Toon posts:

Problemen met Gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik ben een grote WoW fan dus ook gister zat ik weer in mijn virtuele wereld te kloten tot op een gegeven moment me spel vast liep/het beeld freezde. Oké niks aan de hand kan gebeuren dacht ik zo en starte het spel weer opnieuw op, totdat het nog een aantal keer gebeurden. Ik vond het vreemd en probeerde het probleem op te sporen zoals iedereen doet als er iets aan de hand is. Ik hat dit probleem al eens eerder gehat en hat toen de drivers van Catalyst Control Center en daarmee ook van me videokaart gedownload, en dat werkte. Helaas mocht dat mij deze keer niet uit de brand helpen, ik heb Catalyst Control Center 7.1 gedownload in de hoop dat het zou werken maar dat dee het dus niet.Het werd alleen maar erger ik kreeg foutmelding over dat me Catalyst Control Center me VPU hat moet herstellen, enz, enz.

Ik vroeg me dus af of iemand een ideetje had om dit probleem te verhelpen? En of er meschien zelfs meer mensen zijn die dit probleem hebben of dit probleem herkennen.

Ik heb een:
AMD Athlon 3500+
2x 512MB geheugen
Radeon X1600 Series (256 MB)

Ik werk op Windows Profesional met Service pack 2 en DirectX 9.0c geinstalleerd.

Mochten er nog verdere vragen zijn kan je ze natuurlijk altijd vragen. :)

Bij voorbaat dank

R_Back.

EDIT: WoW is niet het enige spel dat vast loopt als ik er even mee bezig ben, Counter Strike: Source dee het ook niet. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 16:17 ]

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 14:24
Dit kan een warmte probleem zijn, van de gpu. Probeer eens een tooltje af te halen waarmee je de temps van de graka kunt uitlezen, bv atitray tools. Check op extreem hoge waardes.
Naar ik meen was WoW ook een gigantische geheugen sleur, je kan memtest ook eens draaien.

Probeer eens te stress testen met: rthdribl

[ Voor 8% gewijzigd door gerre22 op 14-01-2007 16:26 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Wat zijn de temperaturen van je videokaart? (Als die te hoog is, kijk dan even of er stof in je gpufan zit)
VPU Recover speelt meestal wel op als die te warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
gerre22 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:19:
Dit kan een warmte probleem zijn, van de gpu. Probeer eens een tooltje af te halen waarmee je de temps van de graka kunt uitlezen, bv atitray tools. Check op extreem hoge waardes.
Naar ik meen was WoW ook een gigantische geheugen sleur, je kan memtest ook eens draaien.

Probeer eens te stress testen met: rthdribl
We gaan hier mee aan de gang!

EDIT: Ik heb de rthdribl test gedaan en me gemiddelde FPS ligt zo rond de 60-65.
adyta schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:19:
Wat zijn de temperaturen van je videokaart? (Als die te hoog is, kijk dan even of er stof in je gpufan zit)
VPU Recover speelt meestal wel op als die te warm wordt.
Als het de Aux is in Everest Home Edition is mijn videokaart 38 °C, en heb me videokaart inderdaad al geprobeert stof vrij te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 16:42 ]

• gerre22
Probeer eens de settings maximaal te zetten en een 2de venster daarvan te openen zodat je graka echt zwaar belast wordt. En hou zo de temps in de gaten terwijl je dit doet.

Verwijderd

Topicstarter
gerre22 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:03:
Probeer eens de settings maximaal te zetten en een 2de venster daarvan te openen zodat je graka echt zwaar belast wordt. En hou zo de temps in de gaten terwijl je dit doet.
Ik hat het programaatje 2x opengezet en verder niks aangezien en me FPS lag rond de 30.

• gerre22
Geen crash dan? nou bij mij het venster 2 maal open, gemaximaliseerd, 16x filtering, gaf me een fps van 5 a 6 op beide vensters, hierna gaf men grafische kaart op. (zit een fout op het geheugen op bij mij denk ik, moet hem nog terugbrengen)
Heb de kaart zelfs moeten uitbouwe en alles 1 voor 1 terug moeten insteken voor de pc weer goesting had. Dit met een X1900XT. Zelfde fenomeen met atitools: artifact testing 1 minuut en poef, hangup.

Dus als dat progje bij jou stabiel loopt dan zit je graka wel snor denk ik. Dan zit het probleem ergens anders. Maar waar? Ken je windbg? Mss zit er ergens een crashlog die je kan uitpluizen.

Edit wat waren de temps bij het testen?

[ Voor 3% gewijzigd door gerre22 op 14-01-2007 17:34 ]

Pagina: 1