ontwikkelwerk en mensen kunnen van buitenaf kijken hoe ver het ermee staat. Niet dat ik iedereen het adres geef, dus het is niet zo dat jan en alleman erop komt.
Wat voor browsers gebruiken ze, is dit bij I.E. en ookbij Firefox?
IE, FF, Opera.
Wat voor soort plaatjes host je, GIF, JPEG, PNG, BMP, etc?
JPG en PNG.
RM-rf schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:01:
kloppen bv de pfaden naar de afbeeldingen en kunnen deze 'los' in de browser wel ingeladen worden? zijn de bestanden zélf misschien beschadigd? staan de rechten goed op de directory?
Paden kloppen, los laden werkt, bestanden zijn niet beschadigd, rechten staan goed.
gebeurt de fout altijd, of enkel op onregelmatige tijdstippen: de ene keer wel goed en de andere keer fout ... heb je dit ook op verschllende clients getest of gebeurt het enkel op één client (wat kan wijzen op een clientside probleem en niet tijdens het serveren zelf)?
Het gebeurt meestal, maar niet altijd. Enkele afbeeldingen werken wel altijd goed, een paar anderen nauwelijks (99 van de 100 keer niet). Is met verschillende clients en browsers getest, kan me dus niet voorstellen dat het ergens anders aan ligt.