[PHP] Menu met switch($id) werkt niet op nieuwe server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:41
Op een website gebruik ik voor de navigatie een simpel PHP-scriptje dat dmv switch($id) de juiste pagina moet includen.
Sinds kort hebben we de website verhuisd naar een andere server, maar nu werkt dit menu niet meer! Hij springt steeds terug naar de default pagina. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de PHP-versie.

De betreffende code is als volgt:
het menu: (de id-controle om de active-style mee te geven zal wel makkelijker kunnen, maar zo heeft het altijd gewerkt.)
PHP:
1
2
3
4
5
6
<ul id="navlist">
  <li id="<?php if (("$id" < 2) || ("$id" > 3)) { echo "active"; }?>"><a href="index.php?id=1">Pagina 1</a></li>
  <li id="<?php if ($id == 2) { echo "active"; }?>"><a href="index.php.php?id=2">Pagina 2</a></li>
  <li id="<?php if ($id == 3) { echo "active"; }?>"><a href="index.php.php?id=3">Pagina 3</a></li>
</ul>
</div>

de switch:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php 
switch($id) 
  { 
  case '1' : include('pagina1.php'); break; 
  case '2' : include('pagina2.php'); break;
  case '3' : include('pagina3.php'); break;
  default  : include('pagina1.php'); 
  } 
?>

De PHP versie op de nieuwe server is 5.1.4. Van de oude server heb ik geen info meer.
Ik heb het idee dat ik iets simpels over het hoofd zie, maar ik kan er maar niet achter komen, vandaar dat ik hier de vraag maar even aan de experts stel. Spaar me een beetje alsjeblieft. O+

[ Voor 0% gewijzigd door Chillem.nl op 14-01-2007 15:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
register globals lezen in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem.nl
Kan je me iets verder helpen? Ik heb het stukje in de FAQ doorgenomen en op PHP.net maar daar gaat het alleen maar over sessions. En dat komt niet voor in mijn scriptje.

* Chillem.nl is PHP-noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij basic natuurlijk, beetje google'n en je had het antwoord kunnen vinden.

Hint: $_GET en $_POST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem.nl
Aha, dat stuurde me de goede richting op. Mijn excuses voor de vraag die te basic bleek te zijn.