Toon posts:

Router laten port-forwarden naar internet server

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben een adsl abo'tje bij xs4all, en vandaar dus toegang tot de briljante newszilla server. Ikzelf heb op m'n kamertje een Tiscali-abo'tje, en dus geen toegang tot een fatsoenlijke newsserver. Nou vroeg ik me af of er adslmodems/-routers (weet ik hoe die dingen allemaal heten tegenwoordig...) zijn, die het mogelijk maken om een port te forwarden naar een internetserver. Zodat ik dus vanaf mijn kamer contact kan leggen met de router van m'n ouders om via dat ding uiteindelijk te kunnen downloaden van newszilla.
En als dat niet kan, is er wel windowssoftware die dat voormekaar krijgt? Én, belangrijker nog, gaat de newszilla hier intrappen?
Dank alvast.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44
Kan je het downloaden niet gewoon doen vanaf de PC van je ouders? Met remote desktop o.i.d.

• Xander
  • Nu online
Zoiets kun je iig wel oplossen met een VPN? Of misschien zelfs met een proxysever? (Geen idee of je daar nntp over krijgt)

Volgens mij moet het IP dat je in je NAT table invult bij de meeste routers namelijk wel een intern ip zijn...

Trouwens, even los van je optie om 'via je ouders' te downloaden... je kunt toch ook op newszilla inloggen met een niet-xs4all IP zolang je maar wel inloggegevens hebt (die van je ouders)? Dan zit je wel gecapped op 50kb/s per thread, maar dat zal niet veel slomer gaan dan wanneer je het via je ouders stuurt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt ook een betaalde newsserver nemen. Welk modem/router hebben je ouders?

Alles wat jij uitspookt via hun verbinding, zijn zij verantwoordelijk voor. Let daar ook op. Daar valt het delen van een verbinding daar ook onder, wat v.z.i.w. altijd in strijd is met de AV.

Edit:
Zie ook Art. 4.2, 4.3 en 4.5

Art.4.4 is wel een leuke >:)

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 14-01-2007 16:06 . Reden: inderdaad ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
@djluc: Kan, maar het probleem is dat die
a) Héél langzaam is. Als in héél langzaam. (PII-400mhz, 192 mb) En, zoals je al raadt, nauwelijks schrijfruimte heeft.
b) Niet zo vaak aanstaat.

@Xander: Hmm, de upstream hier is toch wel wat hoger dan 40KBps geloof ik. Verder had ik al ergens gehoord dat dit niet zou kunnen, maar als jij het zegt, moet ik toch maar eens de proef op de som gaan nemen...

Dank voor de reacties iig.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan heel ingewikkeld doen met VPN tunnels of zelfs bij je ouders een proxyserver neer zetetn.
Maar je kan ook gewoon voor €7.50p/m (=.25c per dag ;) )een abbotje nemen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
@PcDealer: Nu nog een veels te oud usb-modempje (early adopters probleem...) over ICS, maar aangezien ik toch al wireless wilde gaan fixen, vroeg ik me af of er routers zijn die dit zouden kunnen regelen. Verder mag je behoorlijk veel van xs4all, zoals servers draaien en meuk, dus denk dat ze hier ook niet moeilijk over zullen gaan doen.

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:04:
@Xander: Hmm, de upstream hier is toch wel wat hoger dan 40KBps geloof ik. Verder had ik al ergens gehoord dat dit niet zou kunnen, maar als jij het zegt, moet ik toch maar eens de proef op de som gaan nemen...
Ik zou zweren dat het wel werkte. De laatste keer dat ik het probeerde wel iig, misschien dat het tegenwoordig veranderd is...

En het is 50KBps per thread, met maximaal 3 thread's (per IP, dus met IPv6 kun je nog verder komen). Da's 150KBps. Ik gok niet dat je ouders een upload van meer dan 1Mbps als ik zo zie wat voor pc ze hebben? :P

Verwijderd

Topicstarter
@fsfikke: VPN is inderdaad een goed idee. Dank daarvoor. Verder is 7,50 per maand toch 90 euro per jaar. Kan je leuke dingen van doen...

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 14:21
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:55:
Mijn ouders hebben een adsl abo'tje bij xs4all, en vandaar dus toegang tot de briljante newszilla server. Ikzelf heb op m'n kamertje een Tiscali-abo'tje, en dus geen toegang tot een fatsoenlijke newsserver. Nou vroeg ik me af of er adslmodems/-routers (weet ik hoe die dingen allemaal heten tegenwoordig...) zijn, die het mogelijk maken om een port te forwarden naar een internetserver. Zodat ik dus vanaf mijn kamer contact kan leggen met de router van m'n ouders om via dat ding uiteindelijk te kunnen downloaden van newszilla.
En als dat niet kan, is er wel windowssoftware die dat voormekaar krijgt? Én, belangrijker nog, gaat de newszilla hier intrappen?
Dank alvast.
extern bureau blad :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
@Xander: nou dat abo is niet slecht, aangezien ik daar vroeger ook nog gewoond heb... Ghegh. Maar ik ga komende week eens even de proef op de som nemen. Dank.

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:13:
@Xander: nou dat abo is niet slecht, aangezien ik daar vroeger ook nog gewoond heb... Ghegh.
Dan nog, xs4all heeft nieteens adsl abonnementen met een uploadsnelheid van boven de 1024kbps ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het kan inderdaad met nttp authentication, al is de snelheid niet om over naar huis te schrijven. Komt met 3 connecties nog steeds niet boven de 50KBps uit, maar veel sneller zou ik via de upstream van m'n ouders ook niet halen, dus ik laat het maar zo. Bedankt voor alle reacties.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik lees dat je al een antwoord hebt, maar toch is dit misschien ook een oplossing voor anderen:

Voor een makkelijke VPN oplossing is Hamachi misschien wel een goed idee.

Wanneer bovengenoemde oplossingen niet werken (met accountgegevens gewoon invullen van je ouders) kan je proberen om Hamachi te installeren en bij je ouders een netwerkbrug tussen de ADSL verbinding en de Hamachi netwerkkaart te maken.
Let wel dat deze snelheid dan wel gelimiteerd is tot de upload van je ouders of de download van jouw.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1